صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

3 امتیاز بازی برای زردپوشان است

دامی که برای سپاهان پهن می‌شود

اکبر منتشلو
روزنامه نگار

حضور نیافتن حریف سپاهان در بازی‌های آسیایی درون زمین و لغو شدن دومین بازی  آسیایی زردپوشان اصفهانی حواشی زیادی داشت که تیم عربستانی باعث و بانی آن شد. الاتحاد عربستان با بهانه‌ای واهی و در حالی که ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا ورزشگاه نقش جهان را برای بازی تأیید کرده بودند، باعث لغو بازی شد. در ابتدا بیان شد که لغو بازی توسط مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شده و همین موضوع باعث شد تا شایعه باخت سپاهان در این دیدار مطرح شود. اما با اعلام مسئولان این کنفدراسیون مشخص شد که دیدار سپاهان و الاتحاد توسط ناظر بازی لغو شده و سپاهان می‌تواند امیدوار به کسب 3 امتیاز بازی باشد. در چنین شرایطی ورود مسئولان سیاسی هر دو کشور به موضوع، باعث شد ابهامات درباره آینده این بازی بیشتر شود. پس از ناتمام ماندن دیدار سپاهان و الاتحاد که قرار بود روز دوشنبه در استادیوم نقش جهان برگزار شود، مقامات سیاسی و ورزشی دو کشور برای حل مشکل به وجود آمده، تماس‌های متعددی با یکدیگر داشتند.
در خبرها اعلام شد امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی که با همتای خود در عربستان یعنی فیصل بن فرحان بن عبدالله داشته است، به صحبت در خصوص سرنوشت این مسابقه پرداخته است. در این اخبار آمده است که وزیران خارجه ایران و عربستان در یک تماس تلفنی، توافق کردند که به نهادهای ورزشی دو کشور توصیه کنند تا مشکل اخیر به وجود آمده در جریان دیدار سپاهان و الاتحاد را در مسیر احترام متقابل، گفت‌وگو و تفاهم حل و فصل کنند. همچنین دو وزیر ضمن مشورت در خصوص تقویت همکاری‌های فرهنگی و ورزشی در تقویت فضای دوستی توافق کردند که به نهادهای ورزشی دو کشور توصیه کنند مشکل اخیر به‌وجود آمده در جریان مسابقات باشگاهی دو کشور را در مسیر احترام متقابل، گفت‌وگو و تفاهم حل و فصل کنند. همچنین وزیر خارجه عربستان با توجه به اهمیت تداوم مسابقات باشگاهی فوتبال میان دو کشور در مسیر تقویت همکاری‌های همه جانبه، از امیرعبداللهیان برای حضور مشترک وزرای خارجه دو کشور در اولین بازی فوتبال در عربستان دعوت به عمل آورد.
این در شرایطی است که تیم عربستانی با توجه به شرایطی که داشت اصلاً آمادگی لازم را برای رویارویی با سپاهان نداشت و برعکس سپاهان به خاطر از دست دادن امتیاز در بازی قبلی خود را کاملاً برای کسب سه امتیاز بازی خانگی آماده کرده بود. هر چند پیش‌بینی نتیجه بازی‌ها، خیلی با اطمینان حاصل نمی‌شود، اما با توجه به شرایط سپاهان در خانه خودش و در حضور هوادارانش امیدواری زیادی برای کسب سه امتیاز داشت و شاید حریف عربستانی هم با شناخت از این موضوع، دنبال بهانه‌ای برای بازی نکردن بود. حالا به نظر می‌رسد سپاهان باید همچنان به دنبال احقاق حق خود و کسب 3 امتیاز بازی باشد و در دام تیم عربستانی گرفتار نشود. به طور حتم الاتحاد عربستان در صورت برگزاری بازی در زمان دیگر، با شرایط متفاوتی در زمین حاضر خواهد شد و این برای سپاهان که با لغو بازی از شرایط ایده‌آل خارج شده است، خیلی خوب نخواهد بود.
شایعاتی در خصوص برگزاری این دیدار در زمان دیگری مطرح می‌شود که خوشبختانه هنوز مورد تأیید مسئولان کنفدراسیون آسیا قرار نگرفته است. دبیرکل مالزیایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره می‌گوید: «از توافقاتی که برخی از مسئولان در روزهای گذشته درباره آن صحبت کرده‌اند چیزی نمی‌دانیم و اصلاً کاری با آن نداریم، کمیته انضباطی به‌زودی مشکل این مسابقه را حل خواهد کرد. هر چند این کمیته گام به گام پیش می‌رود و عجله‌ای برای اعلام تصمیم مورد انتظار ندارد. در روزهای آتی تصمیم جدید AFC اعلام خواهد شد.» با وجود این باز هم به نظر می‌رسد که مسئولان سپاهان نباید وارد بازی و دام عربستانی‌ها شوند و در اعلام نتیجه بازی به سود خود اصرار داشته باشند و البته در زمان و مکان مناسب نسبت به احقاق حق باشگاه سپاهان اقدام کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی