تیم «دقیقی» و دهان شیر

وصال روحانی
روزنامه نگار

نتایج درخشان اخیر شمس‌آذر در لیگ برتر کشور حاکی از تلاش و امید بزرگی است که در بطن فوتبال قزوین جریان یافته و حتی مجازات‌های اعمال شده از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز این امید و پویش را خنثی نکرده است.
شمس‌آذر فصل پیش با هدایت حسابگرانه سعید دقیقی قهرمان مطلق «لیگ یک» و به تبع آن راهی لیگ برتر شد اما عدم رعایت برخی قواعد و استفاده از یکی دو بازیکن غیرمجاز توسط این تیم طی پروسه صعود سبب شد در دو- سه نوبت از این تیم کسر امتیاز شود. روند فوق طبعاً عطف به ماسبق نشد و فصل فعلی و حضور شمس‌آذر در لیگ برتر را دربر گرفت و کار به جایی کشید که تیم دقیقی لیگ بیست و سوم را با «منفی 6 امتیاز» شروع کرد و بحث افزایش جریمه تا 9 امتیاز هم بر سر زبان‌ها افتاد.
 با اینکه این احتمال شکل نگرفت و جریمه 6 امتیازی شمس‌آذر قدری هم کاهش یافت اما هنوز جریمه «منهای 3 امتیازی» این تیم برقرار و در جدول رده‌بندی لیگ مستتر است به طوری که تیم تلاشگر قزوینی با وجود کسب سه برد و یک تساوی و داشتن 3 باخت بیش از 7 امتیاز نیندوخته و همچنان چوب وقایع فصل پیش و شکایاتی را می‌خورد که برخی تیم‌های رقیب از شمس‌آذر کردند. اگر پرونده شکایات به کلی بسته و کل امتیازات کسر شده به حساب تیم قزوینی عودت داده می‌شد، مردان دقیقی اینک به جای رتبه دهم جدول یک پله بالاتر جای داشتند و 10 امتیازی می‌بودند و تیم‌های پنجم تا نهم جدول را که فقط یک تا 2 امتیاز از آنها بیشتر می‌داشتند، کاملاً در دسترس خود می‌دیدند.
با این حال فرقی نمی‌کند و شاگردان دقیقی چنان خوش‌روحیه و تسلیم‌ناپذیر نشان داده‌اند که حتی فاصله 7-6 امتیازی موجود با تیم‌های سوم و چهارم بدبین‌شان نمی‌کند و به کسب رتبه‌های پنجم تا هفتم جدول نیز خوشبینانه می‌نگرند.
 کسی نمی‌داند فردا (پنجشنبه 11 آبان) که شمس‌آذر از استقلال در قزوین پذیرایی می‌کند، چه خوابی برای آبی‌های تهرانی دیده است اما پیروزی اخیر تیم قزوینی در مقابل تراکتور و هماوردی توفیق‌آمیزش با فولاد خوزستان گویای آن است که شمس‌آذر جای پایش را در لیگ برتر با سرعت نسبی یافته و دیگر از هیچ حریفی نمی‌ترسد و هر تیمی که خواهان غلبه بر آن باشد، باید امتیازات مورد نظرش را از دهان شیر بیرون بکشد. کاری که معمولاً به سرعت از تیم‌های تازه صعودکرده به لیگ برتر سر نزده و برعکس در 90 درصد اوقات شاهد ناکامی فوری صعودکنندگان از «لیگ یک» و بازگشت‌شان در پایان فصل نخست به یک دسته پایین‌تر بوده‌ایم. پروسه‌ای که تلاش تیم دقیقی برای نفی آن ستودنی بوده است.
جستجو
آرشیو تاریخی