صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و سه - ۰۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و سه - ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۷

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری:

دعا کنید سهمیه برای ایران بماند


مهری رنجبر
روزنامه نگار
رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، امیدوار است تا 15 روز دیگر اتفاق خاصی نیفتد تا تک سهمیه المپیک جاده برای ایران بماند؛ سهمیه‌ای که ایران از قهرمانی آسیای جاده با ششمی محمد گنج‌خانلو فعلاً به نام ایران ثبت شده است، هرچند 25 آبان ماه با اعلام اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری وضعیت سهمیه‌ها مشخص می‌شود. رسول اسدی دراین باره می‌گوید: «درست است که فعلاً یک سهمیه جاده برای المپیک 2024 پاریس به ایران رسیده، اما هنوز قطعی نشده و تا 25 آبان ماه و اعلام قطعی سهمیه‌ها توسط اتحادیه بین‌المللی باید صبر کنیم. ان‌شاءالله که اتفاق خاصی نیفتد و سهمیه ما هم قطعی شود.»
او هم معتقد است باید برای این قضیه دست به دعا شد: «حالا که لیست سهمیه‌ها بسته شده، ما باید دست به دعا شویم تا سهمیه المپیک قطعی شود. البته که اتحادیه بین‌المللی هم در جریان سیر صعود ما هست. دوچرخه‌سواری ایران جزو معدود فدراسیون‌هایی است که در رنکینگ جهانی از رتبه 89 به 53 رسیده است؛ میزان صعودی که برای اتحادیه بین‌المللی هم کاملاً ملموس است.»
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، تک سهمیه جاده ایران را نتیجه تلاش فدراسیون می‌داند و بس: «قبلاً که تعداد سهمیه‌های المپیک ایران بیشتر بود به خاطر حضور باشگاه‌های کنتینانتال مثل پیشگامان یزد و پتروشیمی تبریز در تورهای بین‌المللی بود و با امتیازات بالایی که آنها می‌گرفتند، در واقع بار زیادی از سهمیه را باشگاه‌ها به دوش می‌کشیدند و به همین خاطر سهمیه‌ها بیشتر می‌شد اما حالا فدراسیون تک و تنها این بار سنگین را به دوش می‌کشد. حتی برای المپیک توکیو هم حضور لژیونرها و باشگاه‌ها در تورها سهمیه را نصیب ایران کرد، اما حالا شرایط خیلی فرق کرده و ما همه توان‌مان را گذاشتیم تا ملی‌پوشان در همه مسابقات شرکت کنند و برای سهمیه دانه، دانه امتیاز بگیرند. همین مسأله هم جواب داد و دوچرخه‌سواری ایران در رنکینگ جهانی صعود 36 پله‌ای داشت.»
به نظر اسدی عوامل زیادی این اتفاق را رقم زده: «ما دراین مدت با مسائل مختلفی مثل سرپرستی، انتخابات، مشکلات اقتصادی، اداری و مالی دست به گریبان بودیم و با وجود همه مشکلات این اتفاق را رقم زدیم. البته تنها مشکل فنی نیست، زیرساخت‌ها هم خیلی مهم هستند که باشگاه‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و همین مسأله شکافی را انداخت. با این حال امیدواریم این سهمیه برای ایران قطعی شود.»
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری بابت از دست رفتن شانس سهمیه فرانک پرتوآذر هم ناراحت است: «فرانک شنبه در قهرمانی آسیا اگر پا می‌زد و قهرمان می‌شد سهمیه می‌گرفت اما او به خاطر تب و حال بد مسابقه را از دست داد. او هم دیگر شانسی برای سهمیه ندارد حتی از روی رنکینگ جهانی.»
به گفته او پیست سیمانی افتتاح شده در تبریز، غیر استاندارد است: «پیست دوچرخه‌سواری تبریز که به تازگی افتتاح شده، تنها پیست تمرینی است و غیراستاندارد و خیلی هم به درد نمی‌خورد. این پیست هم به همت هیأت استان و مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ساخته و افتتاح شد و باید از آنها تشکر کرد. اما متأسفانه طرح پیست برای 20 سال پیش است که تازه تمام شده است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی