صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی - ۰۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۹

هافبک ایتالیایی در آستانه محرومیت 10 ماهه

سزای قمــــــار

ساندرو تونالی، هافبک نیوکاسل یونایتد به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین قمار در آستانه محرومیت 10 ماهه از حضور در میادین فوتبال است. گفته می‌شود که این بازیکن با دادستان به توافق رسیده که به شرط‌بندی در زمان حضور در تیم‌های سابقش از جمله میلان و برشکا اعتراف کند و منتظر محرومیت کاهش یافته و احتمالی بماند.
این خبر به نقل از لا گاتزتا دلو اسپورت منتشر شده است و گفته می‌شود که خود بازیکن برای این کار آماده است اما هنوز چیزی به صورت قطعی اعلام نشده است. طرفین در حال کار روی توافق هستند تا مجازات و محرومیت را به حداقل برسانند. یکی دیگر از متهمان این پرونده، نیکولو فاجیولی بود که به خاطر قمار و در برخی از باشگاه‌های غیر حرفه‌ای با محرومیت 7 ماهه روبه‌رو شد و متعهد شده برنامه درمانی ضد قمار را پیروی کند. اما تونالی هنوز در انگلیس برای تیم لیگ برتری نیوکاسل بازی می‌کند. نیوکاسل به دنبال همکاری کامل در این پرونده برای به حداقل رساندن تأثیرات اجتماعی این اتفاق است و طرفین تلاش می‌کنند تا به یک توافق خوب دوجانبه دست یابند تا تونالی بتواند دوران محرومیتش را در بریتانیا بگذراند. طبق توافق احتمالی این بازیکن اجازه خواهد داشت تا در دوران محرومیتش در انگلیس بماند و تمرین کند و برخلاف محرومیت‌های سنگین دوپینگ، می‌تواند به تمرینات خود با نیوکاسل ادامه دهد و همچنین به امکانات باشگاه دسترسی داشته باشد. پس از صدور حکم، یوفا باید آن را بپذیرد و تونالی اجرای آن را آغاز خواهد کرد.
 
شکایت از میلان
نیوکاسل‌یونایتد با به جریان افتادن این پرونده پرداخت دستمزد به ساندرو تونالی را متوقف خواهد کرد و آث میلان را به پیگیری قانونی تهدید می‌کند. نشریه ایتالیایی کوریره دلو اسپورت از طریق میل اسپورت مدعی شده است که نیوکاسل میلان را به شکایت چند میلیون پوندی تهدید می‌کند.
این امر پس از آن صورت می‌گیرد که گزارش‌ها حاکی از آن است که تونالی قرار است به دلیل شرط‌بندی غیرقانونی در فوتبال، 10 ماه محروم شود، که او را تا پایان فصل محروم خواهد کرد.
این محرومیت قریب‌الوقوع کمتر از چهار ماه پس از پیوستن این ملی‌پوش ایتالیایی از میلان به باشگاه لیگ برتری با مبلغ 52 میلیون پوند صورت می‌گیرد و همین موضوع باعث شده که نیوکاسل به طور جدی در حال بررسی طرح شکایت از میلان باشد و از اینکه غول‌های ایتالیایی به آنها بازیکنی را فروخته‌اند که اکنون قرار است برای اکثر فصل در دسترس نباشد، عصبانی هستند.
کوریره دلو اسپورت همچنین مدعی شده است که دستمزد سالانه 8 میلیون یورو (7 میلیون پوند در سال) تونالی توسط نیوکاسل تعلیق خواهد شد.
تونالی اعتراف کرده است که روی تیم‌های خود شرط‌بندی کرده است تا در مسابقات پیروز شوند، در حالی که ایجنت او اخیراً ادعا کرده است که این بازیکن 23 ساله یک معتاد به قمار است. هفته گذشته، نیکولو فاجیولی، هافبک یوونتوس به دلیل شرط‌بندی غیرقانونی به مدت 7 ماه محروم شد، اگرچه باشگاه او با پرداخت کامل دستمزدش موافقت کرده است و او به تمرینات خود با تیم اصلی ادامه خواهد داد. تونالی از زمان انتقال تابستانی خود فقط 11 بازی برای نیوکاسل انجام داد و در اولین بازی خود در لیگ برتر در پیروزی 5-1 گلزنی کرد.
ادی هاو، سرمربی نیوکاسل اصرار دارد که نیوکاسل حمایت کامل خود را از این بازیکن اعلام خواهد کرد و در دوران محرومیت تحت حفاظت کامل در این باشگاه است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی