صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی - ۰۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

خلق یک صحنه ویژه از شادی صادقی – گل‌محمدی

بازیکن معمولی در شب خاص

محمد قراگزلو
روزنامه نگار
شاید مهم‌ترین لحظه بازی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان مربوط به شادی دو نفره یحیی گل‌محمدی و سعید صادقی باشد.
سعید صادقی از ابتدای این فصل درست مثل فصل گذشته بازیکن مورد اعتماد یحیی بوده و توپ تکانش نداده است. او معمولاً حتی در بازی‌هایی که خوب کار نمی‌کند و نمایشی متوسط یا حتی بعضاً ضعیف داشته هم در ترکیب اصلی بازی بعد حضور پیدا کرده و معمولاً تا پایان مسابقه تعویض نمی‌شود یا خیلی سخت از ترکیب بیرون می‌آید.
با این وجود صادقی مقابل استقلال تاجیکستان روز ویژه‌ای را پشت سر گذاشت. او یک نیمه در پستی که خودش دوست دارد بازی کرد. در غیاب مهدی ترابی و امید عالیشاه، این بار یحیی از بازیکن مورد علاقه‌اش در پست هافبک چپ بهره برد که صادقی چندان فروغی نداشت اما نیمه نخست را با یک گل زده تمام کرد ولی نیمه دوم با بازگشت به جناح راست، شرایط و کیفیت بازی صادقی به مراتب بهتر شد و غیر از گلی که به ثمر رساند کیفیت بالایی هم ارائه داد.
صادقی با دبل خود یک برد مهم را برای تیمش به ارمغان آورد و معمولاً بازیکنی که در یک بازی دو گل به ثمر رسانده و باعث پیروزی تیمش در میدان شده به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته می‌شود اما شماره 21 قرمزها در نیمه دوم واقعاً بهترین بازیکن تیمش بود و برخلاف تمام بازی‌های قبلی کیفیت بالایی از خود نشان داد.
صحنه مربوط به شادی گل دوم او که بعد از چک کردن گل، توسط کمک داوران ویدئویی اعلام شد فوق‌العاده جذاب بود و بهترین لحظات شادی از دل این برد را ثبت کرد. صادقی بعد از تأیید گل توسط داور عراقی مستقیم به سمت گل‌محمدی دوید و با پرشی جالب لب خط طولی در آغوش او جای گرفت تا اینطوری بابت تمام حمایت‌ها از یحیی تشکر کرده باشد.
این یک بازی خاص برای بازیکنی بود که از ابتدای فصل گذشته از سوی هواداران رقیب با لقب «بازیکن معمولی» خطاب می‌شد اما هر بار که پرسپولیس با درخشش صادقی برنده می‌شود پرسپولیسی‌ها از همین لقب برای کنایه زدن به رقبا استفاده می‌کنند.
صادقی که پیش از این در بازی‌های لیگ برتر و طی شش مسابقه یک گل سه امتیازی مقابل تراکتور در تبریز به ثمر رسانده بود با دو گل آسیایی سهم عمده‌ای در کسب دومین سه امتیاز آسیایی تیمش داشت اما به نظر می‌رسد گل اولی که او به ثمر رساند غیر از برخورد توپ به مدافع حریف و دخیل شدن اندکی شانس در گل شدن آن شوت، با تم عصبانیت همراه بود.
ماجرا از این قرار است که دقایقی قبل از این گل پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه حریف شد که صادقی با اصرار از سروش رفیعی خواست ضربه ایستگاهی را خودش بزند اما سروش در نهایت برنده این دوئل شد و ضربه ضعیف و کم‌دقتی هم زد.
دقایقی بعد باز هم پرسپولیس با حرکت عمقی محمد عمری پشت محوطه جریمه از حریف خطا گرفت که باز هم صادقی به سمت سروش رفت تا زننده ضربه باشد اما مشخص نشد چه اتفاقی افتاد که در دعوای بین کنعانی‌زادگان و سروش و البته تقاضای سعید صادقی، این شهاب زاهدی بود که پشت توپ ایستاد.
در نهایت سعید صادقی که از این اتفاق عصبانی به نظر می‌رسید خودش را کنار کشید تا شاهد ضربه زاهدی باشد. زاهدی توپ را به دیوار دفاعی کوبید و در ریباند توپ زیر پای صادقی افتاد و او بدون اینکه به کسی پاس بدهد یا ارسال کند بعد از یک مانور با عصبانیت و از سر خودخواهی و و خودنمایی شوت زد که این شلیک دیدنی با کمی خوش‌شانسی به گل تبدیل شد و خشم چند لحظه قبل جای خود را به شادی و خنده داد.
در عین حال سعید صادقی که می‌دانست با ورود احتمالی مهدی ترابی و امید عالیشاه در نیمه دوم تمام ضربات ایستگاهی بین این دو نفر تقسیم خواهد شد، می‌خواست با گلزنی از روی ضربه ایستگاهی خودی نشان دهد اما موفق نشد پشت توپ بایستد و در عوض در جریان بازی موفق به گلزنی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی