صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

تحول اسپرز با پوستکوگلو ادامه دارد

هواداران عاشق این تاتنهام شده‌اند

هواداران تاتنهام عاشق زندگی شده‌اند. بهترین شروع لیگ را بعد از فصل 1961-1960 که تیمشان به دوگانه قهرمانی رسید، تجربه می‌کنند همراه با مربی که هر روز بیشتر دوستش دارند.
دوران آنژه پوستکوگلو که در تابستان از سلتیک آمده بهتر از این نمی‌توانست آغاز شود و سبک فوتبال هجومی او در برد 2 بر صفر دوشنبه شب برابر فولام که اسپرز را در پایان هفته نهم 23 امتیازی کرد، بیشتر به چشم آمد. گل‌های سون هئونگ مین و جیمز مدیسون برای این پیروزی کافی بود تا یکی از دو تیم بدون باخت لیگ برتر باشند و با دو امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتی و آرسنال-دیگر تیم بدون شکست- در صدر قرار بگیرند. مدیسون که جیمی کاراگر، او را مؤثرترین بازیکن لیگ توصیف می‌کند، بعد از بازی گفت: «ما می‌خواهیم هواداران رویاپردازی کنند اما ما تمرکزمان را حفظ می‌کنیم. هواداران می‌توانند سرمست از پیروزی و موفقیت شوند، به خودشان مربوط است اما ما نمی‌توانیم.»
 
فوتبال شجاعانه
مربی 58 ساله استرالیایی بعد از دو قهرمانی در لیگ برتر اسکاتلند برای مربیگری تاتنهام انتخاب شد. بعد از سال 2018 که موریسیو پوچتینو تاتنهام را به فینال لیگ قهرمانان رساند، ژوزه مورینیو، نونو اسپیریتو سانتو و آنتونیو کونته دوران بدی برای تاتنهام رقم زدند که در آن فقط یک بار در میان چهار تیم اول جدول قرار گرفتند. علاوه بر نتایج پرفراز و نشیب، هواداران از سبک بازی دفاعی این مربی‌ها رضایت نداشتند و این اشکالی است که پوستکوگلو خیلی زود آن را برطرف کرده است.
بیشتر هواداران این تیم رویای قهرمانی بعد از 63 سال را در سر ندارند به خصوص اینکه امثال منچسترسیتی، آرسنال و لیورپول بیشتر از سه امتیاز فاصله ندارند، آنها به سهمیه لیگ قهرمانان هم راضی می‌شوند. فصل قبل هم تیم زیر نظر کونته شروع خوبی داشت اما این رضایت وجود نداشت. در این فصل هواداران بی‌صبرانه منتظر تماشای بازی بعدی تیم هستند، به قول کاراگر، تاتنهام فوتبال واقعاً شجاعانه‌ای بازی می‌کند و هواداران عاشق تماشای بازی‌اش هستند.
 
بالاتر از گاس هیدینک
هفتمین پیروزی لیگ در آغاز فصل باعث شد یک رکورد به نام پوستکوگلو ثبت شود، او بیشترین امتیاز را در 9 بازی ابتدایی‌اش در لیگ برتر به دست آورده و بالاتر از مایک واکر و گاس هیدینک قرار گرفته است. تنها هشت تیم در تاریخ لیگ برتر شروع بهتری داشته‌اند و چهار تا از آنها تا قهرمانی پیش رفته‌اند، سه تا دوم شده‌اند و یکی سوم. این شروع وقتی بیشتر ارزش پیدا می‌کند که در نظر بگیریم بهترین گلزن تاریخ باشگاه، هری کین به بایرن‌مونیخ فروخته شده اما همکاری مدیسون که در تابستان از لسترسیتی خریداری شد و کاپیتان سون جای خالی کین را به خوبی پر کرده است.
مدیسون در این فصل پنج پاس گل داده که بیش از هر بازیکن دیگری است و سون هفت گل زده که تنها یک گل با آقای گل لیگ برتر، ارلینگ هالند فاصله دارد.
 
کمال‌گرایی
کمال‌گرایی مربی بعد از بازی به چشم آمد و او از عملکرد تیمش در نیمه دوم ابراز نارضایتی کرد. او مدعی شد تیمش دست از پرسینگ برداشته و حرکات پرانرژی خود را متوقف کرده که به فولام اجازه داده به بازی برگردد و اگر در زدن ضربات آخر دقت بیشتری داشتند، نتیجه را تغییر می‌دادند. پوستکوگلو بعد از بازی گفت: «ما نتیجه خوبی گرفتیم چون شکست دادن تیم سرسختی مثل فولام اصلاً آسان نیست اما نیمه دوم خوب نبود و ما نزدیک به سطح خودمان هم بازی نکردیم. باید به بازی احترام بگذاریم و اگر کمی کوتاه بیاییم ممکن است بشدت ضربه بخوریم. کمی آزاد بازی کردیم که راضی نیستم. این بدترین 45 دقیقه ما بود.»
تاتنهام جمعه شب با کریستال پالاس بازی می‌کند و در صورت پیروزی، حداقل پنج امتیاز از رقبایش در صدر جدول پیش می‌افتد. چیزی که می‌تواند به موفقیت تاتنهام در این فصل کمک کند این است که آنها فقط در لیگ برتر و جام حذفی رقابت دارند و در جام اتحادیه به وسیله فولام حذف شده‌اند در حالی که رقبا در سه یا چهار رقابت حاضرند و این از نظر جسمی و روحی فشار مضاعفی بر آنها وارد می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی