صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

درویش: مسئولان به فکر درآمد پایدار برای ما باشند

یحیی مال پرسپولیس است؛ جایی نمی‌رود

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بعد از جلسه روز گذشته هیأت مدیره این باشگاه در حلقه خبرنگاران گرفتار شد و مجبور شد به تمام مواردی که یحیی گل‌محمدی به آن معترض شده بود پاسخ بگوید. بخش اول حرف‌های او شامل این خبر بود که تمام اعضای هیأت مدیره متفق‌القول با نامه فسخ قرارداد مخالفت خودشان را اعلام کردند و یحیی همچنان مستحکم کارش را ادامه می‌دهد.
وی همچنین اعلام کرد: «قرار شد هیأت مدیره هرچه ‌سریع‌تر منابع مالی را مشخص کند. ما از همان روز پنجشنبه از سازمان خصوصی‌سازی درخواست کردیم جلسه فوق‌العاده بگذارند که با موافقت آنها بنا شد امشب جلسه‌ای داشته باشیم تا با بهره‌مندی از منابع خود، گوشه‌ای از آپشن‌ها را بدهیم تا این بچه‌ها و گل‌محمدی بتوانند از آن بهره ببرند.»
مصاحبه مفصل درویش بیشتر حول محور توجیه و توضیح پیرامون مشکلات اقتصادی باشگاه بود که طی حدوداً 21 ماه اخیر بارها از زبان او شنیده بودیم. با این حال مهم‌ترین جملات او در این مصاحبه را یک بار مرور می‌کنیم:
 خیلی از تیم‌ها که مقابل یا مخالف ما دنبال این هستند فضا را از تیم‌های خود دور کرده و حاشیه‌های خودشان را جوری پوشش بدهند. به نظر شما مربی بزرگی مثل گل‌محمدی دنبال تمدید می‌گردد؟ ضمن اینکه یک تیم در ایران نشان بدهید که مربی‌اش یا خودش در هفته چهارم دنبال تمدید کردن قرارداد سال آینده باشند.
 یک بستر اقتصادی برای درآمدزایی ایجاد شود، اینگونه نیست که فکر کنید. یک درختی هم برای میوه دادن مستلزم این است که 3-2 سال پس از کاشت از آن بهره ببرید. کارگروه بسیار خوبی داریم که طرح‌های بسیار خوبی داده است اما برای عملیاتی شدن این طرح‌ها، دست کم 6 ماه یا یک سال زمان می‌برد تا بتوانیم از گوشه‌هایی از آنها بهره ببریم.
 گل محمدی برای پرسپولیس است. اینجا می‌ماند و جایی هم نمی‌رود.
 برخی بازیکنان به او(یحیی) مراجعه می‌کنند که گرفتاری‌های مالی دارند. او مقید است که بتواند مشکلاتشان را حل کند اما نتوانسته، بیشتر از این ناراحت است که نشد مشکلات بازیکنان و دوستانش را مرتفع کند.
 نامه‌ای داده بودند وقتی تیم این همه آپشن دارد دیگر بابت برد نباید پاداش داد. برای آن هم صحبت می‌کنیم تا به شکلی مرتفع شود. البته بازیکنان روی آن زیاد مشکلی ندارند و گفتند اگر نتوانستید مجوز بگیرید، عیبی ندارد. به حساب ما باشد. آن پاداش برای هر بازیکن مبلغش زیاد نیست.
 افرادی که دشمنی دارند، آرامش پرسپولیس را برنمی‌تابند و دنبال حاشیه درست کردن هستند. می‌خواهند با حاشیه سازی برای پرسپولیس، صدای حاشیه تیم‌های دیگر درنیاید. این یک ترفند رسانه‌ای است که برخی رقیبان برای شنیده نشدن صدای خودشان، برای تیم‌های دیگر حاشیه بسازند.
 بازیکن و مربی با درآمدی که برای خودش متصور بوده، یک هزینه‌هایی برای خود ایجاد کرده و الان نتوانسته تعهدات زیادش را پرداخت کند. گل‌محمدی به ما گفت همین پولی که طلبکار هستیم را در یک حساب بگذارید تا طلب چند نفر از طلبکاران را پرداخت کنید.
 قراردادهایشان آپشن‌های خاصی داشت که هیچ‌کدام از بازیکنان آپشن‌های قهرمانی و آنچه در قراردادشان بود نگرفتند. فقط اصل قرارداد خود را گرفتند که امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم مبلغی از این آپشن‌ها را بدهیم تا تیم حاشیه نداشته باشد. این آپشن‌ها نیز به فراخور قرارداد است. هرچه قرارداد بالاتر باشد، آپشن‌ها نیز بیشتر است. اگر محقق شود، وضعیت مالی فوتبالیست‌ها خوب است.
 فکر نمی‌کنم باشگاهی مثل پرسپولیس از پیراهنش درآمدزایی کرده باشد. شرکت‌های فرمایشی را کنار بگذارید. مثلاً فلان شرکت معدنی به معدنش گفته شما nمیلیارد بزنید ولی هیچ باشگاه دیگری پیدا نمی‌کنید پیراهنش مثلاً 200میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد. اگر فضاهای دیگری را در اختیار داشته باشیم یقیناً درآمدزایی بیشتری می‌کنیم. الان چند طرح داده‌ایم. چند مشارکت هم با جاهای مختلف انجام دادیم که درآمدزایی شود ولی باید مسئولان اقتصادی به فکر ایجاد درآمد پایدار برای استقلال و پرسپولیس باشند.
 می‌خواستند این موضوع را برسانند که اگر تمرین می‌کنیم، صدای‌مان را بشنوید که تا چه زمانی منتظر پرداخت طلب‌مان باشیم. ما از قبل دنبال این موضوع بودیم و شاید منظورشان این بود که سازمان‌های ذیربط هم صدای آنها را بشنوند تا به فریاد ما برسند.

جستجو
آرشیو تاریخی