جذب مربی خارجی برای والیبال ایران

جایی برای آزمون و خطا نیست

آرش عبدی
روزنامه نگار
فدراسیون والیبال تلاش می‌کند از کمترین شانس ممکن برای صعود تیم ملی به المپیک پاریس استفاده کند. قرار بود بهروز عطایی با موفقیت در این تیم ، کاری کند که دیگر فدراسیون والیبال سراغ مربیان خارجی نرود؛ اما ناکامی در چندین رویداد مهم و بخصوص کسب نتایج ضعیف در انتخابی المپیک فدراسیون والیبال را مجاب کرد تا یک بار دیگر به فکر جذب مربی خارجی بیفتد.
در این بین باز هم نام ولاسکو به عنوان معتمد فدراسیون والیبال و کسی که مردم ایران از او خاطرات خوش زیادی دارند مطرح شد. او پس از اینکه هوای رفتن به کشور مادری‌اش به سرش زد و از ایران رفت همچنان ارتباطش را با والیبال ایران حفظ کرد. ولاسکو معرف کواچ بود که در نهایت به عنوان یک مربی ناموفق از ایران رفت.
مربی دیگری هم که توسط پیرمرد آرژانتینی به فدراسیون والیبال ایران معرفی شد الساندرا کمپدلی بود؛ او برای هدایت تیم ملی والیبال بانوان به ایران آمد اما با ناکامی به کشورش ایتالیا بازگشت.
همین دو مورد کافی است تا مشخص شود ولاسکو بیشتر از اینکه دلسوز والیبال ایران باشد هوای رفقایش را دارد و آنها را به هر شکل ممکن به والیبال ایران تحمیل می‌کند.
گفته می‌شود داورزنی قصد دارد این بار مربی ایتالیایی را برای هدایت تیم ملی انتخاب کند و بلنجینی جدی‌ترین گزینه رئیس فدراسیون والیبال است‌.
قطعاً حضور این مربی یا هر مربی خارجی دیگری در ایران هزینه‌های مالی زیادی برای فدراسیون والیبال در پی دارد و باید مراقب بود اتفاقات کواچ و کمپدلی تکرار نشود.
تجربه تلخی که فدراسیون والیبال در جذب مربیانی همچون کواچ، لوزانو، کولاکوویچ و حتی آلکنو داشت باعث شده شائبه‌هایی درباره اینکه این بار انتخاب درستی برای هدایت تیم ملی والیبال انجام شود به وجود بیاید. هر چند یک انتخاب درست می‌تواند یک رنسانس در والیبال ایران ایجاد کند به شرط اینکه پیشنهادهای ولاسکو را چشم بسته قبول نکرد.
جستجو
آرشیو تاریخی