صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اتفاقات عجیب در کبدی ایران

۲۵ درصد قرارداد بازیکنان کجا می‌رود؟

ابوذر مهاجر یکی از بازیکنان با سابقه تیم ملی کبدی ایران است که ۱۵ سال سابقه پوشیدن لباس تیم ملی و ۶ سال هم سابقه حضور در لیگ ستارگان هند را دارد اما قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو از ترکیب تیم ملی خط خورد. حالا او بعد از نایب قهرمانی در بازی‌های آسیایی هانگژو معتقد است که اگر تیم ملی از بازیکنان باسابقه خود استفاده می‌کرد می‌توانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.
او مدعی است که سرمربی تیم ملی ۲۵ درصد قرارداد بازیکنان باشگاهی‌اش را می‌گیرد و برخی از بازیکنان تأثیرگذار تیم ملی را به خاطر چنین مسائلی از تیم ملی خط زده است.
ابوذر مهاجر که با ایسنا گفت و گو کرده، در خصوص علت کنار گذاشته شدنش از تیم ملی کبدی مردان قبل از بازی‌های آسیایی مدعی شد: قرار بود بازی‌های آسیایی سال قبل برگزار شود و من جزو اصلی ترکیب تیم ملی بودم. وقتی بازی‌ها به تعویق افتاد اردوها هم تعطیل شد و من به لیگ ستارگان هند رفتم. بعد که دور جدید اردوها آغاز شد، کادر فنی نفراتی را برای اردوهای جدید دعوت کرد و قرار بود بازیکنانی که در لیگ ستارگان بودند بعداً به ترکیب تیم ملی اضافه شوند. بعد از گذشت ۷ یا ۸ اردو، سرمربی تیم ملی چند نفر از لژیونرهایی که خودش می‌خواست را به اردوی ملی دعوت کرد و بازیکنانی مثل من که نسبت به آنها احساس خطر می‌کرد و می‌توانستند با شاگردانش رقابت کنند را دعوت نکرد.
ملی‌پوش سابق تیم ملی کبدی مدعی شد: بازیکنانی هستند که در قالب باشگاهی با مازندرانی سرمربی تیم ملی قرارداد دارند و طبق قرارداد باید ۲۵ درصد کل مبلغ قراردادشان را به مازندرانی بدهند. نمی‌دانم این قرارداد جوایز بازی‌های آسیایی را هم شامل می‌شود یا نه اما در قرارداد ذکر شده که ۲۵ درصد کل قرارداد لیگ ستارگان و لیگ‌های داخلی (به جز باشگاه خودش) را باید به مازندرانی بدهند. این قرارداد محضری و امضا شده است.
مهاجر در ادامه ادعا کرد:‌ مازندرانی با تعدادی از بازیکنان قرارداد بسته که حدود 7-6 نفر آنها در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور داشتند. حدود ۶ یا ۷ نفر دیگر هم که با او قرارداد دارند را به مسابقات قهرمانی آسیا کره جنوبی برد تا هندی‌ها آنها را ببینند. از دو مسابقه استفاده لازم را کرد. با این وجود آنها حتی استحقاق بازی در لیگ دسته یک را هم نداشتند اما مازندرانی آنها را به آسیا برد تا محک بزند. حالا چند بازیکنش به لیگ ستارگان هند اضافه شده‌اند و ۲۵ درصد قرارداد آنها را می‌گیرد.
وی در ادامه به ۲۵ درصد حق رشد فدراسیون از لیگ ستارگان نیز اشاره کرد و گفت: البته فدراسیون مقوله جدایی دارد و ۲۵ درصد از قرارداد لژیونرها را به عنوان حق رشد می‌گیرد. باشگاه‌ها هم فقط یک فصل حق رشد می‌گیرند اما من ۴ فصل حق رشد به فدراسیون پرداخت کرده‌ام. حق رشد برای یک فصل است و فدراسیون می‌تواند برای یک سال بگیرد. حق رشد برای باشگاه است نه برای فدراسیون که تنها در بخش تیم ملی چند نفر را به لیگ ستارگان می‌فرستند.
او در پاسخ به این سؤال که آیا فدراسیون در جریان این موضوعات هست، گفت: من تمام این موضوعات را به فدراسیون گفتم. خود شخص اول فدراسیون همه اینها را اطلاع دارد. من با او جلسه شخصی داشتم و به او گفتم. چند باری از مازندرانی خواستند که به فدراسیون بیاید و برای حذف ما دلیل فنی بیاورد اما نیامد. چرا پس او را تعلیق نکردند. تنها در یک اردو چند روزی تعلیق بود اما دوباره برگشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی