صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و چهار - ۲۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و چهار - ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

آرژانتین عالی اما بارسا بهترین است!

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

مسی پس از بازی در لیما به ستایش از تیم ملی و باشگاهی سابقش پرداخت. آرژانتین در حالی با پیروزی 2-0 مقابل پرو، رکورد شکست‌ناپذیری خود را در گروه مقدماتی منطقه آمریکای جنوبی برای جام جهانی 2026 خود حفظ کرد که لیونل مسی هر دو گل تیمش را به ثمر رسانده بود.
مهاجم اینترمیامی پس از بازی در مصاحبه با خبرنگاران در مورد قدرت تیم قهرمان جام جهانی صحبت کرد. اولین سؤال برای کاپیتان آرژانتین، این بود که آیا این تیم آلبی سلسته به خوبی تیم بارسلونا پپ گواردیولا، جایی که مسی همراه با ژاوی هرناندز و آندرس اینیستا مردان اول تیم بودند هست یا خیر؟
 
آرژانتین یا بارسلونا؟
«این تیم فوق‌العاده است و بازی به بازی به رشد و پیشرفت خود ادامه می‌دهد. مقایسه این تیم با آن بارسلونا؟ بارسلونای آن زمان بهترین تیم تمام دوران است، اما به نظر من می‌توان این دو تیم را نزدیک به هم دانست. بازیکنان بزرگی داریم و مهم نیست چه کسی بازی می‌کند، فقط امیدواریم به این راه ادامه دهیم.»
 
ذهنیت آرژانتین
«تیم اعتماد به نفس بسیار بالایی دارد. هر جا که می‌رویم، مالکیت توپ را در اختیار داریم و از این بابت احساس خوبی داریم. از بازی در این راه لذت می‌بریم و امیدوارم به رشد خود ادامه دهیم و بر بازی‌ها تسلط داشته باشیم.»
 
رختکن قوی
«جنبه انسانی نقش بزرگی در این قضیه دارد. بارها گفته‌ام اگر یک تیم خوب و یک فضای خوب در رختکن وجود داشته باشد، کار کردن و نتیجه گرفتن خیلی راحت‌تر است. ما برای مدت طولانی نشان داده‌ایم که تیم بسیار بزرگی داریم، مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، به همین روند ادامه می‌دهیم. تیم بسیار جوانی داریم که تشنه موفقیت هستند. با وجود اینکه همه چیز برده‌اند باز هم به دنبال افتخارات فردی و گروهی
هستند.»
 
پیام اسکالونی
«پیام مربی این است که کوپا آمریکا و جام جهانی به پایان رسیده و دوره جدیدی آغاز شده است. ما همین ایده را داریم و همه چیز دوباره از صفر شروع می‌شود.»
 اینترمیامی
«به پلی‌آف نزدیک بودیم، بازی‌های زیادی را از دست دادم و چندین مصدوم داشتیم. جولای سختی بود زیرا ما هر سه روز یک بار بازی می‌کردیم و بین آنها سفرهای زیادی نیز داشتیم و همان زمان یک جام برای باشگاه بردیم. در بازی‌های باقیمانده تا جایی که بتوانم همراه تیم خواهم بود تا بتوانم به خوبی برای نوامبر آماده باشم. بعد از آن از تعطیلات لذت خواهم برد. سپس در ژانویه برمی‌گردم، پیش فصل را از صفر شروع می‌کنم و مثل همیشه به بهترین حالت ممکن خودم را آماده خواهم کرد.»

ZOOM

مسی، سوارس را پشت سر گذاشت
لیونل مسی با گلی که مقابل پرو به ثمر رساند رکورد دیگری را با تیم ملی آرژانتین به ثبت رساند. فوق ستاره آرژانتینی با گلی که در نیمه اول برای آلبی سلسته زد به تعداد گل‌های لوئیس سوارس در بازی‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی رسید. سوارس 29 گل برای اروگوئه در این رقابت‌ها به ثمر رسانده بود تا اینکه مسی با دو گلی که به ثمر رساند هم به تنهایی آقای گل این رقابت‌ها شد و هم رکورد شکست‌ناپذیری آرژانتین را در گروه مقدماتی جام جهانی 2026 حفظ کرد. کاپیتان آلبی سلسته البته می‌تواند در بازی‌های آینده برای کشورش به آمار خود اضافه کند و برتری خود را نسبت به دوست خوبش سوارس افزایش دهد. مهاجم اروگوئه‌ای موفق شده بود با گلزنی مقابل شیلی که شاید آخرین گل او برای لا سلسته باشد در آستانه جام جهانی 2022 قطر از مسی پیشی بگیرد.
 
بیشترین حضور در جام جهانی
مسی همچنین بیشترین بازی را برای آرژانتین انجام داده است (178) و هیچ نشانه‌ای از توقف در آن دیده نمی‌شود. او همچنین با 26 بازی در پنج جام جهانی، بیشترین بازی را در جام جهانی داشته است. با این حال، او هنوز با بهترین گلزن تاریخ جام جهانی، میروسلاو کلوزه با 16 گل، 3 گل فاصله دارد. اما مسی همچنان می‌تواند در جام جهانی 2026 ظاهر شود و رکورد آلمانی‌ها را پشت سر بگذارد.
 
بهترین گلزنان مسابقات مقدماتی آمریکای جنوبی
 1. لئو مسی (31)
 2. لوئیس سوارس (29)
 3. مورنو مارتینز (22)

 

جستجو
آرشیو تاریخی