صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

پیکان یک – پرسپولیس 3

هت‌تریک علیه مصدومیت و بحران

پنجشنبه، 27/07/1402، معوقه از هفته ششم لیگ بیست و سوم
ورزشگاه سردار آزادگان قزوین
ساعت: 16:50
تماشاگر: حدود 10 هزار نفر
پیکان یک
گل: حامد پاکدل (46)
پرسپولیس3
گل‌ها: شهاب زاهدی(13، 72 و 79پنالتی)
داور: احمد محمدی
کمک‌ها: بهزاد پناهی، محمدصالح عرب
اخطار: فرشاد فرجی و سینا اسدبیگی (پرسپولیس)
پیکان:
محمد ناصری، ایمان اکبری، دانیال جهانبخش، امیرحسین صدقی (۴۵- حامد پاکدل)، علی‌اکبر رنجبر، امیر طاهر (۴۵- محمد اصلانی)، منصور باقری (82-ابراهیم صالحی)، مجتبی حقدوست (۶۶-رضا غندی‌پور)، سامان نریمان‌جهان، محمدجواد آزاده، مهرداد بایرامی (82-مبین دهقان)
سرمربی: رسول خطیبی
پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر (3+90-علیرضا بابایی)، علی نعمتی، مسعود ریگی، سروش رفیعی (81-سینا اسدبیگی)، میلاد سورگی، سعید صادقی (81-وحدت هنانوف)، محمد عمری (2+90-مهدی ترابی)، شهاب زاهدی (88-نبیل باهویی)
سرمربی: یحیی گل محمدی
پرسپولیس با شرایط عجیب و ویژه‌ای پا به این میدان گذاشت. مصدومیت‌های متوالی و بازگشت ملی‌پوشان فقط یک روز قبل از بازی پیکان که به هر حال مسابقه خارج از خانه محسوب می‌شود تغییرات ترکیب سرخ‌ها را بالا برد. با این حال شروع تیم یحیی عالی بود و بعد از برتری مطلق و بعد از خلق اولین موقعیت قطعی که با نجات دروازه از سوی ناصری همراه بود دقیقه 13 یک کرنر دیگر از سروش رفیعی با پرش فوق‌العاده و ضربه سر شهاب زاهدی سرخ‌ها را به گل برتری رساند.
بعد از این گل درهم ریختگی دفاع پیکان موقعیت مسلم دیگری را نصیب سرخ‌ها کرد اما شوت عمری تیر عمودی دروازه را لزراند. بعد از این پیکان به خودش آمد و دو دقیقه بعد با ارسال یک کرنر و ضربه اتفاقی امیرحسین صدقی تیر افقی دروازه پرسپولیس را لرزاند. دقیقه 21 نیز نریمان‌جهان موقعیت گل دیگری یافت که فرجی منجی دروازه تیمش شد.
دقیقه 36 و در ادامه درهم ریختگی پرسپولیس و بازی شجاعانه پیکان، میزبان تا آستانه گل مساوی پیش رفت اما در حالی که بایرامی توپ را از بیرانوند عبور داده بود فرجی با تکلی جانانه توپ را بیرون کشید. در واکنش به این حملات فرار شهاب زاهدی در دقیقه 39 و کات‌بک او با شوت صادقی تیر عمودی دروازه پیکان را لرزاند.
در نیمه دوم پیکان که در آخرین دقیقه نیمه نخست دو تعویضی داشت فقط چند ثانیه بعد از شروع بازی به پرسپولیس شوک داد و فرار حامد پاکدل با فریب فرجی و ضربه نهایی گل مساوی را رقم زد.
بعد از این شوک ده دقیقه طول کشید تا پرسپولیس خودش را در زمین پیدا کند اما پیکان هم بیکار ننشسته بود و در ازای یک موقعیت نصف و نیمه زاهدی دو موقعیت متوالی داشت که گولسیانی به داد تیمش رسید.
از حوالی دقیقه 60 فشار پرسپولیس و میدانداری این تیم بیشتر شد و این تیم در دقایق 62، 67 و 71 موقعیت‌های نسبتاً خوبی داشت که از دست رفت اما سرانجام در دقیقه 72 پاس عمقی رفیعی با کنترل و فرار خوب زاهدی همراه شد و ضربه پای چپ او کار را تمام کرد. پرسپولیس که به این شرایط راضی نبود با فرار سروش رفیعی و خطای نریمان‌جهان یک پنالتی هم گرفت تا شهاب زاهدی پشت توپ بایستد و هت‌تریک کند. در وقت‌های باقیمانده، پیکان یک موقعیت عالی گل دیگر با اشتباه فرجی به دست آورد که این بار بیرانوند مغلوب حامد پاکدل نشد و در وازه تیمش را نجات داد تا بازی در حضور هواداران پرسیپولسی شهر قزوین با نتیجه 3 بر یک تمام شود و پرسپولیس با 13 امتیاز موقتاً به صدر جدول برگردد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی