باز کردن مسیر شکایت برای خارجی‌ها!

فرخ حسابی
روزنامه نگار
در خبرها آمده که پرسپولیس بار دیگر با یک بدهی بین‌المللی روبه‌رو شده است. این بار باشگاه سرخپوش تهرانی باید 400 هزار یورو به رادوشویچ دروازه‌بان سابق خود بپردازد.
نصف این مبلغ بدهی به رادوشویچ و نیم دیگر آن جریمه دیرکرد در پرداخت چنین مبلغی است.
 اینکه چگونه بازیکنی که در زمان حضور خود در ایران اکثراً نیمکت‌نشین بود، چنین قراردادی را بسته که همچنان می‌تواند از باشگاه پرسپولیس طلبکار باشد، یک بحث است و اینکه چرا باید جریمه سنگینی برای تأخیر در پرداخت به باشگاه ایرانی تحمیل شود نیز موضوعی دیگر است.
 سال‌هاست که باشگاه‌های ایرانی در اثر سوء‌مدیریت در چالش با بازیکنان و مربیان خارجی هستند و توانایی پرداخت بموقع و بدون دردسر و قطع همکاری در آرامش با این افراد را ندارند. این روند به نظر می‌رسد که قرار نیست پایانی داشته باشد و همچنان در نسخه‌های مختلف این سریال تکراری به نمایش در‌می‌آید!
پرداخت نکردن پول بازیکنان خارجی با وجودی که قوانین بین‌المللی در این زمینه کاملاً مشخص است به یک موضوع عجیب در فوتبال ایران تبدیل شده است.
در بسیاری از موارد پرداخت بموقع قراردادها می‌توانسته هزینه‌های به مراتب کمتری را به باشگاه تحمیل کند و بازیکنان و مربیان خارجی حاضر بوده‌اند پول خود را بموقع دریافت کنند و به توافق برسند تا اینکه بروند شکایت کنند.
اما باشگاه‌های ما ترجیح می‌دهند مسیر دوم را برای خارجی‌ها باز کنند و هر کدام از آنها را تبدیل به شاکیانی جدید برای از بین رفتن سرمایه باشگاه خود کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی