صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی - ۰۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

روز سوم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو

سریال طلایی

محسن وظیفه
روزنامه نگار
روز سوم بازی‌های پاراآسیایی در هانگژو، کاروان ورزشی ایران در 14 رشته نماینده داشت که در این رشته‌ها هم توانست صاحب 8 مدال طلا، 11 نقره و 7 برنز شود و جایگاه خود را برای سومین روز پیاپی در رده دوم جدول توزیع مدال‌ها قرار دهد. کسب 26 مدال در یک روز؛ کسب هر مدال در یک ساعت را هم رد می‌کند.
برای سومین بار پیاپی تیم صاحب 8 مدال طلا در یک روز شد تا مجموع طلاهای ایران به 24 برسد. در روز سوم فرزندان ایران در 14 رشته به مصاف رقبای خود رفتند که در تمامی رشته‌ها بجز دوچرخه‌سواری و تیراندازی دستشان پر بود. پارادوومیدانی، پاراشنا، پاراجودو، پاراتکواندو، پاراتیراندازی، پاراتیروکمان، پاراوزنه‌برداری، فوتبال 5 نفره، گلبال، بوچیا، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، پارادوچرخه‌سواری و شطرنج رشته‌هایی بودند که در روز سوم ورزشکاران ایران در آن به رقابت با رقبای خود پرداختند.
 
فوتبال 5 نفره؛
یک گام تا فینال
تیم ملی فوتبال 5 نفره در سومین بازی خود در جریان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به مصاف هند رفت و این تیم را با نتیجه سه بر صفر شکست داد.
چین با 9 امتیاز در صدر است ‌و تیم ملی ایران با 7 امتیاز در رده دوم قرار دارد. تیم ملی فوتبال نابینایان با تیم‌های هند، چین، تایلند، مالزی و ژاپن در یک گروه با هم رقابت می‌کنند و در پایان دو تیم اول و دوم به دیدار فینال می‌روند. فوتبال 5 نفره برای رسیدن به عنوان قهرمانی باید از سد چین میزبان بگذرد که بسیار سخت است.
 
پاراشنا؛ ضیغمی‌نژاد
جای ایزدیار را گرفت
پاراشنا در این دوره یک نابغه دیگر را رو کرد. دوره گذشته شاهین ایزدیار بود که صاحب 6 مدال طلا شد و نامش را بر سر زبان‌ها انداخت اما حالا این‌بار پدیده دیگری در این رشته رو شده که تا روز سوم سه طلا کسب کرده است.
سینا ضیغمی‌نژاد که دو مدال طلا را قبل از این کسب کرده بود، در روز سوم هم یک طلای دیگر را کسب کرد تا با سه طلا و یک نقره پدیده کاروان فرزندان ایران تا این‌جای کار باشد.
شاهین ایزدیار هم با زمان ۵۷ ثانیه و ۹۴ صدم ثانیه در رده سوم قرار گرفت و مدال برنز را به دست آورد. ضیغمی‌نژاد موفق شد با بالاترین ثبت زمان، رکورد بازی‌های آسیایی را بشکند و به نام خود ثبت کند.
 
پارا‌تنیس روی میز؛
جانفشان به طلا نرسید
حسن جانفشان، ملی‌پوش پاراتنیس روی میز ایران در کلاس 2 که به دیدار نیمه نهایی بخش انفرادی راه یافته بود، امروز مقابل حریفی از کره جنوبی قرار گرفت و این بازی را با نتیجه سه بر صفر واگذار کرد و به مدال برنز رسید.
 
والیبال نشسته؛ طلای آسان
تیم‌های ملی والیبال نشسته مردان و بانوان ایران در روز سوم دو نتیجه متفاوت را کسب کردند. تیم بانوان مقابل چین، قهرمان دور قبل این بازی‌ها نتیجه را 3 بر صفر واگذار کرد. ایران دو دیدار قبل خود مقابل کره جنوبی و مغولستان را با پیروزی پشت سر گذاشته بود اما تیم مردان با نتیجه 3 بر صفر کامبوج را شکست داد. تیم مردان به راحتی طلای این دوره را به دست می‌آورد اما تیم بانوان کار سختی را در پیش دارد.
 
پاراجودو؛ یک طلا و یک برنز برای خداحافظی
پاراجودوی ایران به کارش در این دوره از بازی‌ها با یک طلا و یک برنزی که در روز آخر کسب کرد؛ پایان داد. این تیم در حالی روز پایانی را با طلای وحید نوری به پایان برد که نوری با یک برد به فینال رسید و در فینال هم بدون اینکه کار سختی داشته باشد مدال طلا را به دست آورد. علی نوایی هم در وزن 90+ کیلوگرم کلاس J1 به مدال برنز دست پیدا کرد.
 
پارا‌تکواندو؛
سه فینالیست در یک روز
پارا‌تکواندو در روز سوم بازی‌ها هم درخشان ظاهر شد و با کسب یک طلا و دو نقره کمک زیادی به کاروان ایران کرد تا جایگاه خود را در جدول توزیع مدال‌ها حفظ کند. حامد حق‌شناس نماینده وزن مثبت 80 کیلوگرم به مدال طلا رسید. لیلا میرزایی در وزن مثبت 65 کیلوگرم و علیرضا بخت در 80‌– کیلوگرم به مدال نقره رسیدند.
 
پارادوومیدانی؛
پوکر در روز سوم
دوومیدانی‌کاران ایران همانند روزهای قبل باز هم پر مدال ظاهر شدند و باز هم مدال‌های درخشانی را کسب کردند. سیدعلی اصغر جوانمردی، یاسین خسروی، علیرضا زارع و علیرضا مختاری طلایی‌های ایران بودند. سجاد محمدیان، مهدی مرادی، هرمز صیدی، پرستو حبیبی و فائزه دیبایی مدال نقره را برای کاروان ایران به ارمغان آوردند.
لیلا کبگ‌زن و میلاد رمضانی برنزی‌های تیم ملی ایران بودند. بار درخشش ایران در بازی‌های پاراآسیایی روی دوش پارادوومیدانی است. اگر ورزشکاران این رشته در این مسابقات بدرخشند، رسیدن کاروان ایران به رده دوم اصلاً کار سختی نیست.
 
شطرنج؛ درخشان
همانند بازی‌های آسیایی
هنوز یک روز دیگر از رقابت شطرنج در این دوره از بازی‌های پاراآسیایی باقی‌مانده اما طلای ایران در انفرادی و تیمی قطعی شده است. پس از پایان رقابت‌های دیروز و در حالی که دور هفتم و پایانی بخش استاندارد امروز هم ادامه دارد اما مدال طلای ملیحه صفایی در بخش انفرادی و مدال طلای تیمی بانوان در کلاس b1 متشکل از ملیحه صفایی، لیلا زارع‌زاده و سمیرا آقایی هم قطعی شد تا بعد از ظهر امروز دو طلا قطعی به تعداد طلاهای ایران اضافه شود.
 
گلبال؛ مردان
در انتظار میزبان
در روز سوم بازی‌ها تیم ملی گلبال مردان و زنان به مصاف رقبا رفتند و تیم مردان صعود خود را قطعی کرد اما تیم زنان کار سختی در پیش دارد. تیم ملی گلبال بانوان در سومین بازی خود برابر تایلند با نتیجه 6-2 مغلوب شد. این تیم امروز در آخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف ژاپن می‌رود اما امیدی به صعود این تیم نیست. تیم ملی گلبال مردان اما در سومین دیدار برابر قطر قاطعانه با نتیجه 11 بر یک به پیروزی رسید و به عنوان تیم دوم این گروه راهی نیمه‌نهایی می‌شود. ایران برای رسیدن به فینال باید از سد چین میزبان بگذرد.
 
پاراوزنه‌برداری؛
نقره تلخ
یکی از حتمی‌ترین طلاهای ایران در این دوره از بازی‌ها، مدال طلای روح‌الله رستمی بود اما باز هم به شکل عجیبی این مدال طلا از دست ایران خارج شد. ستاره تیم ملی که در پارالمپیک هم درخشید اما این‌جا او حریف وزنه‌بردار چینی و داوران نشد تا به مدال نقره بسنده کند. روح‌الله رستمی با مهار وزنه 237 کیلوگرمی در رقابتی تنگاتنگ با حریف چینی در دسته 80 - کیلوگرم نقره گرفت تا مدال طلا به «ژیائوفی گو» با مهار وزنه 238 کیلوگرم برسد. رستمی در سه حرکت طلای خود را قطعی کرده بود و در حرکت چهارم به دنبال رکورد‌زنی بود که موفق نشد و همین وزنه را چینی‌ها ملاک قرار دادند و مدال طلا را از او گرفتند.
مهدیه محمدیان هم یک مدال تاریخی را به دست آورد. او در دسته 55‌- کیلوگرم با مهار وزنه 105 کیلوگرمی به مدال برنز رسید که اولین مدال تاریخ بود.
 
پارا‌تیراندازی با کمان
تیرو کمان هم یک طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرد تا روز مهمی را تجربه کند. شعبانی‌بهار رئیس فدراسیون تیروکمان که با شکست کمانداران در بازی‌های آسیایی گریه کرده بود، حالا مشخص نیست که دیروز بعد از کسب یک طلا و یک نقره چه شرایطی را تجربه می‌کند. تیم دوبل ریکرو مردان با ترکیب محمدرضا عرب عامری و غلامرضا رحیمی با غلبه بر تیم چین صاحب مدال طلا شد. تیم دوبل ریکرو بانوان با ترکیب زهرا نعمتی و سمیه رحیمی با شکست مقابل چین به مدال نقره دست یافت. تیم دوبل کامپوند بانوان هم صاحب مدال برنز شد.
 
بسکتبال با ویلچر
تکرار تاریخ؟
تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان با شکست مقابل چین در شرایط عجیبی قرار گرفته است. این سومین شکست بانوان بود، ابتدا به ژاپن و تایلند باخت و حالا هم به چین باخت و برای رسیدن به مدال برنز باید تایلند را شکست بدهد. چهار سال پیش هم تیم ایران در نیمه‌نهایی به ژاپن و در رده‌بندی به تایلند باخت تا چهارم شود. تیم ملی مردان اما با غلبه بر تایلند به نیمه‌نهایی رسید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی