صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی - ۰۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۹

امید به اردوی شیاطین سرخ برگشت

شب ستاره‌های غیرمنتظره

منچستریونایتد در شب بزرگداشت یکی از اسطوره‌های خود، دو ستاره غیرمنتظره داشت؛ هری مگوایر و آندره اونانا. مقدمات بازی سه‌شنبه شب با کپنهاگن در دور سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان زیر سایه ادای احترام به سر بابی چارلتون بود؛ اسطوره منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس که شنبه در 86 سالگی درگذشت. اما بعد بازی به مگوایر و اونانا اختصاص دارد که اولی تنها گل بازی با قهرمان دانمارک را زد و دومی در وقت‌های تلف شده پنالتی گرفت. منچستریونایتد حالا در گروه A سه امتیاز دارد و پشت سر گالاتاسرای چهار امتیازی در رده سوم گروه قرار گرفته، بایرن مونیخ هم با پیروزی 3 بر یک در ترکیه 9 امتیازی شد.
دو لحظه الهام‌بخش
حتی حضور مگوایر در ترکیب یونایتد با انتقاداتی که این اواخر از او شده، جای تعجب داشت اما وقتی یونایتد به یک لحظه الهام‌بخش نیاز داشت تا شرایطش در اروپا را سامان دهد، با ضربه سر دقیقه 72 این کار را کرد. اما داستان به همین جا ختم نشد. اسکات مک تامینای در وقت‌های تلف شده پنالتی داد و اونانا که بعد از انتقال تابستانی از اینترمیلان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته، بهترین واکنش دوران کوتاهش در منچستر را نشان داد و پنالتی جوردن لارسون را دفع کرد. چارلتون برای نخستین بار به اولدترافورد لقب «تئاتر رویاها» را داد و در این بازی کاملاً محسوس بود. اریک تن هاخ مربی یونایتد گفت: «شب فوق‌العاده‌ای بود، بخصوص که در وقت‌های تلف شده پنالتی دادیم، واکنش اونانا عالی بود. هری مگوایر هم بازی خوبی داشت مثل اونانا. نیمه اول ضعیف بود اما آرامش خود را حفظ کردیم و در نیمه دوم فرصت‌های بیشتری ایجاد کردیم. فکر می‌کنم نتیجه عادلانه بود هرچند در ثانیه‌های آخر نفسگیر شد.»
 
نجات کاپیتان سابق
نخستین گل مگوایر بعد از 20 ماه، کاپیتان سابق یونایتد را نجات داد که بعد از آمدن مربی هلندی کارش برای حضور در ترکیب شیاطین سرخ سخت‌تر از قبل شده است. او در بیشتر بازی‌های فصل قبل روی نیمکت بود و بازی لیساندرو مارتینس و رافائل واران را مشاهده می‌کرد و در آستانه شروع این فصل بازوبند کاپیتانی از او گرفته شد ضمن اینکه ماه‌های اول این فصل هم به نیمکت چسبیده بود. مصدومیت‌ها به او فرصت داده به ترکیب تیم برگردد و بعد از عملکرد خوبش در برد 2 بر یک شنبه مقابل تیم سابقش، شفیلدیونایتد برای مسابقه با کپنهاگن جلوتر از جانی اوانز و ویکتور لیندلوف انتخاب شد.
 
شروع بد
شب مگوایر عالی شروع نشد و او با باختن در یک درگیری 50-50 با محمد الیونسی در وسط زمین آن هم در پنج دقیقه ابتدایی می‌توانست کار دست تیم بدهد اما ضربه دیوگو گونچالوز به تیرک خورد. اما پایان بازی برای او خوب بود و هنگامی که به تونل می‌رفت، با تشویق هواداران مواجه شد. یک سال اخیر برای او اصلاً خوب نبوده اما این بازی برایش امیدوار کننده بود و حالا امید دارد برای دربی یکشنبه مقابل منچسترسیتی تن هاخ به او اعتماد کند، چیزی که دو هفته قبل قابل تصور نبود.
 
شاهکار اونانا
اونانا هم بعد از انتقال 8/43 میلیون پوندی‌اش نتوانسته بود این مبلغ را توجیه کند و اشتباهات زیادی داشت اما حالا بدون تردید مقابل سیتی درون دروازه شیاطین سرخ قرار می‌گیرد. در این بازی هم دوباره تلاش‌های اونانا برای بازیسازی از دروازه به رفتن توپ میان تماشاگران ختم می‌شد اما اوایل نیمه دوم یک واکنش عالی روی ضربه لوکاس لراگر داشت قبل از آنکه با گرفتن پنالتی در آخرین ثانیه‌ها شاهکار کند. او در حالی که به سمت چپ دایو بسته بود، با دست راست مانع از گل شدن توپ شد. این نخستین دفع پنالتی توسط دروازه‌بان منچستریونایتد در لیگ قهرمانان از سال 2015 توسط داوید دخئا مقابل زسکامسکو بود.
 
اشتباهات تأثیرگذار
اونانا در باخت 4 بر 3 مقابل بایرن مونیخ اشتباه کرد و لروی سانه گل اول بازی را زد، همچنین در باخت 3 بر 2 مقابل گالاتاسرای با اشتباهش زمینه‌ساز اخراج کاسمیرو شد اما یونایتد بالاخره در گروه A سه امتیاز گرفت و این را مدیون دروازه‌بان کامرونی است. تن هاخ درباره او گفت: «شخصیتش را نشان داد. خودش می‌داند تا قبل از این بازی در حد خودش بازی نکرده. می‌تواند بهتر شود، فکر می‌کنم بازی با شفیلد یونایتد خیلی خوب بود و این یکی هم همینطور. واکنش او روی ضدحمله در اوایل نیمه دوم را فراموش نکنید.»
 
پیروزی‌های سخت
هواداران این بازی را به خاطر می‌سپارند اما شادی‌ها که تمام شود با این سؤال مواجه می‌شویم که چرا یونایتد برای پیروزی بر کپنهاگن به تنها گل مدافع وسطش و دفع پنالتی دروازه‌بانش نیاز دارد. نیمه اول خیلی ضعیف بودند و با آمدن کریستین اریکسن در بین دو نیمه، کمی کنترل بازی را به دست گرفتند. کپنهاگن یک سال قبل در مرحله گروهی برابر منچسترسیتی 5 بر صفر شکست خورد اما هیچ چیز برای تیم تن هاخ آسان نیست و هر سه برد پیاپی این تیم به سختی به دست آمده. برنتفورد را با دو گل وقت‌های تلف شده مک تامینای بردند و دیوگو دالو با یک شوت از راه دور دروازه شفیلد را باز کرد. این بار هم نوبت مگوایر و اونانا بود و تن هاخ امیدوار است در بازی یکشنبه با سیتی به دادش برسند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی