صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و سه - ۰۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و سه - ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

مدافعان استقلال ضعیف اما مهاجمانش قوی هستند

یوسفی: همه مهاجمان از بیرانوند می‌ترسند

رحیم یوسفی هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است همه بازی‌های پرسپولیس در آسیا سخت است اما با این وجود معتقد است سرخ‌پوشان برای صعود چاره‌ای جز برد و پیروزی در بازی‌های باقیمانده ندارند برای همین هم باید در مقابل استقلال تاجیکستان در شروع بازی‌های دور برگشت به بهترین شکل ممکن استارت بزنند تا راه صعود خودشان را هموار سازند.

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
بازی سخت خارج از خانه پرسپولیس در اولین بازی دور برگشت مقابل استقلال تاجیکستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
همه بازی‌ها سخت است خصوصاً در لیگ قهرمانان که تیم‌ها با تدارکات کافی و بهترین بازیکنان داخلی و چند بازیکن خارجی خوب به مصاف تیم‌های همگروه خودشان می‌روند. در این بین فوتبال تاجیکستان هم در چند سال اخیر رشد خوبی داشته است.
 این بار هم بازی در خارج از خانه برگزار می‌شود و سختی‌های خاص خودش را دارد اما به هر حال ما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که اگر قرار است پرسپولیس بالا بیاید و صعود کند باید هجومی و نترس بازی کرده و در همان زمین حریف هم این تیم را تحت فشار قرار دهد چه بسا که اگر پرسپولیس به چیزی جز این نکته بپردازد و دفاعی بازی کند قافیه را به حریف واگذار خواهد کرد و در واقع عقب کشیدن و بازی دفاعی به هیچ وجه به صلاح پرسپولیس نیست و به تیم میزبان اجازه می‌دهد که جسورانه بازی کرده و دفاع پرسپولیس را تحت فشار قرار دهد که این مدل بازی برای پرسپولیس بدترین روش ممکن خواهد بود.
با این وجود معتقدیدکه پرسپولیس باید مانند بازی مقابل الدحیل در برابر نماینده تاجیکستان بازی کند؟
درست است که شرایط هر بازی با دیدار دیگر متفاوت است و خصوصیات بازیکنان الدحیل و روش بازی آنها با تیم تاجیکستانی کاملاً متفاوت است اما به هر حال ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که روش هجومی و بستن بازی از جلو با ارائه بازی تاکتیکی و حساب شده تنها راه برد ما مقابل حریف تاجیکستانی است.
 در این بین البته خیلی مهم است که از موقعیت‌ها بهترین استفاده را ببرید چون هر چه زودتر تیم ما به گل برسد فشار روانی را روی تیم میزبان در خانه‌اش افزایش می‌دهد.
 در واقع بازیکنان ما باید در دور برگشت با احساس مسئولیت بیشتری تلاش کنند چون این دیدارها برای ما بسیار حساس است و کوچکترین اشتباه شاید دیگر جای جبران نداشته باشد از این رو از همین بازی با تاجیکستان باید برنده شویم تا استرس کمتری در هفته آخر مقابل النصر برای صعود داشته باشیم و به‌گونه‌ای امتیاز جمع کنیم که کار خودمان را برای بازی‌های پایانی و دیدار بسیار حساس مقابل النصر سخت نسازیم و امتیاز هیچ بازی را به راحتی از دست ندهیم.
در کنار این مسائل ما باید نقاط قوت خودمان را هم دست‌کم نگیریم چون به هر حال ما پرسپولیس هستیم و هر طور حساب کنید تیم بهتری به نسبت تیم استقلال تاجیکستان محسوب می‌شویم.
نقاط قوت و ضعف تیم تاجیکستانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
به نظرم مدافعان تیم تاجیکستانی ضعیف هستند و می‌توان از این خط دفاع رد شد اما در طرف مقابل این قضیه به اعتقاد من مهاجمان تیم استقلال تاجیکستان بازیکنان خطرناکی هستند که باید از آنها مراقبت کرد. بازیکنانی که اگر فضا به آنها داده شود قادرند مشکل‌ساز شوند به همین دلیل نباید مقابل آنها اشتباه کرد.
در رابطه با مهم‌ترین عنصر تهاجمی پرسپولیس و به طور کلی خط حمله که در گلزنی موفق نشان داده چه نظری دارید؟
شهاب زاهدی در دو بازی خوب کار کرده و وظیفه‌اش را خوب انجام داده است اما این خیلی مهم است که مهاجم اصلی یا مهاجمان ما در کار گروهی عملکرد خیلی خوبی داشته باشند ضمن اینکه گلزنی شهاب هم باید تداوم پیدا کند که در این صورت می‌توان روی خط حمله حساب خاصی باز کرد و با اطمینان گفت که دیگر از بابت گلزنی مشکلی احساس نمی‌شود.
در رابطه با بازگشت ترابی به شرایط خوب فکر می‌کنید چقدر می‌توان روی او حساب کرد؟
ترابی در کارهای هجومی بازیکن خوبی است اما این بازیکن باید در کارهای دفاعی خصوصاً زمانی که توپ از دست می‌رود و تیم حریف حالت هجومی به خودش می‌گیرد بیشترین کمک را به تیم خودش انجام دهد که در این صورت حتماً می‌توان برروی این بازیکن حساب بیشتری باز کرد و عملکرد او را موفق و کامل دانست.
در رابطه با بیرانوند که در چند مدت اخیر رکوردهای فوق‌العاده‌ای زده چه نظری دارید؟
از زمانی که بیرانوند پنالتی رونالدو را گرفت بر دل همه مهاجمان به نوعی ترس انداخت و به دروازه‌بانی تبدیل شد که همه مهاجمان از او به نوعی واهمه دارند.
 این مسأله در کنار پیشرفت بیرانوند از این بازیکن یک دروازه‌بان بسیار خوب ساخته که همه بازیکنان تیم‌های دیگر خصوصاً مهاجمان می‌دانند که چه کار سختی مقابل او دارند، دروازه‌بانی که راحت گل نمی‌خورد. نکته‌ای که با وجود بیرانوند وزنه روحی پرسپولیس را از حریفان حتی مقابل تیم‌های بزرگ جلو می‌اندازد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی