میزبانی پرسپولیس و استقلال در کاظمی و امام رضا (ع) قطعی است

خانه به دوشی تا پایان نیم‌فصل

محمد محمدی‌سدهی
روزنامه نگار

 در سال‌های اخیر تیم‌های پرسپولیس و استقلال با کوهی از مشکلات مواجه بودند؛ مشکلاتی که عمدتاً به مسائل مالی اختصاص داشت اما این بار دو تیم پرهوادار کشورمان با مشکل عجیب میزبانی از حریفان خود مواجه شده‌اند. همیشه ورزشگاه آزادی شاهد میزبانی از سرخابی‌ها بود اما در حال حاضر کیفیت بد چمن این ورزشگاه باعث شده تا آزادی با تصمیم مسئولان از مدار خارج شود و سرخابی‌ها در ورزشگاه دیگری از حریفان خود میزبانی کنند. مشکلات چمن ورزشگاه آزادی تا حدی است که این ورزشگاه توانایی میزبانی ندارد و در حال حاضر تلاش مسئولان بر این است که عملیات کاشت چمن ورزشگاه آزادی هرچه زودتر آغاز شود و تا آن زمان سرخابی‌ها در ورزشگاه دیگری در شهر تهران میزبان حریفان خود باشند اما سرخابی‌ها برای میزبانی در تهران مشکلاتی دارند. ورزشگاه‌هایی همچون تختی، دستگردی و شهر قدس در تهران وجود دارد که تنها ورزشگاه تختی می‌تواند آن هم از نیم‌فصل دوم برای برگزاری بازی‌ها آماده شود چرا که هرکدام از ورزشگاه‌های دستگردی و شهر قدس با مشکلاتی مواجه هستند و تیم‌های پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند در تهران میزبان باشند، این به معنی خانه به دوشی سرخابی‌ها تا پایان نیم‌فصل است. عباس تیموری، دبیر هیأت فوتبال استان تهران در خصوص مشکلات میزبانی تیم‌های پرسپولیس و استقلال به «ایران ورزشی» می‌گوید: «آزادی همانند کفش کهنه‌ای است که دائماً در حال پینه‌دوزی است اما شرایط این ورزشگاه به گونه‌ای است که حتی نمی‌توان آن را دیگر پینه‌دوزی کرد. باید چمن این ورزشگاه به صورت اساسی درست شود.»

آمادگی شرکت توسعه برای ترمیم چمن ورزشگاه آزادی
در این شرایط حدود 2 هفته پیش جلسه‌ای با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، درویش و خطیر مدیران عامل پرسپولیس و استقلال و مهیار عسگریان، مدیر شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برگزار شد و از مدیران عامل دو باشگاه درخواست شد تا ورزشگاه دیگری برای میزبانی معرفی کنند. البته شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی آمادگی این را دارد که در زمان مناسب کار ترمیم چمن ورزشگاه را آغاز کند و این موضوع به مشخص شدن مکان میزبانی دو تیم بستگی دارد.
این عضو هیأت فوتبال استان تهران صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «در آن جلسه بر روی ورزشگاه‌های دیگری که در تهران وجود دارد، بحث کردیم که البته ورزشگاه تختی نیم‌فصل دوم آماده می‌شود. به همین دلیل این ورزشگاه تا نیم‌فصل نمی‌تواند میزبان مسابقات باشد. علاوه بر این ورزشگاه شهر قدس از سیکل خارج شده و نمی‌توان در این ورزشگاه بازی برگزار کرد، چمن ورزشگاه شهر قدس هم در دست تعمیر است و این ورزشگاه هم شرایط برگزاری مسابقات را ندارد. تیم پرسپولیس ورزشگاه شهید کاظمی را معرفی کرد و استقلال هم خواهان حضور در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد بود اما هر کدام از این ورزشگاه‌ها مشکلاتی دارند و با این شرایط به نظر می‌رسد که این اتفاق بیفتد و مشکلات تیم‌ها برای حضور در شهید کاظمی و امام رضا (ع) برطرف شود.»
تیموری می‌افزاید: «ورزشگاه شهید کاظمی پارکینگ و همچنین گیت ورود و خروج ندارد. علاوه بر این بحث جداسازی برای ورود و استقرار هواداران آقا و خانم و همچنین ارائه خدمات به هواداران خانم را هم داریم که این ورزشگاه از این موضوعات بهره نمی‌برد. قرار بر این است که در صورت تأیید این ورزشگاه، ظرف 2 هفته آماده میزبانی از پرسپولیس شود. در خصوص درخواست میزبانی استقلال در ورزشگاه امام رضا (ع) هم باید بگویم که مسئولان هیأت استان خراسان اجازه برگزاری بازی‌های استقلال را در این ورزشگاه نمی‌دهند و آنها خواستار برگزاری بازی‌های استقلال در ورزشگاه ثامن هستند.»

برگزاری دیدار پیکان و پرسپولیس در قزوین
در این بین هفته ششم مسابقات از دیروز آغاز شد و دیدار پیکان و پرسپولیس هم روز پنجشنبه برگزار می‌شود. پیکانی‌ها به عنوان میزبان این بازی، ورزشگاه دستگردی را انتخاب کردند اما این ورزشگاه نمی‌تواند میزبان این دیدار باشد. این عضو هیأت فوتبال استان تهران بیان می‌کند: «ورزشگاه دستگردی به دلیل کار بر روی چمن قادر به برگزاری این دیدار نیست و این دیدار در استان قزوین و در ورزشگاه سردار آزادگان برگزار خواهد شد. پرسپولیس مشکل زیادی برای برگزاری بازی در شهید کاظمی ندارد و از سوی دیگر استقلال باید مجوز بازی در ورزشگاه امام رضا (ع) را بگیرد که البته این موضوع تاکنون محقق نشده است. می‌طلبد که مسئولان استانی همکاری بیشتری داشته باشند. به زودی مشکل سرخابی‌ها برطرف می‌شود.»

چالش میزبانی پرسپولیس و نساجی در لیگ قهرمانان آسیا
در این بین یکی از موضوعات برگزاری دیدارهای پرسپولیس و نساجی در لیگ قهرمانان است و این 2 تیم در این مسابقات ورزشگاه آزادی را به عنوان میزبان انتخاب کردند که با توجه به شرایط ورزشگاه آزادی مشخص نیست چه زمانی کار ترمیم چمن این ورزشگاه انجام می‌شود. او در خصوص این موضوع می‌گوید: «پرسپولیس 2 آبان ماه میزبان استقلال تاجیکستان و 14 آذر میزبان الدحیل است. نساجی هم 15 آبان و 7 آذر میزبانی را برعهده دارد . مسابقات لیگ قهرمانان هم یکی دیگر از چالش‌های ما محسوب می‌شود اما در شرایط کنونی مجبور هستیم بازی‌های این 2 تیم در ورزشگاه آزادی برگزار شود و پس از آن شرکت توسعه کار تعمیر آزادی را آغاز خواهد کرد.» با این شرایط به نظر می‌رسد ورزشگاه آزادی از 14 آذر ماه در اختیار شرکت توسعه قرار خواهد گرفت تا این شرکت کار ترمیم چمن را آغاز کند.

جستجو
آرشیو تاریخی