صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

ایتالیا آماده نبرد بزرگ اروپا

اسپالتی: انگلیس را بیاورید!

لوچانو اسپالتی تیم ملی ایتالیا را بعد از برد 4 بر صفر مقابل مالت ستود اما هشدار داد بازی در انگلیس عیار تیم را مشخص می‌کند. آتزوری با مصدومیت‌ها و رسوایی شرط‌بندی که باعث شد ساندرو تونالی و نیکولو زانیولو اردو را ترک کنند، تغییرات زیادی داشت. با این حال در استادیوم سن نیکلا در بازی مالت برد قاطعانه‌ای به دست آوردند، جاکومو بوناونتورا نخستین بازی‌اش برای ایتالیا در این سه سال را با نخستین گل ملی‌اش جشن گرفت، بعد دومنیکو براردی دو گل زد و بازیکن تعویضی، داویده فراتزی در وقت‌های تلف شده گل چهارم را به ثمر رساند.
 اسپالتی گفت: «مهم سه امتیاز است، تردید نکنید، ما نباید این بازی را آسان تصور می‌کردیم و دیدگاه حرفه‌ای نسبت به آن داشتیم. بازیکنان مشتاق هستند که شناخت بهتری نسبت به هم پیدا کنند و فوتبال خوبی ارائه دهند.»
مویزه کین در نقش نادری بازی کرد، در سمت چپ مثلث هجومی برای اینکه ایتالیا غایبان زیادی داشت. اسپالتی درباره او گفت: «بازی خوبی داشت هم به عنوان بال و هم وقتی لازم بود از قدرت بدنی‌اش استفاده کند. روی هر توپ جنگید و تکنیکش را به رخ کشید.»
احتمالاً تغییرات زیادی برای بازی فرداشب با انگلیس، صدرنشین گروه C در تیم صورت می‌گیرد. پیروزی در این بازی ایتالیا را مثل انگلیس 13 امتیازی می‌کند و انتقام شکست خانگی در زمان مربیگری روبرتو مانچینی را می‌گیرد. اوکراین تیم سوم جدول است که مثل ایتالیا ده امتیازی است البته با یک بازی بیشتر نسبت به دو تیم بالای جدول. مقدونیه هم از شش بازی هفت امتیاز گرفته و چهارم است.
ایتالیا دو سال قبل در فینال یورو 2020 انگلیس را در همین ورزشگاه شکست داد و به عنوان قهرمانی اروپا رسید.
اسپالتی درباره این بازی گفت: «دیدار در ویمبلی توان تیم را مشخص می‌کند. باید برنامه روشنی برای این بازی داشته باشیم و در این مسابقه می‌توانیم پاسپورت ورود به یک تورنمنت بزرگ را بگیریم.»
مربی سابق ناپولی که با این تیم قهرمان فصل قبل سری A شد و برای سومین بار روی نیمکت ایتالیا نشست، ادامه داد: «ما تلاش کردیم ابتکار عمل را در دست بگیریم و دائماً روی مالت فشار بیاوریم. آنها عملاً هیچ کاری نکردند و ما راضی هستیم.»
 
رویای کودکی
دستینی اودوگیه با نخستین بازی برای تیم ملی ایتالیا به رویای کودکی‌اش رسید. بال مدافع 20 ساله تاتنهام به جای فدریکو دی مارکو بازیکن اینتر به زمین آمد. او در رده‌های مختلف سنی برای ایتالیا بازی کرده از جمله هشت دیدار برای تیم زیر 21 سال این کشور. اودوگیه گفت: «پوشیدن پیراهن تیم ملی ایتالیا رویای کودکی‌ام بود و حالا به واقعیت مبدل شده. خیلی خوشحالم و خوشحال‌تر به خاطر پیروزی که باعث می‌شود به تلاش برای صعود ادامه دهیم.»
او که در تابستان از اودینزه به صدرنشین فعلی لیگ برتر رفته، شروع خوبی داشته: «همه چیز روبه‌راه است، باید به سختکوشی ادامه دهم و توانایی‌هایم را ثابت کنم. اولین بازی ملی را به خانواده و دوستانم تقدیم می‌کنم. بازی با انگلیس خیلی مهم است، ما برای پیروزی به لندن می‌رویم.»
 
خاطرات فوق‌العاده
براردی از اینکه برای اولین بار در تیم ملی ایتالیا دبل کرده خیلی خوشحال بود و گفت منتظر بازی با انگلیس است: «واقعاً خوشحالیم، این دو گل عالی بود اما بیشتر به خاطر بازی تیم راضی هستم. ما یک هفته سخت کار کردیم و نتیجه رضایت‌بخش بوده است.»
مهاجم ساسولو و هم‌تیمی‌هایش در ترکیب آتزوری دو سال قبل در پایتخت انگلیس قهرمانی اروپا را جشن گرفتند: «ما خاطرات فوق‌العاده‌ای از ورزشگاه ویمبلی داریم. ما به آنجا می‌رویم و سعی می‌کنیم مثل بازی با مالت باشیم، بازی خودمان را انجام بدهیم و ببریم.»
 
رکورد جذاب
بوناونتورا مسن‌ترین بازیکنی شد که نخستین گل ملی خود را به ثمر می‌رساند. بازیکن فیورنتینا با 34 سال و یک ماه و 22 روز سن به این رکورد جذاب رسید. او که سه سال قبل آخرین بازی‌اش برای ایتالیا را انجام داد، بازگشت خود را شکوهمندانه جشن گرفت و نخستین گل بازی را زد. او گل را به پدرش جانفرانکو تقدیم کرد که سال قبل درگذشت: «لحظه خاصی برایم بود، من شرایط خوبی در فیورنتینا دارم و در این بازی عملاً با اولین ضربه‌ام گل زدم. خیلی خوشحالم اما باید به فکر انگلیس باشیم. متأسفم که گل زدنم خیلی طول کشید اما بالاخره شد!»

جستجو
آرشیو تاریخی