مهاجم مون‌پلیه، چهره خطرناک اردن

 

اردن که در برابر تماشاگرانش بازی می‌کند، حریف آسانی برای تیم ملی نخواهد بود. آنها در مسیر جام جهانی 2022 ناموفق بودند و حتی نتوانستند به دور نهایی مرحله مقدماتی برسند، ولی در ماه‌های گذشته با هدایت «حسین عموته»، مربی مراکشی پیشرفت خوبی داشته‌اند.
اردن در ماه‌های گذشته چهار برد مقابل سوریه، عمان، فیلیپین و جامائیکا داشته. البته اوضاع در فیفادی قبلی برای این تیم خوب پیش نرفت و بعد از شکست 6 بر صفر مقابل نروژ، دو بر یک مغلوب آذربایجان شدند.
تیم ملی اردن به نسل جدیدی تکیه می‌کند که سرآمد آنها «موسی التماری» است. او تابستان امسال به مون‌پلیه پیوست و در 6 بازی لیگ فرانسه توانسته 3 گل و 2 پاس گل ثبت کند. او هفته گذشته دو گل دیگر به کلرمون زد، ولی در حالی که مون‌پلیه 2-4 پیش بود، بازی به دلیل پرتاب اشیا از سمت تماشاگران به زمین ناتمام ماند.
التماری چند ماه قبل درباره تحول سبک بازی اردن با سرمربی مراکشی گفت: «ما در زمین با تمام وجود تلاش می‌کنیم، ولی نکته مهم‌تر این است که حالا می‌توانیم توپ را بچرخانیم. چند سال قبل فقط با توپ‌های بلند بازی می‌کردیم، ولی با تلاش حسن عموته سبک بازی ما متحول شده. ما در ماه ژوئن مقابل صربستان بازی کردیم و تیم بهتر زمین بودیم. متأسفانه بازی را 2- 3 باختیم، ولی تا ده دقیقه به پایان دو بر یک برتر بودیم و خیلی بهتر از آنها بازی کردیم. چند روز بعد موفق شدیم جامائیکا را شکست بدهیم. ما تیم خوبی داریم که فوتبال باکیفیتی می‌کند و بازیکنان با یکدیگر متحد هستند.»
اردن در جام ملت‌های آسیا با کره جنوبی، مالزی و بحرین همگروه شده و به گفته التماری هدف آنها صعود به نیمه‌نهایی است. اردن با میزبانی این تورنمنت به دنبال محک زدن تیمش در برابر سه رقیب قدرتمند آسیایی و تدارک جدی برای جام ملت‌ها است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی