صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۰۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

جودوکاران ایرانی در ابوظبی حریفان خود را شناختند
قرعه‌کشی مسابقات گرنداسلم ابوظبی دیروز یکم آبان ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد و دو جودوکار ایرانی حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند. این دوره از مسابقات با حضور ۴۵۰ جودوکار از ۷۷ کشور طی روزهای دوم تا چهارم آبان ماه به میزبانی امارات در شهر ابوظبی برگزار خواهد شد. جودو ایران با دو نماینده در این مسابقات حضور دارد. در وزن ۶۶- کیلوگرم ۲۹ جودوکار حضور دارند که ابوالفضل محمودی پس از یک دور استراحت، به مصاف برنده مبارزه کویت و مغولستان می‌رود. مهدی فتحی‌پور در وزن ۸۱- کیلوگرم ابتدا باید با «خوبتسوف» قهرمان سال ۲۰۱۷ اروپا از روسیه مبارزه کند و در صورت برتری به مصاف «فرناندو» از پرتغال خواهد رفت. حریف روسی در گرنداسلم اولان باتور هم برنز گرفته و جودوکار پرتغالی هم دو ماه قبل در مسابقات باکو پنجم شد. طبق برنامه مسابقات وزن ۶۶- کیلوگرم، امروز سه‌شنبه دوم آبان ماه برگزار می‌شود و فردا در روز دوم مسابقات فتحی‌پور در وزن ۸۱- کیلوگرم به روی تاتامی می‌رود.
 

افتتاح کمپ تیم‌های ملی ورزش زورخانه‌ای
کمپ تیم‌های ملی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شهید ابراهیم هادی با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افتتاح شد. در این افتتاحیه که با ایام هفته تربیت بدنی مصادف شده بود، مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون، تقی‌زاده مدیرکل روابط بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، مسعود ملکی دبیرکل فدراسیون، معصومی رئیس کمیته رتبه‌بندی فدراسیون و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای حضور داشتند. این مجتمع پس از تغییر کاربری، بازسازی و تجهیز گسترده ساختمان قدیمی فدراسیون که در سال‌های ۸۵ تا ۹۸ به‌عنوان ساختمان اداری از آن استفاده می‌شد به بهره‌برداری رسید. گفتنی است با توجه به قدمت و تاریخچه ورزش زورخانه‌ای، وجود چنین فضای شایسته‌ای در این رشته ورزشی بسیار احساس می‌شد که خوشبختانه با تلاش و پیگیری رئیس فدراسیون به بهره‌برداری رسید.
 
 
 اتحادیه جهانی کشتی به غیبت ایران واکنش نشان داد
مسابقات کشتی آزاد و فرنگی زیر ۲۳ سال جهان از دیروز به میزبانی آلبانی آغاز شد این در حالی است که تیم ملی کشورمان به خاطر کارشکنی از سوی میزبان و ندادن ویزا شانس حضور در مسابقات را از دست داد. سایت اتحادیه جهانی کشتی در این خصوص نوشت: اتحادیه جهانی با ناامیدی عمیق خود اعلام کرد که تیم ایران پس از بحران سیاسی ناگهانی، از سوی آلبانی ویزای خود برای مسابقات جهانی زیر 23 سال را دریافت نکرد. هم فدراسیون کشتی آلبانی و هم اتحادیه جهانی برای تسهیل صدور روادید لازم برای همه تیم‌های شرکت‌کننده از جمله کشتی‌گیران ایرانی تلاش خستگی‌ناپذیری کردند اما با وجود این تلاش‌ها، مسئولان، حضور تیم ایران در این مسابقات را تأیید نکردند. اتحادیه جهانی کشتی در کنار همه کشتی‌گیران می‌ایستد و متعهد است که این ورزش را برای هر کشوری فراگیر کند و در آینده نگاهی عمیق‌تر به این موضوع خواهد داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی