صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی - ۰۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

استقلال- آلومینیوم اراک، جمعه ساعت 18:00

معمای 18 امتیازی

تیمی که در لیگ برتر چهار برد را به دست آورده، بدون شک رقیب آسانی برای استقلال نخواهد بود. آلومینیوم اراک به لطف همین چهار پیروزی توانسته تا جایگاه چهارم جدول بالا بیاید و خود را حتی به‌عنوان یکی از مدعیان بالقوه مطرح سازد. گرچه از آلومینیوم نمی‌توان انتظار داشت در این جایگاه بماند و به بالانشینی ادامه دهد و حتی رتبه خود را باز هم ارتقا دهد اما به هرشکل بودن در همین نقطه‌ها برای باشگاه آلومینیوم اراک یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود.
تیم اراکی در عین حال در کارنامه خود 3 باخت را هم گنجانده تا عملاً به یک تیم مرموز تبدیل شود؛ تیمی که یا می‌برد، یا می‌بازد. چنین خصیصه‌ای هم استقلال را در انتظار یک رقیب سرسخت قرار خواهد داد و هم اینکه ممکن است استقلال در یک روز نسبتاً آرام دیگر به 3 امتیاز شیرین دست یابد. برای اینکه ماهیت تیمی که مجتبی حسینی وارد لیگ برتر کرده را بیشتر بشناسیم باید به اولین بازی این تیم در لیگ برتر مقابل پرسپولیس رجوع کنیم؛ جایی که تیم تا بن دندان مسلح پرسپولیس با سختی و دشواری بسیار توانست با تک گل علی نعمتی این تیم را شکست دهد.
در واقع آلومینیوم جزو آن دسته تیم‌هایی است که سخت امتیاز می‌دهد و با نوعی پنهان‌کاری تاکتیکی به‌دنبال زدن تیر خلاص بر پیکر رقبای خود است و حتماً با همین سیاست وارد میدان بازی با استقلال خواهد شد. استقلال اما نگاه دیگری به این بازی دارد. جواد نکونام و شاگردانش فارغ از اینکه آلومینیوم اراک چه شایستگی‌هایی دارد به‌دنبال کسب ششمین پیروزی خود در فصل جاری هستند تا شاید مجموع امتیازات خود را به عدد 18 برسانند. استقلال تا قبل از بازی با آلومینیوم اراک یک بار با یکی از تیم‌های بالانشین بازی کرد که شکست خورد. هرچند که در بازی با سپاهان نیز استقلال حقیقتاً مستحق باخت نبود اما به هر حال آنچه امروز به‌عنوان یک آمار قابل استناد باقی مانده شکست آبی‌ها مقابل تیم‌های بالانشین است. از آن پس تا قبل از بازی با آلومینیوم اراک تیم جواد نکونام دائم با رقبایی بازی کرد که در جدول جایگاه رفیعی نداشتند و حالا تقابل با نماینده فوتبال اراک می‌تواند یک سنگ محک متفاوت برای جواد نکونام و شاگردانش باشد تا شاید بار دیگر شایستگی‌های خود را به اثبات برسانند.
نکونام در بازی قبل مقابل هوادار تا آستانه غافلگیری پیش رفت اما روی نبوغ مهرداد محمدی توانست از مهلکه بگریزد و با بردی شیرین ورزشگاه آزادی را ترک کند. آن روز ورزشگاه آزادی حال و هوای خاصی برای استقلال داشت و زن و مرد به ورزشگاه رفتند و استقلال را که با دو گل عقب بود، حمایت کردند و درنهایت بازی باخته با پیروزی عوض شد.
در بازی با آلومینیوم اراک اما اگر آن اتفاقات رخ دهد شاید استقلال نتواند مأموریت خود را کامل کند و به همین دلیل سرمربی استقلال باید تدابیری بیندیشد که دوباره غافلگیر نشود و بتواند در یک فضای کم استرس‌تر از سد حریف بگذرد و 3 امتیاز دیگر به اندوخته خود بیفزاید.
 
با کدام ترکیب؟!
مهم‌ترین پرسش در مواجهه با استقلال این است که جواد نکونام تیمش را با چه ترکیبی آرایش خواهد کرد؟ آیا او با همان تاکتیک سه دفاع مقابل آلومینیوم قرار می‌گیرد و روش بازی‌اش را به مانند دو بازی قبل تغییر نخواهد داد یا اینکه به‌دنبال راهکار دیگری خواهد رفت؟ اگر چنین استدلال کنیم که نکونام از همان روش بازی می‌گیرد این بازیکنان در ترکیب دیده خواهند شد: سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، مهرداد محمدی و ارسلان مطهری. البته حضور سلمانی نیز محتمل است و اگر چشمی در خط میانی بازی نکند احتمالاً این بازیکن در خط میانی به میدان برود که همه چیز بستگی به انتخاب سرمربی در خط دفاع دارد. در ترکیب احتمالی استقلال می‌توان خروج مهری را محتمل دانست. از سویی اگر سلیمی به کار گرفته نشود شاید استقلال با چهار دفاع بازی کند که پای صالح حردانی به ترکیب اصلی باز خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی