صفحات
شماره هفت هزار و چهارصد و هجده - ۲۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هجده - ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

 

نمایش ضعیف شاگردان مقانلو در پاریس  

میرهاشم حسینی هم از شیاپ گرندپری پاریس کنار رفت.
در پایان رقابت‌های روز دوم تکواندوی گرندپری چین، میرهاشم حسینی نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم ایران در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل جسوربک جایسانوف از ازبکستان با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و  از دور رقابت‌ها کنار رفت.
قبل از این هم متین رضایی نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم ایران، در دور اول ۲ بر صفر و با نتایج ۵ بر ۴ و ۱۲-۱۲ حریف کره‌ای‌اش را شکست داد. اما در دومین مبارزه مقابل اولگبک رشیتوف دارنده مدال طلای المپیک توکیو و یک برنز جهان از ازبکستان ۲ بر صفر و با نتایج ۱۷ بر ۴ و ۶ بر ۲ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
مهران برخورداری دیگر نماینده تکواندوی کشورمان در دور اول ۲ بر صفر الکساندر رادویکوویچ از اتریش را شکست داد اما در مرحله یک‌هشتم نهایی ۲ بر صفر مقابل صالح الشرباتی دارنده مدال نقره المپیک توکیو از اردن شکست خورد.
در روز اول رقابت‌ها هم ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم به مدال نقره رسید اما مهدی حاجی‌موسایی و ابوالفضل زندی در وزن ۵۸- کیلوگرم مردان با شکست مقابل رقبای خود از دور مسابقات کنار رفتند. تا الان هر ۵ نماینده تکواندوی مردان ایران با ارائه نمایشی ضعیف در این رقابت‌ها ناکام بودند.
ابوالفضل عباسی و سجاد مردانی آخرین نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند که امروز به میدان می‌روند.


ستاره شطرنج ایران در جایزه بزرگ قطر

هر چقدر مسابقات آسیایی هانگژو برای ایران مدال‌‌های طلا از دست رفته زیاد و شوکه‌کننده‌ای داشت اما در شطرنج، طلای تیمی شطرنج و درخشش پرهام مقصودلو حسابی چسبید و او قهرمانی به یادماندنی‌ای به دست آورد.
پرهام مقصودلو پس از سپری کردن بازی‌های آسیایی هانگژو، در جدول مسترز قطر در کنار بزرگانی همچون مگنوس کارلسن، هیکارو ناکامورا، آنیش گیری، گوکش، پراگناناندها، عبدوستاروف، آرجون اریگایسی، فان فورست، سیوگیروف، نیهال سارین، فدوسیف، اوپارین، سینداروف، نارایانان و بسیاری دیگر از شطرنج‌بازان سرشناس جهان دست به مهره خواهند شد.

جستجو
آرشیو تاریخی