ایران- چین‌تایپه؛ انتخابی المپیک در استرالیا

حمله یوزها به جنس چینی!

پریسا غفاری
روزنامه نگار

 تیم ملی فوتبال زنان کشورمان امروز در ادامه رقابت‌های مرحله دوم انتخابی المپیک پاریس به مصاف چین تایپه می‌رود. بعد از شکست دو بر صفر شاگردان مریم آزمون مقابل استرالیا آن هم در خانه حریف، تیم ملی ریکاوری کرد؛ ریکاوری که در هوای سرد انجام شد. دیروز هم کادر فنی بازیکنانش را فراخواند و فیلم آنالیز شده بازی دو تیم چین‌تایپه و فیلیپین را با هم دیدند. سپس به مرور تکنیک و تاکتیک‌های مورد نظر پرداختند.
البته یکی از خبرهای خوبی که تیم با آن روبه‌رو شد تمرین کردن افسانه چتر نور بود. او در دیدار مقابل استرالیا آسیب دیده بود ولی در گفت‌و‌گو با ایران ورزشی خبر داد که گرفتگی عضله دوقلویش برطرف شده و جای نگرانی وجود ندارد. بعد از دو جلسه ماساژ نیز مصدومیت جزیی‌اش رفع و به بازی امروز می‌رسد.
 این خبر نه تنها بازیکنان را خوشحال کرد بلکه مریم آزمون، سرمربی تیم را امیدوار کرد تا بتواند از خط حمله خود به نحو احسن استفاده کند. ایران که در دیدار برابر استرالیا بیشتر به دفاع پرداخت و دلخوش به ضدحمله‌ها بود اما این بار تاکتیک تیمی‌اش را با توجه به شکست 4- یک چین‌تایپه به فیلیپین برنامه‌ریزی کرده و امیدوار است که زوج حمله تند و تیزش بتوانند دروازه حریف شرقی را باز کنند. ایران در برابر استرالیا تنها 18 درصد نسبت به 82 درصد استرالیایی‌ها توپ را  در اختیار داشت. ضمن اینکه باید کار گروهی خود را افزایش دهند و در مالکیت توپ عملکرد بهتری داشته باشند.
این تیم در بازی اول 91 پاس داد و تنها یک شوت را به سمت دروازه استرالیایی‌ها داشت. اعظم غلامی، مدیر تیم ملی فوتبال در خصوص وضعیت ملی‌پوشان در استرالیا می‌گوید: «بعد از پشت سر گذاشتن دیدار اول، تمام تمرکزمان را روی این دیدار گذاشته‌ایم. حتی سفیر ایران در استرالیا ۲ نماینده را به اردو فرستاد و به ملی‌پوشان دلگرمی و انگیزه داد. به هر حال ما در مقابل تیم چهارم دنیا بازی کرده بودیم که از حضور پرشور هواداران‌شان نیز بهره می‌بردند. امیدوارم که ملی‌پوشان بانوان فوتبال کشورمان با انگیزه‌ای که دارند، نتیجه‌ای مناسب را در دیدار امروز کسب کنند.»
شاگردان سفیدپوش آزمون ساعت 13:40 به وقت تهران به مصاف چین‌تایپه می‌روند و نیاز مبرمی به برتری مقابل این تیم برای زنده ماندن امید صعود دارند. چین تایپه هم در صورت شکست یا تساوی مقابل ایران، قطعاً از دور رقابت‌ها کنار خواهد رفت. تیم ملی فوتبال زنان در انتخابی قبلی هم با تایپه مسابقه داده بود که ایران با نتیجه 4 بر صفر باخت و از گردونه رقابت‌ها خارج شد.
زهرا قنبری، کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان هم پیش از دیدار با چین‌تایپه گفت: «تایوانی‌ها تیم خوب و سرعتی هستند که تاکنون موفق به شکست آنها نشده‌ایم و پیش از این هم در دور انتخابی‌ها نتیجه را واگذار کرده بودیم. ولی این بار درست است که از نظر قدمت کمتر هستیم ولی تیم ملی ما از نظر فنی پیشرفت زیادی کرده و با تجربه حضور در جام ملت‌ها به نظرم بازی خوبی را مقابل آنها خواهیم داشت. امیدوارم بتوانیم در دو بازی پیش رو برنده شویم.»

ZOOM

شاگردان سفیدپوش آزمون ساعت 13:40 به وقت تهران به مصاف چین‌تایپه می‌روند و نیاز مبرمی به برتری مقابل این تیم برای زنده ماندن امید صعود دارند. چین تایپه هم در صورت شکست یا تساوی مقابل ایران، قطعاً از دور رقابت‌ها کنار خواهد رفت

 

جستجو
آرشیو تاریخی