صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

پیکان را در هر زمینی شکست می‌دهیم

عبدالله‌نژاد: یحیی باید فقط بحث فنی داشته باشد

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
منوچهر عبدالله‌نژاد، مدافع میانی اسبق پرسپولیس که در تیم‌های پایه پرسپولیس و نفت سابقه مربیگری دارد در رابطه با اتفاقات حاشیه‌ای زیادی که در چند مدت اخیر در پرسپولیس رخ داد، نقطه نظراتش را مطرح کرد.
 با وجود مصدومان نسبتاً زیاد و حاشیه‌هایی که پرسپولیس در چند مدت اخیر داشته، شرایط را برای بازی خارج از خانه پرسپولیس مقابل پیکان چگونه ارزیابی می‌کنید؟
پیکان تا به اینجای فصل یک برد بیشتر نداشته و به نظرم در مجموع نتایج خوبی کسب نکرده است. از این رو پرسپولیس به لحاظ بازیکن بضاعت بهتری نسبت به تیم حریف دارد اما بازی در ورزشگاه انقلاب کرج و زمین ورزشگاه اراک شرایط خاص خودش را دارد. با وجود این پرسپولیس اگر بازی خودش را ارائه دهد قطعاً برنده این بازی خواهد بود چه بسا که در دو بازی قبلی‌اش مقابل الدحیل و گل‌گهر که تیم‌های بسیار بهتری به لحاظ فنی نسبت به پیکان بودند،  برنده شد. از این رو پرسپولیس اگر بازی خودش را انجام بدهد برنده  خواهد بود چون این تیم توانایی ایستادگی مقابل پرسپولیس را ندارد. البته در این بین ترابی احتمالاً می‌رسد و به نظر تنها امیری و یاسین مصدومان پرسپولیس هستند که قادر به بازی نیستند اما با وجود این هم پرسپولیس آن قدر مهره خوب دارد که قادر باشند تیم پیکان را در هر زمینی شکست دهند.
 در خصوص دعواها و حاشیه‌های زیادی که بین مدیریت و سرمربی تیم در چند روز گذشته به وجود آمده اما دیروز برطرف شده بود چه صحبتی دارید؟
حاشیه‌ها کلاً به ضرر پرسپولیس خواهد بود چون به نظرم الان زمان حرف زدن نیست و بهتر بود قبل از فصل هر موضوعی که بود مطرح و برطرف می‌شد. بحث مهم دیگر هم این است که تقریباً همه تیم‌های ما جز سپاهان با مشکلات مالی و پرداخت نشدن به موقع مواجه هستند. به همین دلیل مشکلی که در پرسپولیس وجود دارد مانند بقیه باشگاه‌ها هست.
 به هر حال بازیکنان مشکلاتشان را با سرمربی مطرح می‌کنند و سرمربی هم مسئول است!
ما که می‌دانیم پرسپولیس با وجود تیم خوبی که دارد برای قهرمانی آسیا بسته نشده و هر بار هم اگر موفقیتی در آسیا حاصل شده با فداکاری و غیرت و کاردانی مربی و استعداد بازیکنان بوده که به دست آمده است. در کشورهای خارجی و حتی همین کشورهای عربی تمام استانداردها را برای تیمشان مهیا می‌سازند. به همین دلیل وقتی مربی نتیجه نمی‌گیرد او را سریع تغییر می‌دهند اما در کشور ما فضای خاصی حاکم است که می‌دانیم هیچ زمانی پرداخت‌ها و ساختارهای درست در این رابطه وجود ندارد. سرمربی هم قطعاً باید حرف بازیکنانش را بزند اما با وجود این می‌دانیم مدیر عامل هم نمی‌تواند تغییر چندانی به وجود بیاورد. به همین دلیل باز هم به این حرف می‌رسیم که یحیی باید بسازد.
 اما حالا به نظر هیأت مدیره و مدیریت با سرمربی تیم به اجماع نظر رسیده‌اند!
حرفه‌ای‌گری این را می‌گوید که حرف آخر را رئیس هیأت مدیره بزند و در این بین یحیی هم باید حرفش را بزند و کمبودها را مطرح کند اما اینکه ایشان بخواهد اشتباه آنها را بگیرد از موضع خودش دور می‌شود. به نظرم سرمربی ما باید بحث‌های فنی را مطرح سازد و حرفش را هم بزند اما از اصل دور نشود.
 با این وجود مسئولیت قهرمانی و موفقیت شاید هر مربی در پرسپولیس را در مقابل تکرار مشکلات کم طاقت سازد؟
وقتی ما مربی پرسپولیس را بعد از این قهرمانی‌ها بالا و پایین می‌اندازیم حتماً به‌خاطر این بوده که یحیی با کمبودها و مشکلات زیادی تیم را به قهرمانی در سه جام رسانده که واقعاً جای تقدیر و تشکر هم دارد که به نوعی با همه سختی‌ها ساخته و شاهکار کرده است. در حالی که اگر به طور مثال مربی مانند مربی النصر که همه چیز برای موفقیتش به لحاظ بازیکن و امکانات مهیا است در صورت قهرمانی هم قطعاً استقبالی مانند مربی پرسپولیس از او انجام نشده چون او شاهکار نکرده است.
 در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود چه توضیحی دارید؟
تیم تاجیکستان تیمی سختکوش است و به نوعی راحت بباز نیست اما اگر پرسپولیس مانند بازی با الدحیل مقابل هوادارانش بازی کند قطعاً برنده بازی مقابل تیم تاجیکستانی خواهد شد و شانس صعودش را بیشتر خواهد ساخت.
 در خصوص بازی امروز تیم ملی که به نوعی جنگ تفکرات قلعه‌نویی و کی‌روش است، شانس پیروزی و موفقیت را به کدامیک از مربیان می‌دهید؟
تیم ما مقابل تیم قطری که کی‌روش ساخته غافلگیر نخواهد شد. از این رو من شانس پیروزی تیم ملی ایران با هدایت قلعه‌نویی مقابل قطر و تفکرات کی‌روش را زیاد می‌دانم.

جستجو
آرشیو تاریخی