صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و سه - ۰۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و سه - ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

انتظاری: نباید مهاجمان خارجی بی‌کیفیت بخریم

شهاب باید گل آسیایی بزند

سهراب انتظاری؛ مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا بعد از گلزنی در لیگ برتر و ارسال پاس گل در لیگ قهرمانان آسیا، مهاجم اول پرسپولیس را از هر جهت برای بازی‌های حساس دور برگشت آماده کرده و او را به اوج خودش به لحاظ گلزنی می‌رساند.

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
تیم استقلال تاجیکستان را در خانه‌اش برای دیدار مقابل پرسپولیس چگونه ارزیابی می‌کنید؟
تیمی که من در آزادی دیدم اصلاً تیم دست و پا بسته‌ای نبود و در مجموع خوب بازی کرد هر چند به نوعی اسیر تجربه و بازی برتر پرسپولیس شد. تیم‌هایی نظیر استقلال تاجیکستان هم با دوندگی بالا و فوتبال قدرتی و فیزیکی سعی می‌کنند تیم‌های حریف خودشان را تحت تأثیر قرار دهند و در پانزده دقیقه اول هم انصافاً تیم پرسپولیس را تحت فشار خودشان قرار دادند که در این بین گرفتن پنالتی هم می‌رفت کار پرسپولیس را دشوار سازد اما بیرانوند باز هم شاهکار دیگری خلق کرد و ترک عادت نکرد و یک پنالتی حساس دیگر را گرفت و تیم را به قولی در همان ابتدای بازی در زمین حفظ کرد. از این رو بعد از برگرداندن بازی و شوک مثبتی که بیرانوند به تیم داد پرسپولیس فشار حملاتش را روی دروازه تیم میهمان افزایش داد و درست در آخرین دقایق نیمه اول که بسیار حساس است پرسپولیس گل برتری را زد تا تیم پرسپولیس با شرایط خیلی خوبی در نیمه دوم به لحاظ روحی و فنی بازی کند و شرایطش را بهبود بخشد و در نهایت هم نتیجه‌اش این شد که گل دوم پرسپولیس به ثمر برسد و با گرفتن سه امتیاز به خواسته خودمان برسیم.
در رابطه با نقاط قوت و ضعف تیم تاجیکستانی چه نظری به لحاظ فنی دارید؟
تیم تاجیکستانی خط هافبک و حمله خوبی داشت و در واقع همان بازیکنی که پنالتی گرفت و پنالتی زد جزو بهترین بازیکنان زمین بودند. بازیکنانی که خوب بازی کردند و چند موقعیت هم خلق کردند اما در نهایت حریف دفاع منسجم و دروازه‌بان پرسپولیس نشدند که واقعاً در درون چهارچوب دروازه پرسپولیس تبدیل به بازیکنی قابل اتکا شده و گل زدن به او خیلی سخت شده است. به نظرم اگر در بازی برگشت هم ما خط حمله و هافبک تیم تاجیکستانی را مهار کنیم، این تیم نمی‌تواند کار خاصی حتی در خانه‌اش انجام دهد و با بازیکنان خوبی که ما در خط میانی و خط حمله داریم قادر هستیم که ابتکار عمل را در دست بگیریم. البته شرایط هر بازی با دیدار دیگر متفاوت است و پرسپولیس برای تکرار پیروزی نباید حریفش را دست کم بگیرد. تیم تاجیکستانی در خانه‌اش قطعاً هجومی مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد و این مسأله شرایط خیلی خوبی را برای تیم ما که مقابل تیم‌های هجومی بهتر بازی می‌کند فراهم خواهد ساخت.
برای خط حمله شرایط پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
شهاب به شرایط خوبی رسیده و ما نبیل را هم داریم که کم کم در شرایط بازی قرار می‌گیرد اما به نظرم هنوز بضاعت پرسپولیس در خط حمله کافی نیست. ضمن اینکه ما نباید به باشگاهی تبدیل شویم که بازیکنان خارجی ناآماده به پرسپولیس بیایند و در تیم ما به آمادگی کامل برسند.
اما آمار گلزنی شهاب در دو، سه دیدار قبلی خوب بوده!
شهاب خوب کار کرده اما این درخشش هنوز برای مهاجم پرسپولیس کافی نیست و در واقع هوادار پرسپولیس دوست دارد که بازیکن تیمش در هر بازی گل بزند. انگیزه شهاب برای هر بازی باید بیشتر از قبل باشد و به گونه‌ای عمل کند که درخشش بیشتری داشته باشد. شهاب باید بداند که تازه اول راهش در پرسپولیس است و این بازیکن که از فیزیک بدنی خوب و قدرت سرزنی بالا و فاکتورهای لازم دیگر بهره می‌برد باید بیشتر به تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی کمک کند. در این بین برای شهاب خیلی مهم است که اولین گل آسیایی‌اش را بزند تا شرایطش بهتر شود.
پرسپولیس در گروهش دوم است و با توجه به صدرنشینی کار سختی را برای صعود دارد!
درست است که النصر سه امتیاز از ما بیشتر دارد اما ما از حالا نباید به فکر بازی با النصر باشیم و فعلاً باید تمام فکرمان بازی با استقلال تاجیکستان و برد مقابل این تیم باشد چون اگر از حالا بخواهیم فکرمان را به دیدار آخر معطوف سازیم سخت به بیراهه رفته‌ایم و تمرکزمان به هم می‌ریزد. تمامی حریفان ما تیم‌های خوبی هستند اما اگر ما با قدرت واقعی خودمان بازی کنیم قادر به شکست حریفانمان خواهیم بود چون تجربه بالایی داریم و با دو بار رسیدن به فینال تیمی هستیم که باز هم قادریم شرایط خوبی را در آسیا برای خودمان رقم بزنیم و باز هم با صعود از غرب در مراحل حذفی هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی