میلان و اینتر در ژانویه برای خرید گلزن ایرانی تلاش می‌کنند

طارمی، راه حل مشترک دو رقیب

آرمن ساروخانیان
@armen9971

تابستان گذشته شایعه انتقال مهدی طارمی به یکی از دو تیم میلانی سوژه داغی برای رسانه‌های ایتالیایی و پرتغالی بود. دو رقیب میلانی در جستجوی مهاجمی بودند که کاملاً با ویژگی‌های گلزن ایرانی مطابقت داشت، ولی مذاکرات بی‌نتیجه ماند تا او در پورتو باقی بماند. هنوز حدود سه ماه تا باز شدن پنجره زمستانی باقی مانده، ولی گاتزتا دیروز دوباره از علاقه میلان و اینتر به جذب طارمی خبر داد.
طارمی تا سال 2024 با پورتو قرارداد دارد و تصور می‌شد که باشگاه پرتغالی برای جلوگیری از جدایی او به عنوان بازیکن آزاد با انتقالش در تابستان گذشته موافقت کند. اینتر بعد از اینکه مذاکراتش با لوکاکو به بن‌بست رسید، مشتری پر و پا قرص طارمی شد، ولی با درخواست 25 میلیون یورویی پورتو برای رضایت‌نامه عقب نشست.
میلان پشتکار بیشتری داشت و در آخرین ساعات پنجره تابستانی با پورتو به توافق رسید، ولی مدعی شد که مدیر برنامه طارمی درخواست این بازیکن را ناگهان افزایش داده تا این انتقال به هم بخورد. البته پدرو پینتو، مدیر برنامه طارمی مدعی بود که باشگاه میلان هیچ تماسی با او نداشته و با واسطه‌های دیگری مذاکره کرده است. به هر حال این سناریوی عجیب به قیمت ماندن طارمی در پورتو تمام شد.

خریدهای ناموفق اینتر
اینتر تا پایان هفته هشتم سری A با 21 گل زده بهترین خط حمله را در اختیار دارد. آنها در ده بازی لیگ ایتالیا و لیگ قهرمانان متوسط گل زده 2،3 را ثبت کرده‌اند که آمار خوبی است، ولی ناکارآمدی نیمی از خط حمله باشگاه را نگران کرده است.
مارکو آرناتوویچ که به جای طارمی به اینتر رفت و آلکسیس سانچز تا به حال حتی یک گل هم نزده‌اند و این برای تیمی که خواهان قهرمانی ایتالیا و اروپاست، اتفاق خوبی نیست. آنها روی هم 313 دقیقه بازی کرده‌اند و در این مدت حتی یک شوت هم به سمت دروازه حریف به نام‌شان ثبت نشده. خط حمله اینتر در این مدت متکی به فرارهای لائوتارو مارتینز و گل‌های مارکوس تورام بوده.
اینزاگی با خرید سه مهاجم امیدوار بود که مشکلی در خط حمله نداشته باشد، ولی از این جمع فقط تورام توانسته برای تیم مفید باشد. آرناتوویچ در بازی با امپولی مصدوم شد، ولی پیش از آن هم نمایش مؤثری نداشت. سانچز هم که خیلی دیر به تیم اضافه شد، هنوز با آمادگی فاصله دارد. مهاجم 34 ساله اهل شیلی فصل گذشته با زدن 18 گل برای مارسی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، ولی تنها حضور مؤثرش برای اینتر کمک به زدن گل تساوی مقابل رئال سوسیه‌داد بوده.
ترجیح اینزاگی این است که تأثیرگذاری این دو مهاجم در هفته‌های آینده ارتقا پیدا کند، ولی اینتر در فصول گذشته نشان داده که ابایی از خرید زمستانی ندارد.
گاتزتا درباره احتمال تلاش دوباره اینتر برای خرید مهاجم ایرانی نوشته: «طارمی به خاطر ویژگی‌های فنی، تجربه بین‌المللی و توانایی تطبیق‌ با روش‌های مختلف بازی همچنان گزینه جذابی است. پورتو تابستان گذشته خواهان عدد بالایی برای طارمی بود، ولی بعید است که در ماه ژانویه درخواست مشابهی داشته باشد. البته این انتقال به میزان پیشروی پورتو در لیگ قهرمانان هم بستگی دارد. فاکتور مهم دیگر علاقه بازیکن به ادامه حضورش در این تیم بدون تمدید قرارداد است. اینتر به دقت شرایط را رصد می‌کند. همچنین وجه مالی این انتقال هم اهمیت زیادی دارد.»
مهم‌ترین روزنامه ورزشی ایتالیا اضافه می‌کند که اینتر گزینه دومی را هم زیر نظر دارد و آن آرماندو برویا، مهاجم آلبانیایی چلسی است. او پس از مصدومیتی طولانی به شرایط بازی رسیده. اینتر از زمانی که برویا در لیگ هلند برای ویتسه بازی می‌کرد او را زیر نظر داشت. همه چیز بستگی به شرایط او در هفته‌های آینده دارد و اگر دقایق بازی‌اش محدود باشد، انتقال به اینتر راحت‌تر خواهد شد. باشگاه اینتر رابطه خوبی با چلسی دارد و همین می‌تواند انتقال بوریا را تسهیل کند.
 
عملکرد ناامیدکننده یوویچ
میلان وقتی از خرید طارمی ناامید شد در آخرین لحظات پنجره تابستانی لوکا یوویچ را به تیمش اضافه کرد، ولی مهاجم صرب در ادامه روند نزولی سال‌های اخیرش نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد. او در سه بازی سری A، 128 دقیقه برای میلان بازی کرده است. مهاجم صرب این هفته مقابل جنوا برای اولین بار در ترکیب اصلی بازی کرد، ولی هنوز نتوانسته گلی بزند.
جان‌لوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار مشهور نقل و انتقالات به تازگی گفته که میلان تابستان گذشته به دنبال مهاجم بهتری بود: «میلان با یوویچ قرارداد امضا کرد، چون ساده‌ترین راه حل بود. آنها تا آخرین دقایق منتظر شدند، چون امیدوار به جذب مهاجم بهتری بودند.» یوویچ به اردوی تیم ملی صربستان دعوت نشده و امیدوار است که با ماندن در ایتالیا بتواند آمادگی بدنی‌اش را بالاتر ببرد.
میلان هم مثل اینتر در لیگ ایتالیا و لیگ قهرمانان رقابت می‌کند و در برابر این برنامه فشرده نمی‌تواند فقط به ژیرو اکتفا کند. گاتزتا مدعی است که میلان هم در پنجره زمستانی برای خرید طارمی تلاش خواهد کرد و شاید این بار طرفین به توافق برسند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی