صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی - ۰۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۳

فکری، رحمتی و پورموسوی در بحران

ایستگاه هشتم لیگ قربانی می‌گیرد؟

همانقدر که رقابت در بالای جدول لیگ برتر داغ است، در پایین جدول هم تعدادی از تیم‌ها خیلی زود وارد منطقه بحرانی شده‌اند. هنوز هفت هفته از لیگ برتر گذشته، ولی نتایج ناامیدکننده چند تیم هواداران‌شان را از حالا نگران سقوط به لیگ یک کرده. از جمع این تیم‌ها نساجی، هوادار و استقلال خوزستان شرایط بحرانی دارند و مربیان‌شان خطر برکناری را با تمام وجود حس می‌کنند.

پرده آخر رحمتی در نقش جهان؟
نساجی پایین‌تر از انتظار نتیجه گرفته و خطر اخراج برای رحمتی کاملاً جدی است. طرفداران قائمشهری بعد از شکست خانگی هفته گذشته به آلومینیوم اراک علیه رحمتی اعتراض کردند و خواهان برکناری‌اش شدند. بردن نوبهار می‌توانست ورق را به نفع این مربی جوان برگرداند، ولی نساجی بازی برده را بعد از اخراج صابر حردانی در ازبکستان باخت. رحمتی در نشست خبری کمک‌داور این بازی را به دلیل تأخیر در اعلام آفساید مقصر این نتیجه دانست، ولی دو بازیکن اخراجی در سه بازی نشان می‌دهد که او نتوانسته بازیکنان جوان و کم‌تجربه‌اش را از نظر ذهنی برای لیگ قهرمانان آسیا آماده کند.
مربیگری در نساجی آسیایی فرصت خیلی خوبی برای رحمتی بود که خودش را اثبات کند، ولی تیمش نه در لیگ برتر و نه در لیگ قهرمانان نتایج خوبی نگرفته.
نساجی که از 6 بازی 5 امتیاز دارد، یکشنبه میهمان سپاهان، آماده‌ترین تیم لیگ برتر است و یک شکست دیگر می‌تواند مدیران باشگاه را برای برکناری رحمتی تحت فشار قرار دهد. تیم قائمشهری در رده دوازدهم است، ولی با یک شکست دیگر ممکن است به منطقه سقوط بلغزد. بازی در نقش جهان شاید آخرین فرصت رحمتی برای نجات این نیمکت باشد، ولی امتیاز گرفتن از سپاهان که تمام بازی‌های قبلی‌اش را برده، کار هر تیمی نیست.

چهارمین اخراج متوالی در انتظار فکری؟
محمود فکری هفته گذشته مقابل تیم سابقش استقلال شروعی رؤیایی داشت و هوادار در کمتر از 20 دقیقه دو بر صفر پیش افتاد، ولی با بازگشت درخشان شاگردان نکونام بازی را دست خالی و بدون امتیاز ترک کرد. هوادار این فصل شروع خوبی داشت و از دو بازی مقابل مس رفسنجان و شمس آذر قزوین 4 امتیاز دشت کرد، ولی از پنج بازی بعدی‌اش فقط یک امتیاز گرفته و فاصله‌ای تا منطقه سقوط ندارد.
اگر فکری می‌خواهد نیمکتش را حفظ کند باید این روند منفی را متوقف کند. مشکل اینجاست که هوادار این هفته هم بازی سختی دارد و شنبه میهمان گل‌گهر است. تیم سیرجانی با اوزونیدیس شروع خیلی خوبی داشت تا اینکه دو هفته قبل در ورزشگاه آزادی مغلوب پرسپولیس شد. گل‌گهر برای جبران آن شکست و بازگشت به جمع مدعیان به دنبال سه امتیاز بازی خواهد بود، ولی یک باخت دیگر برای فکری ممکن است به قیمت چهارمین برکناری متوالی تمام شود. او بعد از نتایج نسبتاً خوبی که با نساجی گرفت در استقلال، نفت مسجدسلیمان و سایپا ناموفق بود و برکنار شد. البته اگر فکری بتواند در سیرجان امتیاز بگیرد، دو بازی نسبتاً آسان‌تر مقابل پیکان و صنعت نفت آبادان دارد که می‌تواند وضعیت هوادار را ارتقا بدهد.

پورموسوی
رکورددار باخت لیگ
استقلال خوزستان با پورموسوی ضعیف‌ترین تیم این فصل لیگ برتر است و با تنها یک امتیاز در رده آخر ایستاده. آنها بعد از تساوی روز اول مقابل شمس آذر قزوین که در ثانیه‌های پایانی به دست آمد، شش بازی متوالی را باخته‌اند و با این روند بلافاصله به لیگ یک برمی‌گردند.
پورموسوی که سهمیه ثابتی روی نیمکت تیم‌های خوزستانی دارد در هفته‌های گذشته یک بار استعفا داد که مشخص بود جدی نیست و به کارش برگشت، ولی اگر روند شکست‌ها ادامه داشته باشد، باشگاه برای بقا چاره‌ای جز تغییر سرمربی نخواهد داشت. آنها شنبه بازی حساسی در خانه صنعت نفت دارند که خودش با 5 امتیاز شرایط خوبی ندارد و امیدوار است که با بردن دربی در آبادان از پایین جدول فرار کند.    
استقلال خوزستان بعد از این بازی سه بازی سخت مقابل گل‌گهر، ملوان و سپاهان دارد و اگر در آبادان هم امتیاز نگیرد، شرایط برای این تیم خیلی پیچیده خواهد شد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی