خبر

وضعیت بد والیبال ایران برای المپیکی شدن

 با تمام‌شدن رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک، چهره تیم‌های صعودکننده به المپیک پاریس از طریق سهمیه مستقیم مشخص شد. بر این اساس شش تیم لهستان، آمریکا، برزیل، ژاپن، آلمان و کانادا موفق شدند جواز حضور در بازی‌های ۲۰۲۴ را دریافت کنند و فرانسه هم به دلیل میزبانی یک سهمیه را دارد.
در بین تیم‌های بدون سهمیه، ایتالیا (رتبه سوم جهان و 43/342 امتیاز)، آرژانتین (رتبه ششم و 35/314 امتیاز) و اسلوونی (رتبه هفتم و 12/307)، سه تیمی هستند که با توجه به اختلاف امتیاز ایجاد شده کار راحتی برای صعود دارند و گرفتن آنها به ویژه ایتالیا تقریباً عملی نیست. بنابراین تنها یک سهمیه در دسترس برای ایران (82/207 امتیاز) باقی می‌ماند و آن هم رتبه نهمی و رسیدن به صربستان (22/253 امتیاز) است. از طرفی کوبا (96/236 امتیاز)، هلند (58/214 امتیاز) و ترکیه (73/210 امتیاز) نیز در رنکینگ بالاتر از ایران هستند ضمن اینکه اوکراین و بلژیک هم که بعد از ایران به ترتیب رتبه‌های ۱۶ و ۱۷ را به خود اختصاص داده‌اند، خطری جدی محسوب می‌شوند. بنابراین ایران ۶ رقیب برای رتبه نهمی دارد و گرفتن سه تیم ایتالیا، آرژانتین و اسلوونی هم نشدنی به نظر می‌رسد.  بنابراین تیم ملی ایران که امتیازات حساسی را در مصاف با تیم‌هایی مانند اوکراین، چک و کوبا از دست داد، تنها در صورتی می‌تواند المپیکی شود که بین ۹ تیم برتر جهان حضور داشته باشد و باید در رنکینگ تا رتبه ۹ بالا بیاید در غیر این صورت یکی از غایبان بزرگ کاروان ایران در بازی‌های پاریس خواهد بود. ایران تا پیش از لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ رتبه دهم جهان را داشت؛ مسیر مستقیمی که به المپیک می‌رسید با سرمربیگری بهروز عطایی و اصرار عجیب فدراسیون برای استفاده از مربی داخلی به کورراهه‌ای پرپیچ و خم تبدیل شده که معلوم نیست مربیان بزرگ هم بتوانند در فرصت زمان باقیمانده آن را طی کنند.


رونمایی از پنج رشته جدید در المپیک لس‌آنجلس

کمیته مسابقات المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس در شرایطی تشکیل جلسه داد که در روزهای آینده قرار است در مورد پنج رشته جدید تصمیم‌گیری شود تا در این مسابقات برای نخستین بار پنج رشته ورزشی اضافه شوند. تصمیم نهایی در روزهای آینده گرفته خواهد شد. این ورزش‌ها عبارتند از سافت‌بال و بیس‌بال، فوتبال آمریکایی، کریکت، لاکروس، اسکواش. قرار است در روزهای آینده تکلیف این 5 رشته مشخص شود تا پس از تأیید، این ورزش‌ها به IOC معرفی شوند.
پایان دوره مربیگری بین‌المللی بغداد با تدریس افشاردوست
دوره مربیگری سطح یک بین‌المللی بغداد از 13 تا 17 مهرماه در دانشگاه اشور بغداد پایتخت عراق برگزار شد.
تدریس در این دوره را محمود افشاردوست مدرس بین‌المللی فدراسیون جهانی والیبال برعهده داشت و اعلا خلف از عراق نیز کمک مدرس بود.
چهار مربی از ایران نیز در این دوره حضور داشتند (حسام‌الدین نائیجی، زهره زندی، علیرضا شاهمیری و هادی علی اسماعیلی دهنوی) که با نمره بالا در آزمون نهایی قبول شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی