صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

پرسپولیس مهاجمی مانند پیوس محمدخانی یا دایی می‌خواهد

وطنخواه: چشم گوش راست منچستر یونایتد را درآوردم

لقب فاکتی، لطف هواداران پرسپولیس و مشوق تیم‌مان بود

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

رضا وطنخواه دفاع چپ اسبق پرسپولیس یکی از بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس است به همین دلیل هواداران در آن زمان لقب رضا فاکتی مدافع چپ اسبق تیم ملی ایتالیا را به او داده بودند. این مهم بهانه‌ای شد تا با وطنخواه گفت و گویی در رابطه با شرایط پرسپولیس و دلایل به کار بردن این لقب از سوی هواداران پرسپولیس را با پیشکسوت پرسپولیس داشته باشیم.
از لقب‌تان شروع کنیم چرا هواداران پرسپولیس به شما لقب فاکتی داده بودند؟
این نظر لطف هواداران و بوقچی آن زمان پرسپولیس خدا بیامرز محمد بوقی مشوق سابق پرسپولیس بود که به خاطر عشق‌اش به تیم و بازیکنان پرسپولیس این گونه برای بازیکنان لقب می‌گذاشت اما من حقیقتاً کوچک همه مردم و بازیکنان قدیمی هستم.
 اما به هر حال شاید قدیمی‌های فوتبال خوب یادشان باشد که شما چه بازی‌های درخشانی مقابل منچستر و تیم ملی ترکیه انجام دادید؟
بله حالا که این مسأله پیش آمد باید بگویم ما در بازی مقابل منچستریونایتد که با نتیجه یک بر یک مساوی در امجدیه به پایان رسید بهترین بازی را ارائه دادم و چشم گوش راست منچستر را درآورده بودم و باور کنید به این بازیکن اجازه ندادم حتی یک‌بار هم از سمت چپ نفوذ کند. مقابل ترکیه هم عالی بازی کردیم، بازی که در ذهن هواداران فوتبال به خوبی مانده است. البته من مقابل تیم‌های باشگاهی خودمان هم با پیراهن پرسپولیس خیلی خوب بازی کردم و باور کنید به بهترین مهاجمان هم که مقابل پرسپولیس بازی می‌کردند اجازه نمی‌دادم از جناح چپ کارشان را پیش ببرند.
 در مورد برد پرسپولیس مقابل الدحیل چه نظر فنی دارید و اعتقاد دارید که پرسپولیس می‌تواند از سد تیم گل‌گهر و تیم تاجیکستانی که هر دوهم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود با برد از میدان خارج شود؟
بعد از باخت مقابل النصر، برد پرسپولیس مقابل الدحیل خیلی خوشحالم کرد. پیروزی خارج از خانه شیرینی را کسب کردیم، بازی که در آن بازیکنان نمایش خوب و هماهنگی را ارائه دادند و امروزهم بعد از پنج ماه دوری دوباره هوادار پرسپولیس به ورزشگاه می‌آید. این مسأله خیلی برروی بازیکنان پرسپولیس تاثیرمثبت خواهد داشت. در واقع هواداراست که بازیکن را به بازی بهتر وا می‌دارد و اگر بازیکن هم بازی ضعیفی ارائه دهد با تلنگر هوادار به خودش می‌آید. پرسپولیس هم از زمان تأسیس‌اش که خود ما هم در آن تیم حضور داشتیم پرهوادارترین تیم ایران بوده و به نوعی به حضور تماشاگر وابسته است. از این رو تماشاگر بیاید پرسپولیس حتماً از سد گل‌گهر می‌گذرد و با حضور هوادارانش با برد در پایان بازی جشن جام سه‌گانه می‌گیرد که بازیکنان کام خودشان و هوادارانشان را شیرین کنند چیزی که فصل قبل خیلی برای کسب آن تلاش کردند و کار بزرگشان را هم تکمیل ساختند. این نکته شامل حال تیم تاجیکستانی هم خواهد شد چون عزم و اراده پرسپولیس صعود از گروه است و با حضور تماشاگر در ورزشگاه آزادی هیچ تیمی حریف پرسپولیس نمی‌شود. در بازی مقابل النصر هم پرسپولیس می‌توانست با امتیاز از بازی بیرون بیاید اما بعضی از موارد حاشیه‌ای تیم را تا حدودی از متن دور کرد.
 مشکل پرسپولیس را در چه پست‌هایی می‌دانید؟
برای یک تیم خوب خیلی مهم است که بازیکن خوب در پست دروازه‌بان و یک تمام‌کننده ایده‌آل داشته باشد. بیرانوند که عالی است اما حتماً پرسپولیس مهاجمی مانند پیوس، ناصر محمدخانی و مهاجمانی از این قبیل می‌خواهد که کار حریفان را یکسره سازد و از کمترین اشتباه تیم‌های حریف گل بسازد. در تمام تیم‌های بزرگ دنیا هم همینطور بوده است؛ همانطور که برزیل را با پله می‌شناختند و آرژانتین را هم با مارادونا می‌شناسند. بازیکنانی که در یک لحظه کار حریفان را یکسره می‌ساختند.

جستجو
آرشیو تاریخی