اسلامیان: برای اولین بار تیم ملی با مربی ایرانی برنامه دارد

با این شرایط مالی تورنمنت اردن هم غنیمت است

محمد محمدی سدهی
روزنامه نگار

حدود 3 ماه تا آغاز هجدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های فوتبال در قاره آسیا باقی مانده است و تیم‌های مدعی در این فاصله تلاش می‌کنند تا به بهترین نحو ممکن خود را آماده حضور در این رقابت حساس کنند. تیم ملی کشورمان هم به عنوان یکی از مدعیان همیشگی جام ملت‌ها در حال برگزاری بازی‌های دوستانه است که آخرین آن تورنمنت اردن و قهرمانی در این مسابقات بود. محمود اسلامیان، عضو پیشین هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و مشاور مهدی تاج یکی از افرادی بود که در اردن حضور داشت و از نزدیک به تماشای دیدارهای تیم ملی در این تورنمنت پرداخت.
اسلامیان در ابتدا در خصوص دلیل حضورش در تورنمنت اردن به «ایران ورزشی» می‌گوید: «با درخواست دوستان و به دلیل شرایط حساسی که در منطقه وجود دارد، در اردن حضور یافتم. خوشبختانه تیم ملی هم در اردن وظیفه‌اش را در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به درستی انجام داد و امیر قلعه‌نویی در نشست‌های خبری هم بارها بر حمایت دنیا از فلسطینی‌ها تأکید کرد. در این مسابقات بازیکنان تیم ملی به مردم فلسطین ادای احترام کردند و بازیکنان نشان دادند که حامی مردم مظلوم فلسطین هستند و همیشه در کنارشان خواهند ماند. البته این تنها مختص بازیکنان نیست و مردم کشورمان هم چنین دیدگاهی دارند و همیشه و در همه حال از مردم فلسطین حمایت می‌کنند.»
مشاور تاج در خصوص عملکرد تیم ملی در این تورنمنت، می‌افزاید: «از نظر من و علاوه بر این نظم و انضباط خاصی در این تیم حاکم است که این موضوع نشان دهنده مدیریت خوب امیر قلعه‌نویی است. من سال‌ها است که در کنار تیم ملی هستم و برای اولین بار است که می‌بینم تیم ملی با یک مربی ایرانی برنامه دارد و این برنامه‌ها را به خوبی اجرا می‌کند. در این مسابقات شاهد بودم که بازی‌های تیم ملی خیلی خوب آنالیز می‌شد و تمام کارهای تیم ملی با یک نظم و انضباط خاصی انجام می‌شد که نتیجه آن قهرمانی تیم ملی در این تورنمنت بود. همدلی بسیار خوبی در تیم ملی دیده می‌شود.»
اسلامیان که در زمان حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی رابطه خوبی با این مربی پرتغالی داشت، در خصوص دیدار با این تیم و پیروزی پرگل تیم ملی مقابل قطر می‌گوید: «تیم ملی مقابل این تیم خوب بازی کرد. در این بازی امیر قلعه‌نویی کار قشنگی انجام داد و در واقع او مقابل قطر بازی و اخلاق را با هم برد. در زمانی که کی‌روش سرمربی تیم ملی بود، برخی افراد باعث شدند تا بین این دو مربی اختلافاتی بوجود بیاید و این موضوع باعث دلخوری دو طرف شد. اما قلعه‌نویی به سمت کی‌روش رفت و با او خوش و بش کرد. به هر حال کی‌روش زمانی سرمربی تیم ملی بود و سال‌ها به تیم ملی خدمت کرد، ما باید قدردان او باشیم.»
او در خصوص تفاوت‌های کی‌روش و قلعه‌نویی می‌افزاید: «به هر حال هر مربی دیدگاه‌های خاص خودش را دارد و امیر قلعه‌نویی هم اینگونه است و او تمرکزش روی بازی‌های هجومی است. روی هم رفته تیم ملی در حال حاضر شرایط خوبی دارد و امید است بتواند با کادر ایرانی خود در جام ملت‌ها نتیجه بگیرد. ما بازیکنان بسیار خوبی داریم و می‌توانیم با این بازیکنان کارهای بزرگی انجام دهیم. هدف قلعه‌نویی و کادرش قهرمانی در جام ملت‌هاست که با همدلی موجود در تیم ملی می‌توان به این موضوع امیدوار بود.»
مشاور تاج در خصوص انتقادها به عدم برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ دنیا بیان می‌کند: «تیم‌های بزرگ دنیا درخواست پول‌های زیادی دارند که در حد یک تا 2 میلیون دلار است و فدراسیون فوتبال توان پرداخت چنین ارقامی را ندارد. در حال حاضر پول‌های فدراسیون فوتبال در فیفا بلوکه است و علاوه بر این خبری هم از حق پخش تلویزیونی نیست. در این سال‌ها بارها در خصوص حق پخش صحبت شد اما تاکنون این موضوع عملی نشد. این در حالی است که رقم حق پخش تلویزیونی چیزی حدود 5 الی 6 هزار میلیارد تومان است که در صورت پرداخت این رقم بسیاری از مشکلات فدراسیون حل می‌شود و فدراسیون می‌تواند با دست باز برنامه‌های خود را عملی کند.»
اسلامیان در پایان می‌افزاید: «در سال‌های اخیر و با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشورمان وضع شد، فدراسیون فوتبال شرایط مالی خوبی ندارد و همین که فدراسیون با این شرایط تیم ملی را به چنین تورنمنت‌هایی اعزام می‌کند، غنیمت است. فدراسیون فوتبال با شرایط کنونی چگونه می‌تواند نیازهای مالی خود را برطرف کند؟ فدراسیون فوتبال هزینه‌های زیادی دارد و رفع این نیازهای مالی کار بسیار سختی است.»

جستجو
آرشیو تاریخی