صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۹

سفیدپوشان عصبانی از قضاوت داوران لالیگا

راموس و داور سد راه رئال مادرید

 

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
ما هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده‌ایم! این اولین واکنش رئال مادرید پس از بازگشت از سویل و مساوی با تیم اول این شهر بود.
ضربه سر عالی کارواخال یک امتیاز را برای سفیدپوشان در سویل نجات داد و اجازه نداد گل به خودی آلابا هر سه امتیاز را از شاگردان آنچلوتی برباید. در طول بازی سوت‌های شبهه‌برانگیز دی بورگوس باعث شد که هواداران داور را متهم اصلی از دست رفتن سه امتیاز خارج از خانه برای مادرید بدانند.
نه تنها هواداران بلکه بعد از بازی، لیدرها، رختکن و آنچلوتی در اتاق کنفرانس نیز حسابی از قضاوت این داور عصبانی بودند. اما سرمربی برای جلوگیری از محرومیت‌های احتمالی ترجیح داد به صورت مستقیم از داوری انتقاد نکند.
مهم‌ترین و شبهه‌برانگیز‌ترین صحنه بازی، زمین خوردن وینیسیوس در محوطه جریمه بود که حتی دی بورگوس سر این صحنه از VAR کمک نخواست و رئالی‌ها درک نکردند چرا داور خواستار بازبینی این صحنه نشد. اما دقایقی بعد درست مانند همان صحنه روی بازیکن سویا خطا گرفته شد و رئالی‌ها متوجه شدند که باید برای برنده شدن چیزی بیشتر از گل در زمین داشته باشند.
چیزی که مشخص است، نگرانی در مورد داوری والدبباس را هر روز بیشتر از قبل می‌کند و دیگر فقط بحث بردن و باختن در باز‌ی‌ها نیست بلکه جنگیدن با داوری‌ها نیز هست.

آنچلوتی: اگر چیزی که در ذهنم هست را بگویم، محروم خواهم شد
بعد از بازی و درست زمانی که تمام خبرنگاران منتظر اظهارات جنجالی آنچلوتی در مورد داوری بودند، ایتالیایی در مقابل میکروفون رسانه‌ها گفت: «عملکرد داوری بی‌نظیر بود و بدون نقص قضاوت کرد.» وقتی از او پرسیده شد که آیا کنایه می‌زنی؟ گفت: «تنها راه همین است، اگر چیزی که در ذهنم هست را بگویم قطعاً بازی‌های زیادی محروم خواهم شد.»
 
نژادپرستی قسمت 19
تنش در این بازی فقط مختص به درون زمین نبود و جنجال به سکوهای سانچز پیزخوان نیز کشیده شد. رفتارهای ‌نژادپرستانه بار دیگر وینیسیوس جونیور را هدف قرار داد که با واکنش فوری باشگاه سویا همراه شد. سویا بعد از بازی فوراً با انتشار بیانیه‌ای در مورد رفتارهای نژادپرستانه در ورزشگاه نوشت: «باشگاه سویا می‌خواهد به شما اطلاع دهد که پس از شناسایی رفتار بیگانه‌هراسی و نژادپرستانه یک هوادار در سکوها، او را از ورزشگاه اخراج کرده و به مقامات پلیسی که در ورزشگاه ما خدمات ارائه می‌دهند، معرفی کند. سویا همچنین تأیید می‌کند که رویه‌های مربوطه اعمال خواهد شد، علاوه بر این، طبق مقررات انضباطی محرومیت‌های شدیدی در مورد او اعمال خواهد شد و عضویت او از باشگاه هواداران سلب خواهد شد. باشگاه سویا همیشه نشان داده با هر گونه رفتار نژادپرستانه و بیگانه‌هراسی مخالف است و تمام همکاری خود را با مقامات بالاتر برای ریشه‌کن کردن این گونه رفتارها نشان خواهد داد. این نوع رفتار در شأن هواداران سویا نیست و نخواهد بود.»

این بار یک کودک توهین نژادپرستانه کرد!
بعد از بیانیه‌ای که باشگاه سویا منتشر کرد، وینگر برزیلی رئال، اقدام ضد نژادپرستانه این باشگاه را مورد تقدیر قرار داد و تکرار این حرکت را توسط یک کودک در سکوها محکوم کرد.

بازیکن برزیلی در
شبکه‌های اجتماعی بیانیه زیر را منتشر کرد:
«به سویا برای شناسایی سریع و مجازات این فرد در یک قسمت غم‌انگیز دیگر برای فوتبال اسپانیا تبریک می‌گویم. متأسفانه من به ویدیویی از یک اقدام نژادپرستانه دیگر در بازی این شنبه دسترسی دارم که این بار توسط یک کودک انجام شده است. چقدر ناراحت‌کننده است که کسی نیست او را آموزش دهد. من آماده‌ام که سرمایه‌گذاری بزرگی روی این معضل انجام دهم، روی آموزش در برزیل تا شهروندانی با نگرش‌های متفاوت. چهره نژادپرست امروز مانند موارد دیگر در وبسایت‌ها نقش بسته است. امیدوارم مقامات اسپانیا به وظیفه خود عمل کنند و قانون را یک بار برای همیشه تغییر دهند. این افراد نیز نیازمند مجازات کیفری هستند. این اولین قدم بزرگ برای آماده شدن برای جام جهانی 2030 خواهد بود. من اینجا هستم تا کمک کنم. ببخشید که تکراری به نظر می‌رسم، اما قسمت شماره 19 است.»

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی