صفحات
شماره هفت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۸ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

مبینا نعمت‌زاده غایب بزرگ روز اول

حذف به خاطر نرسیدن به سر وزن

در رقابت‌های گرندپری چین اما یک اتفاق عجیب رخ داد. در حالی‌  که قرار بود ۴ تکواندوکار ایران در این مسابقات به روی شیاپ‌چانگ بروند اما مشخص نیست که چه اتفاقی رخ داده که به یکباره فدراسیون تکواندو نام یک نفر را از مسابقات روز اول حذف کرده و خبر از رقابت سه تکواندوکار کشورمان داد. مهدی حاجی موسایی و ابوالفضل زندی در وزن ۵۸- کیلوگرم، ناهید کیانی در وزن 57- کیلوگرم و مبینا نعمت‌زاده در ۴۹- کیلوگرم؛ ۴ نفری بودند که باید در روز نخست این رقابت‌ها به روی تشک می‌رفتند اما مشخص نیست چه اتفاقی رخ داده که نعمت‌زاده در لیست نفراتی که باید در روز اول روی شیاپ چانگ مسابقه بدهند، نیست.
فدراسیون تکواندو بدون اینکه به دلیل غیبت نعمت‌زاده اشاره کند، اعلام کرده که امروز سه نفر روی شیاپ‌چانگ می‌روند. این در حالی است که نعمت‌زاده در چین حضور دارد اما نمی‌تواند برای تیم مسابقه بدهد، حالا چرا؟ مشخص نیست. شایعات حکایت از این دارد که نعمت‌زاده به سر وزن نرسیده اما سکوت فدراسیون فقط شایعات را افزایش داده است.
اینکه نعمت‌زاده در بازی‌های آسیایی هانگژو به مدال برنز رسید و حالا در حدود دو هفته بعد باز هم باید وزن کم کند تا در گرندپری چین حضور داشته باشد، این احتمال را تقویت می‌کند که او به خاطر نرسیدن به سر وزن قانونی از جدول مسابقات کنار رفته است. این موضوع ثابت می‌کند که فدراسیون تکواندو تصمیمات غیر کارشناسی گرفته و نباید تا این حد تکواندوکاران را تحت فشار قرار می‌داد. برنامه‌ریزی غلط فدراسیون باعث شده تا بیش از این تکواندوکاران آسیب ببینند.
مبینا نعمت‌زاده با توجه به مدال برنز هانگژو و برنز گرندپری پاریس در تازه‌ترین رنکینگ فدراسیون جهانی در رده سیزدهم بوده و حالا باید او در چین و چند گرندپری باقیمانده چقدر امتیاز بگیرد تا به 6 نفر اول رنکینگ برسد تا بتواند سهمیه را کسب کند؟ با این شرایط چه اصراری بود که فدراسیون تکواندو نعمت‌زاده را برای مسابقات گرندپری اعزام کند؟ البته می‌شود یک احتمال دیگر را هم مطرح کرد که نعمت‌زاده به خاطر شرایط جدول به یکباره با خواست و نظر کادر فنی و فدراسیون از مسابقات کنار گذاشته شود اما چرا فدراسیون این موضوع را رسانه‌ای نکرد؟ سکوت فدراسیون تکواندو که مشخص نیست از سر چه چیزی است، فقط به افزایش شایعات کمک کرده در حالی که شفاف‌سازی می‌توانست خیلی از مشکلات را رفع کند.

جستجو
آرشیو تاریخی