صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۳۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

آغاز لیگ برتر در روزهای والیبال‌زدگی هواداران

جدال زیر سایه انتخاب سرمربی تیم ملی

مهری رنجبر
روزنامه نگار
لیگ برتر والیبال، در روزهای والیبال‌زدگی هوادارانش از امروز شروع می‌شود، در حالی که کام طرفداران والیبال از ناکامی تیم ملی، هنوز تلخ است. اما نوبت به رقابت تیم‌های باشگاهی رسید. البته سایه اتفاقات تلخ تیم ملی تا وقتی تکلیف سرمربی جدید روشن نشده، روی رقابت‌های لیگ برتر سنگینی می‌کند. در این دوره 14 تیم ایفا سرام اردکان، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، سایپا تهران، پیکان تهران، چادرملو اردکان، شهداب یزد، شهرداری ارومیه، نیان الکترونیک خراسان، هورسان رامسر، طبیعت و شهرداری گنبد کاووس حضور دارند. هرچند هفته اول لیگ ملت‌ها، از نظر نتیجه حساس نیست اما تقابل تیم‌ها شاید جالب و حساس باشد.
لیگ برتر والیبال از ساعت 15 در سالن فدراسیون، با بازی سایپا و شهداب یزد قهرمان فصل قبل، رسماً شروع می‌شود. نارنجی‌پوشان سایپا این فصل امیر حسینی پاسور با سابقه را روی نیمکت‌شان دارند. شهدابی‌ها که بدشان نمی‌آید این فصل با هت‌تریک قهرمانی لیگ برتر را تمام کنند، بنابراین سرمربی تیم محمدرضا تندروان بنا را برای استارت مقتدرانه در تهران گذاشته و بدون شک بازیکنانش را برای شروعی خوب آماده کرده است، هر چند شاید شناخت چندانی از سایپا نداشته باشد.
 نیم ساعت بعد از شروع بازی اول در تهران در سیرجان تیم فولاد ایرانیان این شهر با سکانداری بهروز عطایی سرمربی مستعفی تیم ملی، تیمش را به مصاف هورسان رامسر؛ تیم رحمان محمدی‌راد می‌فرستد. بازی‌ای که در نوع خودش می‌تواند جالب باشد. برعکس آن تیم هورسان که بعد از اتفاقات زیادی که از سر رد کرد تا به این فصل رسید، شاید جوان‌ترین تیم لیگ برتر باشد. تیمی که از جمع 15 بازیکنش 3 نوجوان، 3 جوان و 2 امید دارد. البته دو بازیکن پاکستانی را با شناخت از ملی‌پوشان پاکستانی به ترکیب تیمش اضافه کرده است.
بازی جالب سوم در این هفته، بازی تیم تازه‌وارد طبیعت با مس رفسنجان است. تقابل استاد و شاگرد. تیمی که امسال با خرید امتیاز لبنیات هراز آمل در لیگ حاضر می‌شود و ابراهیم وادی هدایتش می‌کند. تیم وادی امروز در رفسنجان به مصاف تیم شاگردش محمد محمدکاظم می‌رود. محمد کاظم که فصل قبل تیم مس رفسنجان را در لیگ برتر نگه داشت تا این فصل برای سومین بار حضور در لیگ برتر را تجربه کند. تیم‌های پاس گرگان و نیان الکترونیک هفته اول دوباره به هم خوردند. آنها که فصل قبل در هفته اول به مصاف هم رفتند، امروز هم در هفته اول لیگ برتر، به میزبانی گرگان با هم بازی دارند. تیم ایفاسرام اردکان به سرمربیگری علیرضا طلوع‌کیان هم میزبان شهرداری گنبد است. این بازی روی کاغذ برای میزبان خیلی سخت نیست. شهرداری ارومیه هم امروز در اصفهان به مصاف گیتی‌پسند می‌رود. هفته اول لیگ برتر والیبال هم با بازی پیکان تهران با چادرملوی تازه وارد تمام می‌شود.

وادی: بازی با رقیب ناشناخته داریم
ابراهیم وادی سرمربی طبیعت، معتقد است تیمش در اولین مسابقه بدون شناخت از رقیب به میدان می‌رود. او می‌گوید: «بازی با مس رفسنجان، اولین بازی تیمم در لیگ برتر است. همه اطلاعات ما از مس رفسنجان به اطلاعات فردی از بازیکنانش مختص می‌شود و در بازی اطلاعات ما از تیم تکمیل می‌شود. با اینکه اطلاعاتی از بازی‌های تدارکاتی داریم اما روی آنها برای آنالیز نمی‌شود حساب کرد و خیلی هم قابل استفاده نیست. تیم ما با شروع تمریناتش از 10 شهریورماه و بازی‌های تدارکاتی به آمادگی نسبی رسیده است. البته این فصل توان فنی تقریباً یکسان است. محمد کاظم از بازیکنان خیلی خوب است و کارش هم مورد قبول همه کارشناسان بود. سال قبل هم با حفظ مس رفسنجان در لیگ برتر کار بزرگی کرد.»
محمدی‌راد: سطح فنی تیم‌ها به هم نزدیک است
رحمان محمدی‌راد سرمربی تیم هورسان رامسر معتقد است بازی اول همیشه سخت است: «همیشه بازی اول شروع فصل سخت است. این سختی تنها مختص تیم ما نیست و شامل همه تیم‌ها می‌شود. من با چیزی که از بازیکنانم در بازی‌های تدارکاتی دیده‌ام، امیدوارم سطح فنی خوبی را به نمایش بگذارند. البته تیم و مجموعه ما می‌دانند چه شرایطی داشتیم و تیم چگونه تیم شد و توقع هواداران و مجموعه در سطح اتفاقاتی است که افتاده. سفیدآبی و علیزاده تنها دو بازیکن ما از فصل قبل در ترکیب مانده‌اند و به دلیل اینکه وضعیت حضور تیم در لیگ برتر مشخص نبود، بقیه بازیکنان با قبول  پیشنهادات خوب دیگر رفتند. امیدوارم تیمم امروز فارغ از نتیجه نمایش جالبی داشته باشد. البته به نظرم در این فصل همه تیم‌ها از نظر فنی به هم نزدیک هستند و قابلیت شکست یکدیگر را دارند.»

ZOOM
برنامه هفته اول لیگ برتر والیبال
سایپا تهران – شهداب یزد، ساعت 15
فولاد سیرجان ایرانیان – هورسان رامسر، ساعت 15:30
ایفاسرام اردکان – شهرداری گنبد کاووس، ساعت 16
مس رفسنجان – طبیعت، ساعت 16
پاس گرگان – نیان الکترونیک خراسان، ساعت 16
گیتی‌پسند اصفهان – شهرداری ارومیه، ساعت 16:20
پیکان تهران – چادرملو اردکان، ساعت 18

 

جستجو
آرشیو تاریخی