صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و شش - ۱۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و شش - ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

معروف به شدت مشتاق مربیگری است

مهدوی: نگران نباشید سعید نمی‌سوزد

آرش عبدی
   روزنامه نگار
حضور سعید معروف در بین گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی والیبال، باعث شده این موضوع حساس‌تر از قبل دنبال شود. سعید معروف که تا همین فصل پیش بازی می‌کرد و حتی احتمال بازگشت او به تیم ملی بود حالا گزینه اول سرمربیگری این تیم است.  در حال حاضر این ترس وجود دارد که معروف به واسطه نداشتن تجربه نتواند عملکرد خوبی در تیم ملی داشته باشد، با این حال برخی از اهالی والیبال از انتخاب او حمایت کردند.  مهدی مهدوی که سال‌ها همبازی سعید معروف بود هم جزو حامیان او برای سرمربیگری تیم ملی است. با او گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.
 فکر می‌کنی با توجه به شرایط فعلی، مربی خارجی می‌تواند به تیم ملی والیبال کمک کند یا مربی داخلی؟
با توجه به شرایط حساس تیم ملی و اینکه لیگ تا اردیبهشت طول می‌کشد و از طرفی مربیان خارجی نمی‌توانند زودتر از دو هفته قبل از لیگ ملت‌ها به ایران بیایند باید مربی‌ای انتخاب شود که از همین الان در ایران حضور داشته باشد، با مربیان لیگ در ارتباط باشد، بازی‌های لیگ برتر را زیر نظر بگیرد و حتی می‌تواند به تیم‌ها ایده بدهد.
 با این شرایط اعتقاد داری که باید قید مربی خارجی را زد؟
به نظر من با احترام به مربیانی که به عنوان گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی مطرح شدند سعید معروف به لحاظ کاریزماتیک این ویژگی را دارد که تیم را به خوبی رهبری کند. او اسم بزرگی دارد که حتی این مسأله هم به نفع تیم ملی خواهد بود. فکر نمی‌کنم با حضور سعید معروف کسی بتواند در تیم ملی حاشیه‌سازی کند. شنیده‌ام که برخی عنوان کرده‌اند اگر سعید به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود، می‌سوزد. من چنین اعتقادی ندارم. چرا باید صبر کنیم 5 سال دیگر او سرمربی شود؟ می‌توانیم همین سعید معروف را انتخاب کنیم و به خواسته‌هایش گوش بدهیم .
 البته مربیان طراز اول خارجی می‌توانند تأثیرگذار باشند.
مربی خارجی نمی‌تواند در دو هفته شق‌القمر کند. سعید به شدت مشتاق مربیگری است. درست است تجربه‌ای در این حوزه ندارد اما تجربه بسیار زیادی در میادین بین‌المللی دارد. او با مربیان بزرگی کار کرده و در تیم ملی همه‌کاره بود. باید از معروف به عنوان سرمایه ملی استفاده کنیم. در همه این سال‌ها هم او ثابت کرده هر کاری که بر عهده‌اش بوده را به نحو احسن انجام داده است. باید از هوش و نبوغ سعید استفاده کنیم. سعید شخصیتی دوست‌داشتنی برای بازیکنان است و فکر نمی‌کنم بازیکنی در ایران باشد که با سعید مشکل داشته باشد. سعید نماد والیبال ایران است و همه او را قبول دارند.
 با حضور سعید می‌توانیم به المپیک برسیم؟
کار صعود به المپیک بسیار سخت شده است اما تیم آلمان با یک مربی جوان توانست این کار را انجام دهد. البته باید نگاه ما سکوی المپیک 2026 باشد و باید روی شخصیت بزرگی مثل سعید معروف سرمایه‌گذاری 5 ساله کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی