صفحات
شماره هفت هزار و چهارصد و هجده - ۲۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هجده - ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

چانه‌زنی بی‌نتیجه مدیران باشگاه با بازیکنان

تسویه حساب نکردید قراردادمان‌ را کم نمی‌کنیم

رضا حمیدی
روزنامه‌نگار

با توجه به رقمی که برای باشگاه استقلال به عنوان سقف قرارداد تعیین شده(323 میلیاردتومان) و تنها 7میلیاردتومان مجوز برای خرید بازیکن جدید وجود دارد، باشگاه استقلال باید به سرعت با دیگر بازیکنان بر سرکاهش قرارداد به توافق برسد. علی خطیر نیز اخیراً در اظهارات خود به این موضوع اشاره و اعلام کرد که بنا داریم قرارداد برخی بازیکنان را کاهش دهیم تا جا برای اضافه کردن نام گوستاوو بلانکو بازشود.
این تصمیم درحالی در دستور کار مدیران باشگاه استقلال قرار گرفته که بازیکنان بابت کاهش قرارداد خود رضایت ندارند وهریک تلاش می‌کنند از طریق مدیران برنامه خود مانع از کاهش قرارداد شوند.
بازیکنان استقلال به مدیریت نیز اعلام کرده‌اند با توجه به اینکه هنوز دستمزد فصل پیش را به طور کامل دریافت نکرده‌اند و دست کم 40 درصد از قرارداد فصل قبل باقی مانده، باشگاه نباید درخصوص کاهش قرارداد با آنها رایزنی کند.
خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال خود نیز به این موضوع اشاره کرد و تلویحاً از نارضایتی بازیکنان پرده برداشت و تردیدی نیست اگر او بخواهد نسبت به انجام این هدف اصرار به خرج دهد، میان خود و بازیکنان شکاف بسیاری ایجاد خواهد کرد. بنابراین مدیریت باشگاه استقلال باید سراغ دیگر راه‌ها برود تا بتواند قرارداد بلانکو را ثبت کند.
یکی از راه‌هایی که به باشگاه استقلال پیشنهاد شده این است که قرارداد بلانکو را برای بازی‌های باقی مانده همین 7 میلیاردی که تا رسیدن به سقف بودجه اعلام شده، ثبت کنند اما در قرارداد فصل بعد این بازیکن دستمزد بیشتری در نظر بگیرند و باشگاه به محض پایان فصل بتواند باقی دستمزد را که در قرارداد فصل بعد گنجانده شده پرداخت کند.
برخی باشگاه‌ها نیز از همین روش برای ثبت برخی قراردادها استفاده کرده‌اند و بخشی از قرارداد فصل جاری را در قرارداد فصل بعد لحاظ کرده‌اند تا با جلوگیری فدراسیون فوتبال دراین خصوص مواجه نشوند.
اگرباشگاه استقلال هم موانع قانونی نداشته باشد می‌تواند برای این مورد به خصوص از همین حربه استفاده کند تا شاید قرارداد گوستاوو بلانکو نیز به ثبت برسد اما مسأله‌ای که در مواجهه با این بازیکن آرژانتینی وجود دارد این است که مدیربرنامه‌اش چنین ترفندی را برای ورود به لیست استقلال بپذیرد چون اگر مسأله حقوقی میان دو طرف به وجود بیاید ممکن است مشکلاتی برای بلانکو و مدیربرنامه‌اش ایجاد شود.
به هرحال اگر تحت هرشرایطی باشگاه استقلال قادر به ثبت قرارداد بلانکو با این روش(یعنی قرارداد دو ساله با این تفاوت که دستمزد فصل بعد کمبود دستمزد این فصل را جبران کند) نباشد باید سراغ همان راه نخست برود چون رایزنی‌های باشگاه استقلال برای افزایش سقف بودجه هیچ ثمری نداشته و مدیران باشگاه نتوانسته‌اند تاکنون مجوزی برای هزینه کرد بیشتر از فدراسیون فوتبال و کمیته تعیین وضعیت بگیرند.
به هرحال باشگاه استقلال در روزهای اخیر هرچه تلاش کرد تا قرارداد برخی بازیکنان را کاهش دهد، موفق نشد. حتی بازیکنان قدیمی نیز راضی به چنین اقدامی نیستند چون یک بار با باشگاه راه آمدند و قراردادهای خود را کم کردند. حتی قرارداد بازیکنی همچون سعید مهری 150 میلیون تومان به ثبت رسیده و مشخص نیست باشگاه استقلال چه طور می‌خواهد این بازیکن را راضی کند. اینکه باشگاه استقلال بخواهد از راه‌های دیگری که گفته شد برخی باشگاه‌ها به آن متوسل شدند(پرداخت دستمزد خارج از قرارداد به صورت پشت لیست) استفاده کند نیز مشخص نیست اما بعید است که علی خطیر با توجه به قول و قراری که با مسئولان فدراسیون فوتبال گذاشته و تاکنون نیز سرقولش بوده و اجازه نداده باشگاه ازسقف عبور کند، بخواهد با چنین روشی از غول مرحله آخر قراردادهای باقی مانده عبور کند.

جستجو
آرشیو تاریخی