صفحات
شماره هفت هزار و چهارصد و هجده - ۲۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هجده - ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

ورمزیار: چرا استقلال باید در مشهد بازی کند؟

وی‌ای‌آر بیاورند تا شاهد فوتبال پاک شویم

خطر تیم هوادار از سپاهان بیشتر است

مهدیه دریابیگی
روزنامه‌نگار

این روزها با اینکه لیگ تعطیل است، اما اخبار حاشیه‌ای کم نیست، از بحث داوری‌های پراشتباه که نتیجه بازی‌ها را تغییر داد تا میزبانی استقلال به جای تهران در مشهد! به این موارد باید حکم‌های کمیته انضباطی که باعث کم شدن امتیاز پرسپولیس و صدرنشینی استقلال شد نیز اضافه کرد. در این میان و در حالی که همچنان حواشی تیم استقلال را محاصره کرده است، این تیم باید خودش را برای بازی با تیم هوادار آماده کند. حریفی که مربی‌اش روزگاری به جای نکونام هدایت تیم استقلال را برعهده داشت و به هیچ صورت حاضر نیست بازنده میدان باشد. در روزهایی که تیم ملی به اردن سفر کرده تا در بازی‌های چهارجانبه شرکت کند، نکونام همراه با شاگردان خود برای کسب پنجمین پیروزی و حفظ صدرنشینی تلاش می‌کند. در خصوص تمام مسائل حاشیه‌ای که این روزها پیرامون تیم استقلال وجود دارد به سراغ صادق ورمزیار کاپیتان سابق استقلال رفتیم.
  استقلال توانست تیم مس رفسنجان را شکست دهد و با توجه به حکمی که کمیته انضباطی داد، صدرنشین مسابقات لیگ برتر شد، اما همچنان گفته می‌شود این تیم زیبا بازی نمی‌کند، نظر شما در این خصوص چیست؟
روند امتیازگیری استقلال بسیار خوب است و باید به مدیریت، کادر فنی و بازیکنان که زحمت می‌کشند، خسته نباشید بگوییم. این روند به استقلال کمک می‌کند از حواشی دور شود و از مشکلات و اختلافات درون تیمی فاصله بگیرد. استقلال تاکنون توانسته امتیازات خوبی بگیرد و از باب نتیجه‌گیری خیلی خوب بوده است، اما چون در این تیم جابه‌جایی زیادی صورت گرفته و بازیکنان زیادی از این تیم خارج شده‌اند قطعاً باعث شده که نتوانند در بازی‌های ابتدایی چندان بدرخشند، اما انتظار بازی زیبا به نظرم انتظار زیادی است که من نمی‌پسندم. مطمئن هستم با ادامه بازی‌ها استقلال هم زیبا بازی می‌کند.
 اما گفته می‌شود که نکونام تفکر دفاعی دارد و همین تفکر باعث شده که استقلال چندان زیبا بازی نکند!
بحث ما در اینجا بردن است و گرفتن امتیاز. هرکسی برای رسیدن به مقصود خود مسیری را انتخاب می‌کند و نکونام برای رسیدن به هدفش چنین مسیری را انتخاب کرده است. به شخصه مطمئن هستم که در ادامه لیگ استقلال حتماً خوب هم بازی خواهد کرد.
 این روزها به خاطر حکمی که برای پرسپولیس داده‌اند حرف و حدیث زیاد است. گفته می‌شود که چرا کمیته انضباطی فقط یک امتیاز از این تیم کم کرده، نظر شما در این خصوص چیست؟
من از قانون سر در نمی‌آورم و نمی‌توانم نظر خاصی دهم، اما بهتر است مسئولان کمیته انضباطی در این باره نظر خودشان را بدهند.
 گفته می‌شود تا زمانی که قرارداد برخی از بازیکنان استقلال کم نشود، امکان ثبت قرارداد گوستاووبلانکو وجود ندارد، نظر شما در این خصوص چیست؟
قراردادها در سال گذشته بسته شده است و بازیکنان باید بپذیرند که قراردادشان را کاهش دهند. در دنیا چنین اتفاقی می‌افتد و بازیکنان بارسلونا قراردادشان را کم کردند تا هم از لحاظ روحی و روانی کمک کرده و هم تیم‌شان را قوی‌تر کنند. حق بازیکنان است که پول‌شان را بگیرند، ولی اگر با بازیکن بهتری در کنارشان کار کنند، برای سال‌های آینده آنها بهتر خواهد بود. از بازیکنان استقلال می‌خواهیم قراردادشان را کم کنند تا با کسب موفقیت به قرارداد سال بعدشان کمک کنند. وقتی بازیکن موفقیتی کسب می‌کند، دعوت از او و خواسته‌هایش بیشتر می‌شود.
 این روزها انتقادات زیادی به سبک داوری‌های لیگ می‌شود. در چند بازی از جمله بازی پرسپولیس و گل‌گهر نتیجه بازی با اشتباه داور عوض شد، نظر شما در این باره چیست؟
همه داوری‌ها را می‌بینند و رصد می‌کنند. داوری‌ها امسال خیلی ضعیف‌تر از سال‌های گذشته شده است. نمی‌دانم چرا، اما اشتباهات تأثیرگذار زیاد است و برای داوری‌های‌مان خوب نیست. به نظرم داوری ما به اندازه فوتبال‌مان پیشرفت نکرده و در فصل جاری تاکنون خیلی ضعیف عمل کرده‌اند.
 خیلی‌ها این ضعف را به نبود وی‌ای‌آر ربط می‌دهند . اما معتقد هستند تعمدی هست تا این سیستم به فوتبال ما راه پیدا نکند تا بعضی تیم‌ها سود ببرند. در این خصوص آقای خیابانی حرف‌های جنجالی زد. نظر شما
در این باره چیست؟
من نمی‌توانم مثل آقای خیابانی حرف‌های جنجالی در این خصوص بزنم اما معتقدم اگر توقع فوتبال پاک داریم باید اجازه دهیم تا وی‌ای‌آر به فوتبال ما ورود کند.
 لیگ دوباره تعطیل شد این تعطیلی‌های گاه و بیگاه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
امیدوارم این تعطیلی‌ها به حداقل برسد چون شرایط را برای تیم‌ها سخت می‌کند و به ضرر تیم ملی هم می‌شود ما بازیکنان خوبی مثل ترابی را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست دادیم و این مسأله تاوان همین شرایط موجود است قطعاً تعطیلی‌ها به ضرر تمام تیم‌ها و خود تیم ملی است.
 نکته دیگری که این روزها باعث تعجب همه شده این است که به دلیل ترمیم چمن ورزشگاه آزادی استقلال باید در مشهد میزبان حریفان خود باشد. نظر شما در این خصوص چیست؟
من هم این مسأله را تازه شنیدم و خیلی تعجب کردم امیدوارم این اتفاق نیفتد. با اینکه استقلال در همه شهرها طرفدار دارد اما بهتر است در تهران بازی کند. مگر ترمیم یک ورزشگاه چقدر زمان می‌برد؟ اگر یکی دو بازی باشد اشکالی ندارد اما بیشتر از آن قطعاً به ضرر استقلال است.
 استقلال بعد از تعطیلات باید به مصاف تیم هوادار برود. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
استقلال شرایط خوبی دارد و تیم هوادار هم تیم خوبی است و قطعاً بازی برای استقلال سخت می‌شود . امیدوارم استقلالی‌ها این بازی را دست کم نگیرند چون بازی با هوادار خطرش از بازی با سپاهان بیشتر است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی