ماجرای شرط‌بندی در فوتبال ایتالیا بالا می‌گیرد

مشارکت دست کم 10 بازیکن دیگر، 5 باشگاه و چندین مدیر برنامه

ماجرای شرط‌بندی بازیکنان سرشناس در فوتبال ایتالیا این روزها به سوژه اصلی رسانه‌های این کشور و البته رسانه‌های ورزشی جهان تبدیل شده است.
فابریزیو کرونا متخصص اخبار زرد و پاپاراتزی در ایتالیا مدعی شده است که به جز سه بازیکنی که تا کنون در این مورد معرفی شده‌اند، دست کم 10 بازیکن دیگر هم در رسوایی شرط‌بندی در فوتبال ایتالیا دست دارند.
کرونا در گفت و گو با روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا در روز شنبه نکاتی را توضیح داد که از طریق آن مشخص شده دست کم پنج یا شش مدیر برنامه و باشگاه نیز در این پرونده شرط‌بندی نقش دارند.
در این مصاحبه کرونا اشاره‌ای نیز به منابع خود داشت و گفت از طریق یکی از بستگان یکی از بازیکنان سابق اینتر که در زمان ژوزه مورینیو در این تیم حضور داشته، به سرنخ‌هایی دست یافته است.
نیکولو فاجیولی، هافبک یوونتوس، اولین نفری بود که از سوی کرونا به شرط‌بندی غیرقانونی متهم شد و بعد از اینکه مورد بازجویی قرار گرفت این موضوع را تأیید
کرد.
ساندرو تونالی و نیکولو زانیولو نیز مورد تحقیق پلیس در روز پنجشنبه گذشته قرار گرفتند، دو بازیکنی که در لیگ برتر بازی می‌کنند و هر دو به دلیل مشارکت در همین پرونده از تیم ملی ایتالیا کنار گذاشته شدند.
نیکولا زالفسکی از تیم رم چهارمین بازیکنی بود که نامش روز جمعه در تحقیقات پلیس به میان آمد اما ادعای اخیر کرونا مبنی بر این است که بازیکنان بیشتری و همچنین باشگاه‌های دیگری نیز در این ماجرا سهیم هستند و به زودی نامشان فاش خواهد شد. کرونا در گفت و گو با روزنامه کوریره اینطور گفت: «اطلاع دارم که دست کم 10 بازیکن دیگر،‌ همچنین پنج یا شش مدیر برنامه و چندین شبکه مخفی قمار نیز در این ماجرا دست دارند.»
وقتی از او سؤال شد که چند باشگاه در این رسوایی مشارکت دارند، کرونا پاسخ داد: «پنج یا شش. نمی‌توانم نام ببرم، چرا که در این صورت خودم هم متهم
می‌شوم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی