صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست - ۲۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

بلینگام؛ حسرت بزرگ پپ گواردیولا

مرسی، می‌خواهم به رئال مادرید بروم!

به گزارش رسانه اسپانیایی کادنا سر، پپ گواردیولا تابستان گذشته در تماس تلفنی سه ساعته تمام تلاشش را کرده بود که بلینگام را برای پیوستن به منچسترسیتی متقاعد کند اما حضور هافبک انگلیسی در برنابئو که نتیجه ماه‌ها تلاش جانی کالافات و خوزه آنخل سانچز بود تحت تأثیر این مکالمه تلفنی قرار نگرفت و در نهایت مرد انگلیسی ماجراجویی جدیدش را در برنابئو آغاز کرد.
در گزارش سر آمده منچسترسیتی از جلو بودن رئال مادرید در این پروژه آگاه بود اما برای متقاعد کردن این بازیکن به توانایی‌های سرمربی تیم یعنی پپ گواردیولا متوسل شد. در طول مکالمه طولانی بین گواردیولا و بلینگام، سرمربی کاتالان سعی کرد به بازیکن بفهماند که می‌تواند چه جایگاهی در تیم او داشته باشد و پروژه آنها تکرار قهرمانی‌هایی است که فصل قبل به دست آورده‌اند. پپ همچنین ترافیک خط هافبک مادرید را یکی دیگر از مشکلات او در مادرید خواند و از او خواست به جای رفتن به تیمی که در حال افت است و رقابت در پست او بیش از حد، به منچستر سیتی قهرمان سه‌گانه فصل بپیوندد.
علاوه بر این، پپ گواردیولا تفاوت بین لیگ برتر و لالیگا و مزایای بازگشت به کشورش را توضیح داد و به او اطمینان داد که در تیمش نقش اصلی ایفا خواهد کرد و علاوه بر این حقوق بسیار بالاتری نسبت به مادرید دریافت خواهد کرد.
به گزارش این خبرگزاری، در نهایت و با وجود تمام دلایل ارائه شده، جود بلینگام به پپ گواردیولا اعلام کرد که از قبل تصمیمش را گرفته است و می‌خواهد به جمع سفیدپوشان بپیوندد. سرمربی اسپانیایی نیز برای او در رئال مادرید آرزوی موفقیت کرد.
 
هافبکی تأثیرگذارتر از مهاجم
آمار جود بلینگام تا این مقطع از فصل به خوبی نشان داد که چرا منچستر سیتی و پپ گواردیولا به خرید این بازیکن اصرار داشتند. عملکرد انگلیسی فوتبال اروپا را شوکه کرده و در واقع، هیچ هافبکی در کل قاره اروپا آمار بهتری نسبت به او در زمینه گلزنی ندارد. او در 10 بازی که برای رئال مادرید انجام داده 10 گل به ثمر رسانده و 3 پاس گل داده است که او را به تنهایی در صدر لیست تأثیرگذارترین هافبک‌های اروپا قرار داده است.
حتی اگر بخواهیم بلینگام را با تمام بازیکنان در تمام پست‌ها مقایسه کنیم آمار او باز هم شگفت‌انگیز است. در بین 5 لیگ معتبر اروپا تنها 2 بازیکن آمار بهتری نسبت به جود دارند که هر دو در پست مهاجم بازی می‌کنند.
سرهو گیراسی، مهاجم 27 ساله گینه‌ای اشتوتگارت با 14 گل و 2 پاس گل و هری کین، مهاجم این فصل بایرن مونیخ با 9 گل و 5 پاس گل دو بازیکنی هستند که آمار بهتری نسبت به جود در تأثیر مستقیم روی گل‌های این فصل تیمشان داشته‌اند.
بلینگام در این لیست بالاتر از گلزنان اثبات شده‌ای مانند بونیفیس، لائوتارو مارتینز، رابرت لواندوفسکی، محمد صلاح، خولیان آلوارز و ارلینگ هالند قرار دارد و همه آنها مهاجمان تخصصی هستند نه هافبک!
به جز مادرید هواداران انگلیس نیز از حضور این بازیکن در تیمشان لذت کافی می‌برند. بلینگام در 12 سپتامبر، در یک بازی دوستانه مقابل اسکاتلند، یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد تا مورد تحسین گسترده مردم کشورش قرار بگیرد. بلینگام در بازی مقابل اوکراین نتوانست درخشش بازی قبل را داشته باشد اما مقابل ایتالیا تلافی کرد و بار دیگر ستاره زمین شد. پسر 20 ساله بیرمنگام در حال حاضر در اردوی تیم ملی کشورش به سر می‌برد و به دنبال این است که بتواند با برد مقابل ایتالیا تا حدودی صعود به یورو 2024 را نهایی کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی