صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

بلافاصله بعد از پایان دوره درمانی‌ام آمدیم هانگژو

حسینی: مدال بازی‌های آسیایی قسمتم نبود

رضا عباسپور
روزنامه نگار

تیم اعزامی وزنه‌برداری بانوان ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو ۳ نماینده داشت که از بین این ۳ وزنه‌بردار، کادرفنی روی درخشش و کسب مدال سیده الهام حسینی کاپیتان تیم بانوان کشورمان حساب ویژه‌ای باز کرده بود.  اما حسینی اگرچه اینطور به نظر می‌رسید که برای حضور روی تخته و کسب مدال بازی‌ها شانس زیادی به نسبت رفقا و هم تیمی‌های خود دارد ولی او هم پس از عملکرد نه چندان مطلوبی که در یکضرب داشت، با انصراف از حرکات دوضرب ناکامی بانوان ملی‌پوش وزنه‌برداری در هانگژو را تکمیل کرد تا زنان وزنه‌برداری ما در بازی‌های چین از مدال بی‌بهره باشند. الهام حسینی در گفت‌و‌گو با ایران ورزشی به تشدید آسیب‌دیدگی و ضعفی که در مهار وزنه‌های انتخابی کادرفنی داشت اشاره دارد که در ادامه مشروح آن را با هم مرور می‌کنیم.

ترسیدم وزنه بزنم آسیب دیدگی‌ام جدی‌تر شود
سیده الهام حسینی ملی‌پوش دسته وزنی ۸۷ کیلوگرم وزنه‌برداری بانوان کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو درخصوص اینکه چه اتفاقی برای او رخ داد که از دوضرب انصراف داد، می‌گوید: «می دانید که من خیلی وقت است درگیر آسیب‌دیدگی هم از ناحیه کتف و هم زانو و کمر هستم. به همین دلیل با توجه به تمرینات پرفشاری که برای حضور در دو رقابت بزرگ جهانی عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو داشتیم، مجبور بودم همزمان با طی کردن دوره درمان، تمریناتم را هم انجام دهم. اما بلافاصله بعد از جهانی وقتی برگشتیم ایران تا زمانی‌که اعزام شدیم به هانگژو مصدومیتم را تحت نظر پزشک انجام دادم. اینجا در هانگژو هم فکر می‌کردم می‌توانم زیر وزنه دردم را تحمل کنم. اما نشد و دیدید که مجبور شدم انصراف دهم.»

باقری گفت سلامتی‌ات مهم‌تر است
ملی پوش طلایی و تاریخ ساز ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در منامه ادامه می‌دهد: «من می‌خواستم دوضرب هم بیایم و تلاشم را برای رقابت و کسب مدال داشته باشم در هانگژو، اما وقتی کوروش باقری شرایطم را دید تأکید کرد که مهم سلامتی‌ات است و نیازی نیست وزنه زدن را ادامه دهم. به همین دلیل از دوضرب انصراف دادم و بی‌خیال ادامه دادن رقابت شدم.»
باید صبوری کنم تا دردم درمان شود
سیده الهام حسینی کاپیتان تیم ملی دختران وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی هانگژو در پایان خاطرنشان می‌کند: «من فعلاً روی دور ناکامی و آسیب‌دیدگی افتادم. اما چاره‌ای ندارم جز اینکه دردهایم را تحمل کنم تا درمانش کنم. هدفم کسب سهمیه المپیک پاریس است و برای رسیدن به آن هرطور شده خودم را مهیا می‌کنم تا از این هدفی که دارم باز نمانم.
قطعاً برگردم ایران در فاصله زمانی که تا مسابقات بعدی داریم تمام تمرکزم را روی طی کردن دوره درمانی‌ام می‌گذارم تا از این بابت عقب نمانم. امیدوارم که خدا کمکم کند تا در بهترین شرایط آماده شوم و سهمیه تاریخی دختران را برای حضور در المپیک کسب کنم. فعلاً که شرمنده مردم شدیم و امیدوارم این ناکامی را در آینده‌ای نزدیک جبران کنیم.»

ZOOM

من می‌خواستم دوضرب هم بیایم و تلاشم را برای رقابت و کسب مدال داشته باشم در هانگژو، اما وقتی کوروش باقری شرایطم را دید تأکید کرد که مهم سلامتی‌ات است و نیازی نیست وزنه زدن را ادامه دهم. به همین دلیل از دوضرب انصراف دادم و بی‌خیال ادامه دادن رقابت شدم

جستجو
آرشیو تاریخی