صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

ستاره‌هایی برای روزهای سخت

ملوان و ذوب‌ آهن مدیون دو گلزن

اکبر منتشلو
روزنامه نگار

بیش از دو ماه از شروع رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان می‌گذرد و تنها شش هفته از این بازی‌ها برگزار شده است و البته بازی‌های معوقه‌ای هم در صف انتظار اعلام زمان هستند. از طرف دیگر در اتفاقی نادر هفته هفتم این رقابت‌ها برگزار شده و در آستانه برگزاری هفته ششم هستیم که از موضوعات نادر فوتبال است.
در همین روزهایی که شرایط لیگ برتر فوتبال کشورمان چندان مساعد نیست و این اتفاقات کاملاً این دوره از رقابت‌ها را به چالش کشیده است، برخی تیم‌ها برعکس سال‌های گذشته شرایط بهتری دارند و نشان دادند که در این رقابت‌ها حرفی برای گفتن دارند. به عنوان اولین تیم باید از ذوب‌آهن نام ببریم؛ این تیم که سال‌های گذشته همواره شرایط بدی داشته و برخی سال‌ها سایه سقوط را بر سر خود نیز احساس کرده است این روزها شرایط متفاوتی در لیگ برتر دارد.
 این تیم با کسب یازده امتیاز از شش بازی گذشته در رده پنجم جدول رده‌بندی ایستاده است و روند رو به صعودی هم در رقابت‌ها داشته است. ذوب‌آهن در اولین هفته به مصاف ملوان رفت و با برد از مسابقه خارج شد، در هفته دوم در دربی اصفهان به سپاهان باخت و در هفته سوم و چهارم مقابل تیم‌های پرسپولیس و هوادار به تساوی رسید.
 این تیم در هفته پنجم و هفتم در برابر تیم‌های استقلال خوزستان و شمس‌آذر قزوین به برتری دست یافت تا نشان دهد می‌تواند روزهای بهتری در این دوره از رقابت‌ها داشته باشد. ذوب‌آهن در این بازی‌ها توانسته است 7 بار دروازه حریفان را باز بکند که در این موفقیت یک بازیکن نقش اساسی داشته است؛ محمدجواد محمدی با به ثمر رساندن 5 گل از 7 گل ذوب‌آهن نقش مؤثری در حضور ذوب‌آهن در رده بالای جدول داشته است و این بازیکن می‌تواند یکی از امیدهای ذوب‌آهن برای بازی‌های آینده باشد. تیم بعدی که شرایط مشابهی با ذوب‌آهن دارد، ملوان بندرانزلی است.
 این تیم سال‌های گذشته همواره نوسان زیادی در بازی‌هایش داشته است و حتی به لیگ دسته اول هم سقوط کرد اما امسال با هدایت مهدی تارتار انگار روزهای متفاوتی را سپری می‌کند. ملوان در اولین بازی‌اش بعد از حضور در لیگ برتر، به مصاف ذوب‌آهن رفت و بازی را واگذار کرد. ملوان در دومین دیدارش هم در رویارویی با استقلال مدعی بازی را واگذار کرد اما در همین دو بازی نشان داد که متفاوت بازی می‌کند و امیدواری زیادی به بهتر شدن وضعیت این تیم وجود داشت.
سومین دیدار ملوان مقابل فولاد به برتری پرگل ملوانی‌ها منجر شد و انزلی‌چی‌ها با 4 گل فولاد را شکست دادند. ملوان در بازی پنجم با تیم خوب گل‌گهر سیرجان به تساوی رضایت داد و البته در دو بازی بعدی مقابل پیکان و نساجی توانست به برتری باارزشی دست یابد. حالا ملوان با کسب 10 امتیاز از شش بازی در جایگاه ششم جدول است که در طی سال‌های گذشته بهترین جایگاه این تیم بوده است. انزلی‌چی‌ها در این شش بازی 9 گل به ثمر رسانده‌اند و رضا جعفری نقشی اساسی در به ثمر رسیدن این گل‌ها داشته است. او توانسته برای ملوان 5 گل وارد دروازه حریفان بکند.
جعفری هم مثل محمدی یکی از امیدهای تارتار برای بازی‌های آینده خواهد بود. این دو تیم با بازی‌های متفاوتی که به نمایش می‌گذارند، می‌توانند همچنان به صعود در جدول و داشتن شرایط مساعد ادامه دهند و البته بازیکنانی مثل جعفری و محمدی هم امیدوار به رقابت برای آقای گلی هستند.
اگر این دو بازیکن همچنان به گلزنی برای تیمشان ادامه دهند حتماً روزهای بهتری برای ذوب‌آهن و ملوان در ادامه رقابت‌ها شاهد خواهیم بود و البته ادامه شرایط خوب این دو تیم هم می‌تواند به این بازیکنان برای رقابت برای آقای گلی کمک کند. ذوب‌آهن در ادامه بازی‌ها و در قالب هفته ششم روز شنبه 29 مهر به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت و ملوان نیز در روز پنجشنبه 27 مهر میهمان صنعت نفت آبادان خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی