3 طلای ناب در کشتی و کاراته

آبروداری گنج‌زاده، ساروی و میرزازاده روی سکوی قهرمانی

سجاد گنج‌زاده که طلای المپیک توکیو را در وزن ۸۴+ کیلوگرم به دست آورد، به مدال طلای بازی‌های آسیایی نیز دست پیدا کرد. گنج‌زاده در دیدار فینال مقابل شادیکانوف از قرقیزستان و با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد. شادیکانوف با غلبه بر کاراته‌کای عربستانی که در فینال المپیک مغلوب سجاد گنج‌زاده شده بود به فینال رسید اما در فینال او هم حریف سجاد نشد. گنج‌زاده پیش از فینال مقابل وادانا ایکسایاسان از لائوس، محمد آواییس از پاکستان و در نیمه نهایی نیز ۳ بر ۲ از سدکانگ تانگ از تایلند گذشت و راهی فینال شد.
محمدهادی ساروی با غلبه بر مینگ لی از چین به مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم دست پیدا کرد. ساروی یک طلا و دو برنز جهان و یک برنز المپیک را در کارنامه دارد که هفته گذشته هم در مسابقات قهرمانی جهان به مدال برنز رسیده بود؛ در این دیدار فینال هم مقابل یی مینگ لی از چین به برتری رسید تا اولین طلای تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی را به دست بیاورد. ساروی اولین حضورش در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کند.
امین میرزازاده هم در وزن ۱۳۰ کیلوگرم با غلبه بر یک کشتی‌گیر چینی به مدال طلا رسید. میرزازاده که هفته گذشته در جهانی بلگراد به مدال طلا رسیده بود، در دیدار فینال مقابل ژی منگ از چین به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱ بر ۱ به برتری رسید و صاحب دومین و آخرین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در این مسابقات شد. میرزازاده برای رسیدن به فینال مقابل پانفوئک از تایلند، کورایف از ترکمنستان و علیخان سیزداکف از قزاقستان به برتری رسیده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی