صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و شش - ۱۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و شش - ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

آغاز لیگ برتر بسکتبال زنان

تازه‌واردها قدرت رقابت دارند؟

پریسا غفاری
روزنامه نگار

لیگ برتر بسکتبال بانوان از روز جمعه 12 آبان ماه استارت می‌خورد. پس از برگزاری جلسه هماهنگی نهایی و قرعه‌کشی لیگ‌ برتر بسکتبال بانوان کشور، مشخص شد که این رقابت‌ها امسال فقط با ۱۰ تیم برگزار خواهد شد. نایب‌قهرمان فصل قبل هم با پیگیری‌های زیاد به این رقابت‌ها برگشت، اما قهرمان لیگ بازنگشت! با نظر نمایندگان باشگاه‌ها، این فصل رقابت‌ها در دو گروه پنج‌تیمی آغاز خواهد شد. بر این اساس تیم بینالودخودرو نیشابور در گروه A با تیم‌های کنکو تهران، شرکت ملی گاز تهران، ذوب‌آهن و داتیس یزد همگروه شد. همچنین در گروه B تیم‌های پالایش نفت آبادان، مهرسان تهران، گروه بهمن تهران، آکادمی بسکتبال سحر و شهرداری گرگان به رقابت خواهند پرداخت. از بین این تیم‌ها، فصل گذشته فقط پنج تیم در لیگ‌ برتر حضور داشتند. شهرداری گرگان، پاز تهران، ذوب‌آهن اصفهان، نیکان تهران، گاز تهران، گروه بهمن تهران، سپهرداد تهران، پادمایدک ایرانیان، پالایش نفت آبادان و تیروژ حیات کردستان ۱۰ تیم شرکت‌کننده در دوره قبل بودند که درنهایت تیروژ کردستان به قهرمانی رسید و شهرداری گرگان دوم شد.

پایان غیبت خراسانی‌ها
 آخرین حضور تیمی از خراسان‌رضوی در لیگ ‌برتر بانوان به فصل ۱۳۹۹ برمی‌گردد؛ جایی که مولتی‌کافه و سینام تیم‌های مشهدی لیگ بودند. سال ۱۳۹۸ نیز بارمان مشهد در لیگ حضور داشت.  

صعود به لیگ ‌برتر
لیگ دسته‌ یک بسکتبال پاییز پارسال شروع شد که شاهین شهر و نیشابور به فینال رسیدند و هر دو به لیگ ‌برتر صعود کردند.
 
غیبت قهرمان لیگ
در نشست هم‌اندیشی لیگ ‌برتر بسکتبال بانوان که در تابستان برگزار شد، تیروژ کردستان قهرمان لیگ ‌برتر و پادمایدک زمزمه‌های انصراف را سر دادند و درنهایت نیز احتمالات به واقعیت پیوست. فصل۱۴۰۰ نیز شیمیدر به قهرمانی رسیده بود، اما فصل بعد غایب شد. دلیل کناره‌گیری باشگاه تیروژ، حمایت‌نکردن مسئولان استانی است.

تازه‌وارد‌ها
طبق تصمیم پارسال
 در این فصل هیچ تیمی از لیگ‌ برتر به دسته پایین‌تر سقوط نکرده است و تیم‌های لئونارد شاهین‌شهر و خانه‌بسکتبال نیشابور از لیگ‌ یک به لیگ ‌برتر صعود کرده بودند، اما در تیم‌های اعلام‌شده نامی از قهرمان لیگ‌ یک دیده نمی‌شود. خانه‌بسکتبال نیشابور هم با نام دیگری در لیگ ‌برتر شرکت می‌کند. مهرسان و آکادمی سحر نیز از جمله تیم‌های تازه‌وارد لیگ امسال هستند. البته باید دید آیا این تیم‌ها قدرت رقابت با تیم‌‌های مطرح و پر از ملی‌پوش را دارند؟!
 
افزایش ورودی لیگ ‌برتر
 سازمان لیگ بسکتبال امسال ورودی لیگ ‌برتر بانوان را از ۷۰میلیون به ۱۲۰میلیون تومان افزایش داد، اما جام‌حذفی بانوان بدون پرداخت ورودی برگزار می‌شود.
 برنامه هفته اول:
کنکو تهران      داتیس یزد
ذوب‌آهن      شرکت ملی گاز
مهرسان      بانوان گرگان
آکادمی سحر     گروه بهمن

 

جستجو
آرشیو تاریخی