صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

بادامکی به پرسپولیس کمک می‌کند

نوروزی: بازی در سه جبهه سخت است

رضا نوروزی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است فشار زیاد مانع گلزنی شهاب شده بود و زمانی که به او فرصت کافی داده شد این بازیکن نبوغ و قدرت گلزنی خودش را با به ثمر رساندن چهار گل در دو بازی حساس لیگ برتر نشان داد. نوروزی در رابطه با 13 بازی پرسپولیس در 75 روز آینده که به نوعی در قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تأثیرگذار خواهد بود نیز حرف‌های کارشناسی خودش را بر زبان آورد.

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
در رابطه با 75 روز سرنوشت‌ساز که به نوعی از بازی روز گذشته برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان و لیگ برتر آغاز شد چه نظر کارشناسی دارید و به نظرتان از این مهلکه به سلامت خارج خواهد شد؟
نقش ریکاوری خیلی مهم خواهد بود در این بین بازی مستقیم با مدعیان قهرمانی و کسب سه امتیاز آن دیدارها نکته مهم دیگری است که پرسپولیس باید از آن دیدارها با کسب سه امتیاز و برد خارج شود. در این بین بازی مقابل سپاهان که حریف اصلی پرسپولیس در لیگ است در اولویت قرار دارد و پس از آن بازی در دربی و برد در این دیدار که جدا از اهمیت امتیازی تبعات روحی مثبتی هم دارد نکته مهم دیگری است که پرسپولیس برای موفقیت در لیگ برتر و دفاع از عنوان قهرمانی‌اش حتماً باید دست پر از آن دیدارها خارج شود تا دوباره به تکرار قهرمانی‌اش امیدوار شود. بازی در آسیا هم که شرایط کاملاً متفاوتی با بازی‌های لیگ دارد اما جدا از این موضوع حتماً ریکاوری خوب نکته بسیار مهم دیگری است که اگر بازیکنان ما پس از بازی‌ها ریکاوری خیلی خوبی داشته باشند با توجه به اینکه پرسپولیس 13 بازی در مجموع لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر آسیا دارد حتماً آمار مصدومیت‌ها کمتر خواهد شد. در این بین بازیکنان پرسپولیس که در تیم ملی هم عضویت داشتند مشکل ریکاوری‌شان بیشتر به چشم آمده که در این بین شاید پورعلی‌گنجی نمونه بارز این ادعا باشد.
برای صعود پرسپولیس در آسیا چقدر امیدواری؟
با بازی که از پرسپولیس مقابل الدحیل دیدم خیلی امیدوار شدم هر چند بازی با بازی فرق می‌کند و هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. پرسپولیس تیمی کاملاً تاکتیکی است و در زمین‌های باکیفیت کمتر تیمی می‌تواند از لحاظ فوتبالی حریف پرسپولیس شود.
فکر می‌کنی فشار بدنسازی مربی بدنساز خارجی پرسپولیس در مصدومیت بازیکنان سرخپوش تأثیرگذار نیست؟
نه مربی بدنساز پرسپولیس مربی خوبی است چون با تمرینات بدنی همین مربی بازیکنان در فصل قبل سه جام گرفته‌اند و شرایط خیلی خوبی داشتند اما در چند مدت اخیر شرایط متفاوت‌تر شده به گونه‌ای که خصوصاً بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس که بیشتر تحت فشار بودند و در کوران فشار بازی‌های تیم ملی و حضور در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر بودند به نوعی سه فشار را تحمل کردند از این رو بود که شاید بازیکنی مانند پورعلی‌گنجی مصدوم شد یا برای بیرانوند و امیری هم بیشترین مشکلات پیش آمده است. البته ترابی، یاسین و امیری را هم فراموش کردم که نام ببرم بازیکنانی که آنها هم با مصدومیت سنگین مواجه شدند که دقیقاً به دلایلی بود که برشمردم.
در 9 بازی لیگ در فرصت 75 روزه‌ای که آن را توضیح دادم نقش کدام بازی‌ها را برای پرسپولیس مهم‌تر می‌دانید؟
در لیگ هر بازی برای پرسپولیس حکم فینال را دارد اما در این بین قطعاً بازی مقابل سپاهان و استقلال به قول ما فوتبالی‌ها ارزش مضاعفی دارد و با شرایط فنی و کیفیتی که پرسپولیس دارد ما خیلی امیدواریم که از پس بازی‌هایش حتی بازی‌های سخت به سلامت گذر کند.
با توجه به مصدومیت پورعلی‌گنجی برای خط دفاعی مشکلی احساس نمی‌کنید؟
برای پورعلی‌گنجی خیلی نارحت شدم چون او مهره‌ای بسیار خوب و تأثیرگذار در خط دفاعی بود که برای پرسپولیس و تیم ملی هم نقش مهمی را ایفا می‌کرد اما با این وجود گولسیانی و کنعانی‌زادگان هم مدافعان بسیار خوبی هستند که قادرند در دفاع میانی پرسپولیس بهترین نقش را ایفا کنند البته در این بین بازیکنانی مانند فرجی و حتی نعمتی هم هستند که در دفاع میانی به بهترین شکل ممکن ایفای نقش داشته باشند.
فکر می‌کنی چه اتفاقی افتاد که شهاب بعد از 5-6 هفته که گل نمی‌زد در دو بازی چهار گل زد؟
فوتبال است و شانس. بالاخره اینگونه است که می‌بینید یک مهاحم توپ‌هایش درون دروازه قرار می‌گیرد نکته‌ای که شامل حال شهاب هم شد. شهاب بازیکن خیلی خوبی است و روی زمین و هوا تسلط خوبی دارد از این رو وقتی استرس‌اش در مقابل گل‌گهر با گلزنی ریخت ما دیدیم که مقابل پیکان هت‌تریک کرد و سه گل به شکل متفاوت زد که نشان از ارزش فنی این بازیکن دارد. خودم هم زمانی که تازه به پرسپولیس پیوستم سه هفته اول گل نزدم که در این مدت شرایط بسیار سخت بود و استرس بسیار زیادی را تحمل کردم اما در نهایت با گلزنی در هفته چهارم بار استرس و فشار از روی دوش من برداشته شد.
در مورد نبیل و نقش او در بازی‌هایی که انجام می‌دهد چه صحبتی دارید؟
به هر حال باشگاه و مدیر تیم با شناخت کافی این بازیکن را جذب کرده و با سرمربی هم سر این موضوع به شدت اختلاف داشتند اما هر چه که بوده ما خرید این بازیکن را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم مانند لوکادیا در گلزنی کولاک کند.
در خصوص حسین بادامکی و انتخابش به عنوان معاون ورزشی باشگاه چه نظری داری؟
حسین چند سال در پرسپولیس بوده و هم در لیگ و هم آسیا بازی کرده و از جنس فوتبال و مهم‌تر از آن از جنس پرسپولیس است به همین دلیل خیلی امیدوارم که بتواند کمک کند.
هنوز در مسابقات فیتنس آسیایی و جهانی شرکت داری؟
فعلاً که مسابقات تعطیل است اما تمرین دارم چون می‌خواهم در مسابقات اول آذر که در دبی برگزار می‌شود شرکت داشته باشم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی