صفحات
شماره هفت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۸ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

گل‌های صلاح کافی نبود

این برایتون دوست‌داشتنی

لیورپول به یک امتیاز در زمین برایتون رضایت داد که ثابت کرده توان رقابت با بزرگان را دارد. تیم روبرتو دی زربی گل اول و آخر بازی را به وسیله سیمون آدینگرا و لوییز دانک زد ضمن اینکه ژوائو پدرو فرصتی طلایی برای زدن گل برتری را از دست داد. محمد صلاح هم در پنج دقیقه آخر نیمه اول هر دو گل لیورپول را به ثمر رساند. مهاجم مصری در 13 بازی با برایتون روی 14 گل نقش داشته، هشت گل زده و شش گل ساخته و این بالاترین آمار او برابر یک حریف در کنار منچستریونایتد است
 
فراز و نشیب برایتون
برایتون تیم جذابی است اما گاهی نتایج عجیبی می‌گیرد. صعود فصل قبل به رقابت‌های اروپایی انتظارات را از این تیم بالا برده و با پیروزی درخشان برابر نیوکاسل و همچنین برد آسان در زمین منچستریونایتد کیفیت خود را به رخ کشیدند. اما هفته قبل شش گل از استون ویلا خوردند و اگر این بازی هم به لیورپول می‌باختند از نظر روحی تضعیف می‌شدند. زدن گل تساوی به لیورپول نشان داد توان رقابت جسمی و روحی با نخبگان را دارند.
 
بهترین تصمیم فنوی
درست هشت سال قبل گروه ورزشی فنوی(FSG) بهترین تصمیم دوران 13 ساله ریاستش بر لیورپول را گرفت و یورگن کلوپ را با قهرمانی‌های پیاپی در بوندس لیگا با دورتموند، که توجه اروپا را جلب کرده بود، به عنوان مربی آورد. در اولین کنفرانس خبری خود با اشاره به عنوان آقای خاص ژوزه مورینیو گفت آقای معمولی است اما هیچ شباهتی به آن ندارد. او تیمی را تحویل گرفت که کاستی‌های زیادی داشت اما خیلی زود تغییرات در تیم مشهود بود، بعد چهار سال تیم را قهرمان اروپا کرد و یک سال بعد به انتظار 30 ساله برای قهرمانی لیگ برتر پایان بخشید. از شانس بدش در دوران اوج سیتی با پپ گواردیولا قرار گرفته است. او می‌توانست 8 سالگی ورودش را با یک پیروزی جشن بگیرد اگر کاپیتان میزبان گل مساوی را نمی‌زد.
 
روند نگران‌کننده لیورپول
لیورپول عادت کرده یک گل بخورد و بعد بیدار شود؛ کلوپ باید امیدوار باشد تیمش این عادت ناخوشایند را کنار بگذارد. برایتون خیلی بازی را بهتر شروع کرد و بعد از 20 دقیقه مرسی‌سایدی‌ها که حتی یک ضربه هم به سمت دروازه میزبان نزده بودند، تاوانش را دادند. این پنجمین بار در هشت بازی است که تیم کلوپ گل اول را می‌خورد، البته آنها توانسته‌اند در سه تا از این بازی‌ها امتیازات کامل را بگیرند اما میل این تیم برای بازگشت تا همیشه دوام نمی‌آورد.
 
اشتباه مک آلیستر
سرنوشت این بود که الکسیس مک آلیستر که به عنوان بازیکن برایتون قهرمان جام جهانی 2022 شده بود، مقابل تیم سابقش اشتباهی بزرگ مرتکب شود. او بهترین گلزن فصل قبل برایتون بود که بی‌عقلی کردند و او را به لیورپول دادند حتی با مبلغی گزاف. در اواسط نیمه اول روی دریافت توپ تعلل کرد و آدینگرا توپ را از او گرفت و آلیسون بیرون از موقعیت را تسلیم کرد. حالا هوادارانی که نامش را فریاد می‌زدند، با سوت و هوی خود گوشش را آزار
می‌دادند.
 لطف کلوپ به دی زربی
قبل از اینکه برایتون به گل تساوی برسد، مربی ایتالیایی به خاطر برخورد شوت کارو میتوما با دست ویرجیل فان دایک و پنالتی نگرفتن داور کارت زرد گرفت. پای مداخله VAR هم به میان نیامد اما اعتراض‌ها ادامه داشت و کلوپ سعی کرد مربی رقیب را آرام کند. مربی 56 ساله آلمانی که به تصمیمات داوری بازی تیمش با تاتنهام اعتراض زیادی داشت، در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت به خاطر تجربه‌اش مانع از اخراج او شده است. دی‌زربی هم با احترام زیادی که برای کلوپ قائل است، گفت نظرش درباره ضربه پنالتی عوض نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی