صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی - ۰۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

برخورد چکشی یحیی با دو ستاره تیمش

از تعویض بین دو نیمه تا تمرین با ذخیره‌ها

محسن ذاکری
خبرنگار
 نیمه دوم بازی مقابل استقلال تاجیکستان که شروع شد دو تغییر عجیب در ترکیب پرسپولیس به وجود آمده بود. شاید تصور می‌شد مهدی ترابی به زمین بیاید و چرخ تیم بهتر و روان‌تر بچرخد اما چه کسی تصور می‌کرد جانشین کنعانی‌زادگان شود و یحیی متعاقب این تعویض دو سه جابجایی در پست بازیکنان اصلی‌اش به وجود بیاورد. از سوی دیگر بیرون بردن سروش رفیعی در حالی که پرسپولیس فقط یک هافبک خلاق در مرکز زمین داشت نیز بسیار عجیب به نظر می‌رسید بخصوص اینکه با حضور سینا اسدبیگی در مرکز زمین، کمی عجیب بود که یحیی در خانه با دو هافبک دفاعی بازی کند آن هم در حالی که هنوز از پیروزی تیمش مطمئن نیست.
ابتدا تصور می‌شد مصدومیت کنعانی زادگان و اخطاری که سروش رفیعی گرفته باعث این دو تعویض و آن همه جابجایی نفرات در میدان شده اما خیلی زود مشخص شد جر و بحث آنها بر سر یک ضربه ایستگاهی دلیل این تغییرات بوده است و به نوعی یحیی تعویض‌های انضباطی انجام داده.
ماجرا از این قرار بود که در ضربه ایستگاهی اول سعید صادقی از سروش خواست ضربه را بزند که خود رفیعی پشت توپ ایستاد. برای ایستگاهی دوم چهار مدعی برای نواختن ضربه پیدا شد. سعید صادقی، سروش رفیعی، شهاب زاهدی و البته محمدحسین کنعانی‌زادگان. کنعانی می‌خواست توپ را با شلیک مستقیم وارد دروازه کند، شهاب دنبال ضربه فنی پای چپ بود و سروش و صادقی هم می‌خواستند با ضربه‌ای نرم گل بزنند و با این گل وارد قلب هواداران شوند.
در اتفاقی عجیب وقتی سروش از ضربه زدن کنعانی ممانعت کرد مدافع ملی‌پوش با او جر و بحث کرد و کار بالا گرفت تا جایی که دانیال اسماعیلی‌فر مجبور شد کنعانی را عقب‌تر ببرد و جلوی دهان او را بگیرد. از سوی دیگر شهاب زاهدی هم سعی داشت از هر دو طرف بخواهد که کوتاه بیایند. در این لحظات، عجیب آنجا بود که بیرانوند به عنوان کاپیتان چیزی حدود 70 متر را طی کرد و خودش را به پشت محوطه جریمه حریف رساند تا غائله را خاتمه دهد. سرانجام شهاب زاهدی پشت توپ ایستاد و لحظاتی بعد پرسپولیس به گل رسید و همه این درگیری را فراموش کردند اما در شروع نیمه دوم نه از سروش رفیعی در زمین خبری بود نه از کنعانی‌زادگان.
نکته جالب اینجاست که یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی این مسأله را رد نکرد اما طوری حرف زد که علیه بازیکنانش نشود. قبل‌تر از این اتفاقات در مسابقات پرسپولیس افتاده بود و یحیی اینطوری چکشی برخورد نمی‌کرد اما این بار خیلی قاطعانه برخورد کرد و تصمیم انضباطی‌اش هم جالب بود هم عجیب. گل‌محمدی که نخواست در مصاحبه‌اش این مسأله را بزرگ کند صحبت‌هایش را به سمتی برد که بگوید تمام این تنش‌ها و اعصاب خردکنی‌ها به خاطر مشکلاتی است که باشگاه ایجاد کرده. در واقع او این دعوا را به پول نگرفتن بازیکنان و مشکلات مالی‌ای که برایشان ایجاد شده مرتبط دانست تا حتی از این طریق به باشگاه تشر بزند.
به هر حال بعد از این اتفاق محمدحسین کنعانی زادگان برای سروش رفیعی استوری گذاشت و ضمن اینکه او را داداش خود خطاب کرد یک قلب بزرگ نثارش کرد تا بگوید مشکلی با او ندارد و سروش رفیعی اما تنها به پیروزی تیمش و تقدیم آن به هواداران در استوری اینستاگرامش اشاره داشت اما مشکل پیش آمده جدی نبود.
جالب اینکه دیروز هر دو بازیکن با اینکه در ترکیب اصلی پرسپولیس بودند و یک نیمه مقابل استقلال تاجیکستان بازی کردند همراه با نفرات ذخیره 70 دقیقه تمرین کردند و در بین نفرات اصلی که ریکاوری کردند حضور نداشتند تا یحیی اینطوری آنها را گوشمالی بدهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی