توجیه عجیب نتایج ضعیف کمانداران در هانگژو به سبک رئیس فدراسیون

فاطمه مهدوی
روزنامه نگار

تیم ملی تیراندازی با کمان ایران که در ماده کامپوند با سه ورزشکار مرد و یک ورزشکار زن و در ماده ریکرو با سه ورزشکار مرد و ۳ ورزشکار زن به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام شده بود، بدون هیچ دستاوردی و با کارنامه‌ای ضعیف به ایران بازگشت.
ملی‌پوشان ایران با سرمربی کره‌ای خود پیش از اعزام به بازی‌ها در یک اردوی ۲۰ روزه در کره جنوبی حضور داشتند تا از آمادگی کامل برخوردار شوند.
اما عملکرد ۱۰ ملی‌پوش کامپوند و رویکرو در این دوره از بازی‌ها اصلاً قابل دفاع نبود. تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در بخش انفرادی و میکس کامپوند و ریکرو حذف شد و فدراسیون‌نشینان با دستانی خالی به ایران بازگشتند.
آن چیزی که در این دوره از رقابت‌ها قابل توجه قرار گرفت، عملکرد زهرا نعمتی در هانگژو بود. او که سه طلای بازی‌های پارالمپیک را در کارنامه خود دارد و مدت‌ها در اردوی فرانسه برای کسب سهمیه المپیک حضور داشت در این دوره از بازی‌های آسیایی در بخش تیمی شرکت کرد و با امتیاز ۶۱۶ در رده چهلم قرار گرفت.
هر چند وی در دوره گذشته نیز به دلیل سهل‌انگاری و یک اشتباه فاحش محل رقابت‌ها را ترک کرد که این موضوع منجر به حذفش از بازی‌های جاکارتا شد. در واقع چشم کاروان ایران اگر به مدال نعمتی بود با چنین عملکردی دیگر جایی برای دفاع از وی باقی نماند.
از نکات قابل توجه دیگر آن بود که غلامرضا شعبانی‌بهار نیز بیست و هفتم مرداد ماه در اردوی آماده‌سازی تیم ملی تیراندازی با کمان نسبت به کسب مدال‌های زیاد این رشته در بازی‌های آسیایی ابراز امیدواری کرد؛ اما پس از ناکامی تیم ملی در هانگژو گفت که مسأله روحی و روانی در تیم وجود داشت که وقتی به تهران برگردیم روی آن کار می‌کنیم.
ربط دادن ناکامی و عملکرد ضعیف کمانداران در بازی‌های آسیایی هانگژو به مشکلات روحی و روانی تیم دلیل منطقی و درستی برای ریاست یک فدراسیون نیست و فدراسیون‌نشینان باید به جای آوردن دلایل غیرمنطقی، مسئولیت نتیجه نگرفتن تیم ملی را برای ضعف فنی در این بازی‌ها برعهده بگیرند. اگر تیم ملی تیراندازی با کمان مشکلات روحی و روانی داشت فدراسیون می‌توانست تعداد کمتری اعزام کند یا کلاً از اعزام کمانداران به این رقابت‌ها منصرف شود.
هرچند تیراندازی با کمان در جاکارتا نیز عملکرد خوبی نداشت و از ۱۳ اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ تنها در میکس کامپوند به مدال برنز رسید.
حال کارنامه خالی کماندران در حالی در این دوره از بازی‌ها ثبت شده است که باید مسئولان این فدراسیون جوابگوی ضعف فنی تیم ملی در هانگژو باشند و برای کسب موفقیت در بازی‌های بعدی، از روح و روان کمانداران مایه نگذارند.

جستجو
آرشیو تاریخی