خبر

روشن شدن مشعل چهارمین دوره پاراآسیایی  
روزشمار برای شروع رقابت‌ها
آتش مشعل چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی در هانگژو، شهر میزبان مسابقات روشن شد. با برگزاری مراسم افروختن آتش بازی‌های پاراآسیایی هانگژو 2022، حمل مشعل این رویداد ورزشی بزرگ از روز پنجشنبه بیستم مهر ماه، به‌طور رسمی در قاره کهن آغاز شد. حمل مشعل تا روز افتتاحیه این بازی‌ها (سی‌ام مهر ماه) ادامه دارد. این دومین باری است که آتش بازی‌های پاراآسیایی در چین روشن می‌شود. اولین میزبانی آنها در شهر گوانگژو و سال 2010 همزمان با برگزاری نخستین دوره این بازی‌ها صورت گرفت.


‌محرومیت روسیه از حضور در المپیک برای دومین بار
حضور ورزشکاران بدون پرچم و سرود
کمیته بین‌المللی المپیک ورزشکاران روسی را از حضور در المپیک ۲۰۲۴ زیر پرچم این کشور محروم کرد هر چند به آنها اجازه داد به عنوان ورزشکار آزاد شرکت کنند. کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به صورت قطعی و رسمی کمیته ملی المپیک روسیه را تحریم کرد اما موضعش در قبال ورزشکاران روس را تغییر نداده و این مجوز را برای آنها صادر کرد که به عنوان ورزشکا‌ر بی‌طرف و زیر پرچم المپیک در مسابقات المپیک 2024 پاریس شرکت کنند. در بیانیه IOC تصمیم روسیه برای ادعای مالکیت بر سازمان‌های ورزشی مناطق اشغالی اوکراین، شامل دونتسک، خرسون، لوهانسک و زاپوریژیا که در اصل باید تحت نظارت کمیته ملی المپیک اوکراین باشد، نقض منشور المپیک توصیف و به همین دلیل برای کمیته ملی المپیک روسیه محرومیت تا اطلاع ثانوی در نظر گرفته شده است. این بدان معناست که کمیته ملی المپیک روسیه نه تنها نمی‌تواند در قالب یک کمیته ملی زیرمجموعه IOC فعالیت داشته باشد بلکه هیچ‌گونه بودجه‌ای نیز از این سازمان دریافت نخواهد کرد. ورزشکاران روس نیز تنها به شرط به همراه نداشتن پرچم روسیه و نخواندن سرود این کشور می‌توانند در المپیک 2024 پاریس حضور داشته باشند.


آغاز لیگ برتر کشتی آزاد
شروع مقتدرانه مدعیان قهرمانی هفته اول از دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور در حالی به پایان رسید که مدعیان قهرمانی برای سایر رقبا خط و نشان کشیدند.
در گروه A بانک شهر مدافع عنوان قهرمانی با نتیجه 10 بر صفر مقابل تیم آلفای مرزن‌آباد به برتری دست یافت و تیم دانشگاه آزاد اسلامی مازندران نیز با نتیجه 6 بر 4 از سد تیم ستارگان ساری گذشت. بانک شهر با رضا یزدانی سال گذشته قهرمان شد و امسال هم به دنبال دفاع از این عنوان است. تیم انبوه‌سازان هوتن هم در نخستین دیدار از لیگ برتر کشتی آزاد سال 1402 مقابل تیم مقاومت البرز به پیروزی دست یافت. یک دیدار از هفته اول از دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور در گروه B در شهر قائمشهر استان مازندران برگزار شد و تیم انبوه‌سازان هوتن با نتیجه 8 بر 2 مقابل میهمان خود تیم مقاومت البرز به پیروزی دست یافت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی