صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

منصوری: امیری و ترابی نیستند اما یاسین و عالیشاه هستند

گلزنی وینگرها حقیقتی تلخ است

محمد منصوری هافبک تهاجمی اسبق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس در مقابل النصر اسیر حاشیه‌ها و نام بعضی از بازیکنان بزرگ تیم النصر شد اما سرخ‌پوشان با تغییر تاکتیک و بازی بسیار بهتر و هماهنگ‌تر و خنثی ساختن بازیکنان کلیدی الدحیل به خواسته خودشان رسیدند و به چیزی که لیاقتش را داشتند دست یافتند.

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
 در مقابل الدحیل چه تاکتیک و مواردی موجب برد تیم پرسپولیس شد؟
قبل از اینکه بخواهم در مورد روش بازی صحبت کنم باید به این مسأله بپردازم که زمین بازی کیفیت خیلی خوبی داشت و موجب شد تا سرخ‌پوشان بتوانند بازی خیلی خوبی را در زمین تیم قطری ارائه دهند. در این بین خیلی از مسائل از جمله وجود بازیکنان به مراتب کوچکتر در تیم الدحیل در مقابل تیم النصر که بازیکنان بسیار بزرگی را در ترکیب خود داشتند موجب شده بود تا عملاً پرسپولیس ابتکار عمل را از تیم الدحیل بگیرد و بازیکنان بزرگی مانند کوتینیو و الونگا را از مسیر بازی خارج سازد و به این ترتیب زهر تیم قطری را کامل بگیرد در حالی که در مقابل النصر شاید فقط سه بازیکن پرسپولیس یعنی بیرانوند و دو مدافع میانی‌اش به دلیل تجربه بیشتری که داشتند در حد و قواره خودشان مقابل النصر ظاهر شدند و بقیه بازیکنان اصلاً در حد واقعی‌شان ظاهر نشدند تا در خانه باخت تلخی را متحمل شویم. بازیکنان پرسپولیس تحت تأثیر نام‌های بزرگ بودند و به این دلیل اصلاً نتوانستند بازی خوبی را ارائه دهند و بازی اول لیگ قهرمانان را در خانه واگذار کردند. این در حالی بود که بازیکنان پرسپولیس در بازی دوم به خودشان آمدند و بازی بهتری را ارائه دادند. به نوعی در کناره‌ها بهترین نمایش را ارائه دادند و موفق شدند با بستن بازیکنان کلیدی الدحیل بازیشان را به تیم قطری دیکته کنند.
 به نظر حریف اصلی پرسپولیس برای صعود تیم النصر است؟
النصر بازیکنان اسم و رسم‌دار زیادی دارد و معمولاً خود بازیکنان تیم‌های عربستانی هم به نسبت تیم‌های عربی دیگر بازیکنان بهتری را در اختیار دارند. از سوی دیگر در حال حاضر بهترین‌های جهان از هر پستی در تیم‌های عربستانی حضور دارند در حالی که قبلاً فقط مهاجمان سن و سال‌دار در آخرین سال‌های خودشان جذب تیم‌های عربستانی می‌شدند اما الان از یاسین بونو دروازه‌بان بگیرید تا مهاجمان خوب همه در تیم‌های عربستانی حاضر شده‌اند به همین دلیل هم بود که تیم النصرشاید پنج تن از بهترین‌های فوتبال را در اختیار داشت ضمن اینکه بازیکنان عربستانی‌اش مانند الغنام و بقیه بازیکنان هم جزو بهترین‌ها بودند و دیدید که برای تیمشان موفق به گلزنی در مقابل پرسپولیس شدند. کارهای ترکیبی پرسپولیس در آن دیدار عالی بود و بازیشان را به تیم الدحیل دیکته کرده بودند.
 برای بازی امروز مقابل گل‌گهر چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کنید ؟
گل‌گهر تیم خوبی است و از مربی کاربلد و بازیکنان مستعدی هم بهره می‌برد به همین دلیل امروز حتماً شاهد بازی خوب و تماشاگرپسندی در مقابل هواداران خواهیم بود. نقطه عطف بازی پرسپولیس مقابل گل‌گهر حضور هواداران در این دیدار است که قطعاً به تیمشان قوت قلب خواهند داد تا بازیکنانان بتوانند کیفیت فنی را ارائه داده و به برد و پیروزی برسند و جشن سه‌گانه خودشان را پس از برد برگزار کنند که در این صورت حتماً جشن پرسپولیس دلچسب‌تر و شیرین‌تر خواهد بود.
 امیری و ترابی هم غایبان مهم بازی پرسپولیس هستند، این مسأله بر روی کارهای تهاجمی پرسپولیس تأثیر نخواهد گذاشت؟
پرسپولیس در پست امیری و ترابی بازیکنان دیگری دارد و آنها قادرند که به تیم کمک کنند؛ مهره‌های زهرداری مانند صادقی، سلمانی، عالیشاه و چند وینگر خوب دیگر که حتماً می‌توانند به بهترین شکل کار را برای تیم خودشان درآورند اما این یک حقیقت است که برای یک فصل در امر گلزنی نمی‌توان روی وینگرها و هافبک‌های تهاجمی حساب کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی