صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و یک - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و یک - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

سریال ماجراهای عجیب در هانگژو؛ بینا نبود، دوپینگی بود

ناکام و پرحاشیه


چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی در حالی به میزبانی هانگژو برگزار می‌شود که کاروان فرزندان ایران روزهای عجیبی را در این دوره تجربه کرد. شاید اتفاقات حاشیه‌ای در این دوره به اندازه تمام سه دوره دیگر بود و این رکورد در حالی ثبت می‌شود که هنوز بازی‌های تمام نشده است و مشخص نیست که در تنها روز باقیمانده باز هم این داستان‌ها ادامه پیدا می‌کند یا نه؟
با برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات تمام می‌شود و خیلی بعید است که کاروان فرزندان ایران بتواند جایگاه تاریخی‌ای را که در این چند روز داشت پس بگیرد اما با این حال حتی اگر بتواند ژاپن را پایین بکشد و دومی را به دست بیاورد، باز هم بعضی از شکست‌ها و کم شدن تعداد مدال‌های طلا توجیهی ندارد.
البته کاروان فرزندان ایران تا دیروز در حال ثبت یک رکورد جدید در کسب نتیجه بود و در رده دوم بازی‌ها ایستاده بود اما این جایگاه هم دیروز از دست رفت تا حالا مشکلات فنی بیشتر به چشم بیاید. ایستادن در رده دوم باعث شده بود تا خیلی از مشکلات دیده نشود اما از دست رفتن این رده حالا فضایی را به وجود آورده که ناکامی‌ها و حاشیه‌ها بیشتر به چشم می‌آید. داستان‌های پرحاشیه کاروان ایران با از دست رفتن طلای هاشمیه متقیان و زینب مرادی شروع شد. ابتدا هم اعلام شد که دسیسه چینی‌ها بوده و مصاحبه‌های زیادی در همین رابطه مطرح شد که البته خیلی طول نکشید که مشخص شد، حضور دیرهنگام در کالروم دلیل این اتفاق بوده.
چند روز بعد روح‌الله رستمی وزنه‌بردار نامی ایران به داوران حمله کرد که با اشتباه آنها مدال طلای او از دست رفته، اما آنجا هم مشخص شد که انتخاب اشتباه کادرفنی و خودش باعث از دست رفتن طلا بوده است. چند روزی هم جودو درگیر یک شایعه عجیب درباره بینا بودن یکی از ورزشکارانش بود، که حالا مشخص شده بینا نبوده بلکه هر دو جودوکار دوپینگی بود‌ه‌اند و زودتر از بقیه به تهران برگشتند. کمال جوانمرد سرپرست کاروان «فرزندان ایران» درباره حواشی جودو گفت: «موضوع بینایی جودوکاران را تکذیب می‌کنم. کلاس‌بندی این ورزشکاران به صورت رسمی انجام و نابینایی و کم‌بینایی آنها محرز شده است. آنها با همین کلاس‌بندی در رقابت‌های متعددی شرکت کرده‌ و مشکلی از نظر کلاس‌بندی نداشته‌اند. پس مطالبی را که طی یکی دو روز گذشته در مورد بینایی جودوکاران مطرح شده است، قویاً تکذیب می‌کنم. نادوی ایران در جریان برگزاری اردوهای تیم ملی، از جودوکاران تست گرفت و پاسخ این تست زمانی به دست ما رسید که در هانگژو بودیم و حتی وزن‌کشی جودوکاران نیز انجام شده بود. در گزارش نادو مشخص شد که تست دو ورزشکار ما به دلیل استفاده از ماده ممنوعه غیر خاص مثبت شده و طبق قانون تعلیق می‌شوند تا وضعیت نهایی‌شان مشخص شود.» البته مشخص نبود که چه اصراری وجود داشت درباره این خبر شفاف‌سازی نشود و چرا در همان روز نخست که این شایعه دهان به دهان چرخید مسئولان کاروان شفاف‌سازی نکردند تا یک شایعه جدید دیگر دامان کاروان را نگیرد؟  
شاید اگر این حواشی نبود کسی سراغ این سؤال هم نمی‌رفت که چرا 51 طلای ایران در دوره گذشته تکرار نشد و چه بلایی سر بسکتبال با ویلچر آمد که نتوانست با وجود عنوان سومی دنیا در هانگژو مدال طلای دوره گذشته را تکرار کند و یا چرا تیم گلبال این همه ضعیف بود؟ خیلی از اینها به راه می‌افتاد و این به شرط دوم نشدن است اما شاید اگر این کاروان بتواند دوم شود روی این خیلی از مشکلات سرپوش بگذارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی