صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و سه - ۰۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و سه - ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۷

نصیرشلال بازهم روی نام رستمی خط قرمز کشید

«کیانوش» جایی در لیست اولیه قطرکاپ ندارد!

رضا عباسپور
روزنامه نگار

پس از مصاحبه‌ پرسروصدایی که کیانوش رستمی چند روز پیش با «ایران ورزشی» داشت و در این گفت‌و‌گو رسماً اعلام کرده بود که از هر نظرآماده و مهیای حضور در رکوردگیری تیم ملی برای شرکت در تورنمنت قطرکاپ (گزینشی بازی‌های المپیک 2024) است، بلافاصله لیست اعزامی‌های سرمربی تیم ملی به این تورنمنت رسانه‌ای شد. لیستی که بازهم درعین ناباوری نام کیانوش رستمی در آن وجود نداشت. درحالی که رستمی این بار سعی کرده بود تمامی استانداردهایی که مد نظر کادرفنی و فدراسیون است را مو به مو اجرا کرده تا دیگر حرفی برای گفتن باقی نماند. ولی با تمام این تفاسیر بازهم تا این لحظه نام رستمی به لیست تیم ملی در قطرکاپ اضافه نشده و شاید این برای کیانوش به معنای وداعی تلخ با سهمیه بازی‌های المپیک پاریس باشد.
 
«کیانوش» غایب بزرگ لیست قطرکاپ
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری قبل از رقابت‌های جهانی عربستان در شهر ریاض دلیل حذف کردن و خط زدن نام «کیانوش رستمی» ملی‌پوش پرافتخار وزنه‌برداری ایران و دارنده دو نشان طلا و نقره المپیک لندن و ریو را بی‌نظمی و عدم حضور او در رکوردگیری تیم ملی اعلام کرده بود. نصیرشلال این ماجرا را دلیل اصلی خود برای عذرخواهی از حضور رستمی که مسجل‌ترین نماینده وزنه‌برداری ایران برای کسب سهمیه ورودی المپیک پاریس بود، در ترکیب تیم ملی دانست.
اما حالا و در آستانه حضور تیم ملی وزنه‌برداری در تورنمنت قطرکاپ (گزینشی بازی‌های المپیک فرانسه) که قرار است از روز 13 آذرماه در دوحه برگزار شود، اگرچه رستمی هم مکاتبات اداری را با رئیس و سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری انجام داده و هم از هر نظر آمادگی حضور خود در رکوردگیری تیم ملی را به فدراسیون و کادرفنی اعلام کرده است، بازهم روی اسم او برای اعزام به تورنمنت دوحه «خط قرمز» کشیدند و بار دیگر در عمل اینطور نشان دادند که تمایلی به حضور و بازگشت دوباره رستمی به چرخه انتخابی و کسب سهمیه ندارند! به همین دلیل در لیست اولیه‌ای که کادرفنی برای بازی‌های دوحه به مسئولین برگزاری این رقابت ارسال کرده است، نام کیانوش رستمی به عنوان نماینده وزنه‌برداری ایران دردسته وزنی 89 کیلوگرم نیست.
البته این لیست اولیه نفراتی است که برای حضور در این تورنمنت به قطری‌ها اعلام شده است. تجربه هم نشان داده که تقریباً اغلب لیست‌های اولیه‌ای که به مسابقات اعلام و ارسال می‌شود، دیگر فضایی برای تغییر ندارند. اگرچه ممکن است این لیست کاهش احتمالی داشته باشد اما اضافه کردن نفر یا نفراتی به این لیست قطعاً نیاز به شرایطی خاص و ویژه دارد. شرایطی خاص که عملیاتی شدنش بستگی به حمایت کادرفنی و فدراسیون از وزنه‌بردار یا وزنه‌برداران جامانده دارد. اتفاقی که باتوجه به عدم تمایل مسئولان فنی و مدیریتی وزنه‌برداری برای بازگشت رستمی به تیم ملی و مسیر کسب سهمیه المپیک با این فرمانی که جلو می‌رویم، وقوعش خیلی بعید به نظر می‌رسد!

ZOOM
فدراسیون مخالف صدور رضایتنامه برای رستمی!
یکی دیگر از مطالبات کیانوش رستمی از مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌و‌گویی که او چند روز پیش با ما در «ایران ورزشی» داشت، این بود که اگر کادرفنی و مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری به هر دلیلی تمایلی برای ادامه همراهی و همکاری با رستمی ندارند، رضایتنامه‌اش را صادر کنند تا او بتواند ادامه مسیر قهرمانی‌اش را در کشوری دیگر هر طور که دوست دارد، دنبال کند. اما سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با رد صریح این خواسته و مطالبه رستمی، تأکید کرده که تا‌کنون او به هیچ یک از وزنه‌بردارانی که قصد ترک کشور و اخذ تابعیتی جدید در کشوری دیگر را دارند، رضایتنامه نداده است. این اتفاق برای رستمی هم قابل اجرا نیست. بنابراین کیانوش رستمی نمی‌تواند رضایتنامه‌ای بابت خداحافظی با تیم ملی وزنه‌برداری ایران و شروع همکاری با کشوری دیگر دریافت کند. نکته جالب توجه در این موضوع، این است که ملی‌پوش کشورمان با این شرایط بازهم بین زمین و آسمان معلق نگه داشته شده و فدراسیون وزنه‌برداری نه با او رسماً خاتمه همکاری‌اش را اعلام می‌کند، نه او را به اردو دعوت می‌کند تا از توان و تجربه این قهرمان نامدار و پرافتخار برای ادامه مسیر قهرمانی، خصوصاً برای کسب سهمیه المپیک استفاده کند! به هر روی قطر‌کاپ (گزینشی المپیک 2024 پاریس) قرار است از ۴ تا ۱۴ دسامبر (۱۳ تا ۲۳آذر) در دوحه برگزار ‌شود. در لیست اولیه این مسابقات، نام هفت وزنه‌بردار مرد (حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، رضا دهدار، رسول معتمدی، مهدی کرمی، علی داودی و آیت شریفی) و دو وزنه‌بردار زن (ریحانه کریمی و فاطمه کشاورز) به قطری‌ها ارسال شده است. اما رستمی بازهم غایب اصلی لیست نصیرشلال است. کیانوش درخواست حضور در قطر‌کاپ را داده است، اما نامش در لیست اولیه ایران نیست. البته آخرین مهلت برای ارسال لیست اولیه ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) بود. لیست نهایی نیز ۴ نوامبر (۱۳ آبان) ارسال می‌شود و طبق قوانین، باید ورزشکارانی برای لیست نهایی انتخاب شوند که نام‌شان در لیست اولیه قرار دارد. با این شرایط باید منتظر ماند و دید که فدراسیون وزنه‌برداری، کادرفنی تیم ملی و همینطور مسئولان ورزش کشور برای حل و فصل شدن موضوع کیانوش رستمی چه تدبیری اندیشیده‌اند تا نهایتاً این ماجرا برای ورزش و وزنه‌برداری ایران ختم به خیر شود؟

 

جستجو
آرشیو تاریخی