صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

پاری‌سن‌ژرمن – میلان؛ گروه مرگ هر روز سخت‌تر می‌شود

میلان در قلعه پاریس

پاری‌سن‌ژرمن و میلان که در گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا یک امتیاز با هم اختلاف دارند، امشب در ورزشگاه پارک دو پرنس با هم روبه‌رو می‌شوند؛ پاریس به دنبال جبران باخت تحقیرآمیز دور قبلی رقابت‌ها است و میلان نخستین پیروزی این گروه سخت را می‌خواهد.
پاری‌سن ژرمن برای نخستین بار بعد از 20 سال در یک دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان چهار گل از نیوکاسل خورد و نقاط ضعفش بارها و بارها در سنت جیمزپارک به چشم آمد، گل لوکاس هرناندس کمی از تلخی شکست کاست.
بعد از بازی انتقادات زیادی به ستاره‌های تیم شد که نتوانستند در سطح خودشان بازی کنند اما بیشتر از تاکتیک‌های لوییس انریکه سؤال شد که زمان قابل توجهی را برای انطباق با شرایط جدید صرف کرده است. تنها منچسترسیتی متوسط درصد مالکیت بیشتری نسبت به پاریسی‌ها در این فصل داشته و 73درصد مالکیت توپ پاریس مقابل نیوکاسل در تاریخ این باشگاه رتبه سوم را دارد اما انریکه در تیم ملی اسپانیا و بارسلونا به خوبی به این نکته رسیده که مالکیت توپ لزوماً به معنای گرفتن نتایج مثبت نیست.
تیم فرانسوی که لیگ قهرمانان را با برد خانگی مقابل بوروسیادورتموند شروع کرد از سال 2004 دو بازی پیاپی در مرحله گروهی نباخته-در آن سال برای آخرین بار از صعود به مرحله حذفی باز ماندند- و در بازی امشب به دنبال حفظ این رکورد است.
تیم انریکه در پاسخ به باخت سنگین انگلیس، دو برد در دو طرف تعطیلات بازی‌های ملی به دست آورده که دومی را شنبه این هفته با نتیجه 3 بر صفر مقابل استراسبورگ رقم زد، کیلیان امباپه گل اول بازی را از روی نقطه پنالتی زد و پاریسی‌ها با این برد به دوامتیازی موناکوی صدرنشین رسیدند.
حالا می‌توانند شروع لرزان فصل را با یک برد دیگر در خانه جشن بگیرند، از 11 سال پیش که پای ثابت لیگ قهرمانان شده‌اند، تنها یکی از 34 بازی خانگی مرحله گروهی را باخته‌اند و 27 تا را برده‌اند. اما آمار ناامیدکننده‌ای مقابل میلان دارند، در نیمه نهایی سال 1995 هر دو بازی را به روسونری باختند و در فصل 2001-2000 دو بار با این تیم مساوی کردند.
میلان نه تنها سابقه درخشان‌تری نسبت به میزبان امشب دارد بلکه از 16 بازی لیگ قهرمانان با تیم‌های فرانسوی تنها سه باخت داشته که شاخص‌ترین آنها فینال 1993 برابر مارسی است. اما روسونری کارش در گروه F را با دو تساوی بدون گل شروع کرده و با توجه به باخت 3 بر صفر مقابل اینتر در مجموع دو بازی نیمه نهایی فصل قبل، روسونری در چهار بازی آخرش در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی نشده که طولانی‌ترین روند گل نزدن تاریخ این باشگاه پرافتخار اروپا است.
کم دقتی در زدن ضربات آخر در این فصل برای میلان گران تمام شده چون تنها منچسترسیتی و رئال مادرید ضربات بیشتری نسبت به این تیم روانه دروازه رقبا کرده‌اند. از طرف دیگر تیم استفانو پیولی در چهار بازی آخرش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم گل نخورده بنابراین رسیدن به دروازه دارنده هفت قهرمانی اروپا برای پاریسی‌ها آسان نخواهد بود.
مشکلات میلان در یک سوم دفاعی رقبا یکشنبه شب ادامه یافت و رقیب احتمالی اسکودتو، یوونتوس با یک گل سن سیرو را ترک کرد در دیداری که میزبان در نیمه دوم 10نفره شد. آنتونیو میرانته دروازه‌بان سوم میلان در ترکیب اصلی قرار گرفت و تنها با ضربه تغییر جهت داده مانوئل لوکاتلی، هافبک سابق میلان که هفت سال پیش گل پیروزی را وارد دروازه یوونتوس کرده بود، مغلوب شد.
این دومین باخت میلان در این فصل بود و در جدول سری A درست پشت سر تیم همشهری قرار گرفته‌اند. آنها هفته بعد با مدافع عنوان قهرمانی ایتالیا، ناپولی روبه‌رو می‌شوند و باید دید تیم پیولی توانایی غلبه بر رقبای بزرگ را دارد یا خیر؟
نیوکاسل، پاری‌سن‌ژرمن، میلان و بوروسیادورتموند به ترتیب با چهار، سه، دو و یک امتیاز تیم‌های اول تا چهارم گروه مرگ هستند.

ترکیب احتمالی
پاری‌سن‌ژرمن: دوناروما؛ حکیمی، مارکینیوش، اشکرینیار، لوکاس هرناندس؛ زایر امری، اوگارته، ویتینیا؛ دمبله، راموس، امباپه
میلان: ماینیان؛ کالابریا، تیاو، توموری، تئو هرناندس؛ موسی، کرونیچ، رایندرز؛ پولیشیچ، ژیرو، لیائو

اخبار تیمی
اگرچه جای خالی مربع عثمان دمبله، اشرف حکیمی، لایوین کورزاوا و راندال کولو موآنی در برد مقابل استراسبورگ خیلی احساس نشد اما همه برای بازی با میلان از محرومیت برمی‌گردند هرچند پرسنل کیمپمبه و نونو مندز مصدوم هستند و مارکو آسنسیو وضعیت مبهمی دارد. میلان اشکرینیار، مدافع سابق اینتر در برابر میلان 11 برد و چهار باخت دارد ضمن اینکه جان لوییجی دوناروما برای نخستین بار بعد از ترک روسونری با این تیم روبه‌رو می‌شود. امباپه از آغاز فصل 2018-2017 بیش از هر بازیکن دیگری در گل‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان نقش داشته، 26 گل زده و 20 گل ساخته یعنی هر 65 دقیقه روی یک گل تأثیر مستقیم داشته. مارکو اسپورتیلو، سامو چوکووئزه، روبن لوفتوس چیک و اسماعیل بن ناصر، غایبان میلان هستند اما مایک ماینیان بعد از محرومیت داخلی به دروازه تیم بر می‌گردد. در بازی امشب تقابل تئو هرناندس بازیکن میلان با لوکاس برادرش در پاریس دیدنی است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی